Βίντεο που καταγράφει την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρισα, στις 5 Νοεμβρίου, έδωσε στη δημοσιότητα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κ. Κυρανάκη, «ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
Όπως εξηγεί ο αναπληρωτής υπουργός, όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση ενεργοποιούνται αυτόματα τα φωτοσήματα, διασφαλίζοντας ότι δεν μπορεί να εισέλθει άλλο τρένο στην ίδια γραμμή.
Στον σταθμό της Σίνδου υπάρχουν τέσσερις γραμμές, δύο ανόδου και δύο καθόδου. Σύμφωνα με τον ίδιο, η προγραμματισμένη οπισθοπορία πραγματοποιήθηκε ώστε να διευκολυνθεί η αποβίβαση επιβατών στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού.
Η συνολική απόσταση μεταξύ των δύο «κλειδιών» του σταθμού ανέρχεται περίπου στα 800 μέτρα, ενώ ο κ. Κυρανάκης σημείωσε πως δεν εξηγήθηκε επαρκώς στους επιβάτες ο λόγος της αλλαγής χάραξης.
Τόνισε επίσης ότι η δυσπιστία του επιβατικού κοινού είναι κατανοητή, αλλά τα νέα ψηφιακά συστήματα ενισχύουν σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας και τη διαφάνεια στη διερεύνηση περιστατικών στον σιδηρόδρομο.
Δείτε την ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού εδώ.