Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην πορεία της Ελλάδας προς μια οικονομία μηδενικών εκπομπών, με την υλοποίηση λύσεων όπως η ενεργειακή αναβάθμιση υποδομών, η αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η ηλεκτροκίνηση του εξοπλισμού επίγειας εξυπηρέτησης.
Παράλληλα, προωθείται η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και η συνεχής παρακολούθηση και μείωση των εκπομπών.
Όπως τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, σε τελετή για την Πρωτοβουλία «Route 2025» που πραγματοποιήθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», αυτή η μετάβαση αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη, ανταγωνιστικότητα και τεχνολογική πρωτοπορία.
Η Πρωτοβουλία «Route 2025» εντάσσεται στο πλαίσιο της δέσμευσης του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα έως το 2050.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατάφερε να πετύχει αυτόν τον στόχο 25 χρόνια νωρίτερα, αποτελώντας το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα από το 2016. Η κάλυψη του 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια εξασφαλίζεται μέσω φωτοβολταϊκών και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν κορυφαία στελέχη, μεταξύ των οποίων ο Ευρωπαίος επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο γενικός διευθυντής του ACI Europe Olivier Jankovec, καθώς και η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και ο καθηγητής Χρήστος Ζερεφός.
Ο κ. Παπασταύρου αναφέρθηκε στην πρόοδο της ελληνικής οικονομίας, σημειώνοντας πως αυτή αναγνωρίστηκε και με την ομόφωνη εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στη θέση του επικεφαλής του Eurogroup, γεγονός που χαρακτήρισε ως σημαντική εθνική και προσωπική επιτυχία.
Επιπλέον, συνεχάρη τον ΔΑΑ για την τεχνολογική πρωτοπορία του και υπογράμμισε ότι οι δράσεις αυτές συνδυάζουν καινοτομία, εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα και συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, εναρμονιζόμενες με τους εθνικούς στόχους για την ενέργεια και το κλίμα.
Ο υπουργός επισήμανε ότι η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ΔΑΑ στηρίχθηκε σε σημαντικές επενδύσεις από το 2019 έως σήμερα.
Παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία του συνδυασμού βιωσιμότητας και ανάπτυξης, τονίζοντας και τη χθεσινή ψήφιση του νομοσχεδίου για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για καινοτόμο τεχνολογία που αφορά κυρίως στη βαριά βιομηχανία, διασφαλίζοντας τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της.
Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε σε πρωτοβουλίες του Ευρωπαίου επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα σχετικά με τις διασυνδέσεις της Ελλάδας με Βουλγαρία και Ρουμανία, οι οποίες εντάσσονται στη στρατηγική της χώρας για την ενίσχυση της ενεργειακής και μεταφορικής συνδεσιμότητας στην περιοχή του Κάθετου Διαδρόμου.
Οι διαδρομές αυτές, σιδηροδρομικές, οδικές και ενεργειακές, φιλοδοξούν να δημιουργήσουν νέα δυναμική για πάνω από 100 εκατομμύρια ανθρώπους στην ευρύτερη περιοχή.
Ο κ. Παπασταύρου υπογράμμισε τη στενή συνεργασία του υπουργείου με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών σε δύο βασικούς άξονες: τον τακτικό έλεγχο της ποιότητας της ατμόσφαιρας, μέσω εκθέσεων που βασίζονται σε δεδομένα από πέντε σταθμούς μέτρησης, και την παρακολούθηση της ηχορύπανσης με την εφαρμογή διαδικασιών ελάχιστου θορύβου.
Επιπλέον, το αεροδρόμιο έχει εκπονήσει τον Στρατηγικό Χάρτη Θορύβου 2022 και το αντίστοιχο Σχέδιο Δράσης, τα οποία έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενισχύοντας το πλαίσιο περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και αειφόρου ανάπτυξης.