ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ορίστηκε προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη, ενώ απέκλεισε την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.

«H Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει το συντομότερο το μετρό που της αξίζει», τόνισε ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι ορίστηκε ο προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm», ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. «Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά». Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».

Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».

Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας - πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται. Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου. «Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

AKTOR Group of Companies _ Exarchou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος AKTOR: Ο ΒΟΑΚ, το μετρό Θεσ/νίκης και ο στόχος για τζίρο 1,48 δισ.

Δεν αποκλείει την είσοδο στον ΒΟΑΚ ο Αλέξανδρος Εξάρχου, τι λέει για το μετρό Θεσσαλονίκης. Ντεμπούτο την 1η Οκτωβρίου για πέντε νέες θυγατρικές. Εντός Ιουλίου η απόκτηση ακινήτων της Prodea. Στόχος τα 600MW έργων ΑΠΕ.
Γιώργος Πιτσιλής ομιλητής
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το νέο «καπέλο» του Πιτσιλή, το καζίνο στην Κρήτη και το μετρό Θεσσαλονίκης

Αγροτικές επιδοτήσεις με εγγύηση Πιτσιλή, τα πρώτα βήματα για καζίνο στην Κρήτη, αβγατίζουν οι αποζημιώσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης, κέρδη για τη Motor Oil από τα βενζινάδικα, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και τα μνημόνια και η ευκαιρία για το ευρώ.
Σήμα Μετρό Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί καθυστερεί η επέκταση προς την Καλαμαριά

Ως τον Φεβρουάριο του 2026 θα πρέπει να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς για την επέκταση της Καλαμαριάς, που θα ολοκληρώσει ένα δίκτυο 18 σταθμών για την καθημερινή εξυπηρέτηση 313 χιλιάδων επιβατών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετ' εμποδίων το τελευταίο μίλι προς την Καλαμαριά

Ορατή μια νέα καθυστέρηση στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το υπουργείο Υποδομών «άναψε πράσινο» για πληρωμή νέας αποζημίωσης 97,78 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο για προηγούμενες καθυστερήσεις.