Νέα δυνατότητα προσφέρει πλέον το gov.gr στους πολίτες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας, καθώς μέσω της πλατφόρμας μπορούν να υποβάλουν ψηφιακά την αίτηση για την έκδοση του Δελτίου Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενισχύοντας τη διαφάνεια αλλά και τον κρίσιμο ρόλο των εθελοντών στην προστασία του κοινωνικού συνόλου και του κράτους.
Η νέα υπηρεσία περιορίζει ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και εγγυάται την αυθεντικότητα του εγγράφου, διευκολύνοντας τους πολίτες που επιθυμούν να συνεισφέρουν εθελοντικά.
Η ηλεκτρονική αίτηση μπορούν να υποβάλουν εθελοντές που ανήκουν σε οργανώσεις ήδη καταγεγραμμένες στο Ενιαίο Μητρώο Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας. Η διαδικασία πραγματοποιείται ψηφιακά, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη φυσικής παρουσίας και γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω του gov.gr, επιλέγοντας τις ενότητες «Πολίτης και Καθημερινότητα» και «Εθελοντισμός». Τα βήματα που ακολουθούν οι ενδιαφερόμενοι είναι τα εξής:
- Είσοδος στην υπηρεσία με κωδικούς TaxisNet.
- Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας και επιλογή της εθελοντικής οργάνωσης στην οποία ανήκουν.
- Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη φωτογραφίας τους στο myPhoto και η παροχή εξουσιοδότησης για την ανάκτησή της από την υπηρεσία.
- Ο νόμιμος εκπρόσωπος της εθελοντικής οργάνωσης καλείται να επιβεβαιώσει τα στοιχεία, πριν η αίτηση προωθηθεί στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς έλεγχο και διεκπεραίωση.
Οι αιτούντες λαμβάνουν ειδοποίηση σχετικά με την πορεία της αίτησής τους, εφόσον έχουν δηλώσει τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Επ.).
Το δελτίο αποδίδεται σε ψηφιακή μορφή, προβάλλεται στη Θυρίδα του Πολίτη στο gov.gr και το Gov.gr Wallet, και συνοδεύεται από μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό επαλήθευσης, QR code, και την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η σχεδίαση και η τεχνική υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Τεχνολογίας Υποδομών και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) σε στενή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Τα απαραίτητα στοιχεία των πολιτών αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα και την ασφάλεια της διαδικασίας.