Στο πλαίσιο του τομεακού προγράμματος ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» εντάχθηκε η πράξη «Εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης - Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα / Β' Φάση». Η ένταξη πραγματοποιήθηκε με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Γιώργο Κώτσηρα.
Δικαιούχος του έργου είναι οι «ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΕ», με συνολική δημόσια δαπάνη ύψους 85.629.355,02 ευρώ. Από αυτά, τα 60.870.881,70 ευρώ αποτελούν συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη από πόρους του Ταμείου Συνοχής.
Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, η πράξη αφορά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS L1 και ηλεκτροκίνησης στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, μήκους 80,4 χιλιομέτρων.
Παράλληλα, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής παρακαμπτηρίου και αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων, καθώς και εργασίες ανακαίνισης και επισκευής μικρής κλίμακας σε υφιστάμενα κτίρια σιδηροδρομικών σταθμών.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει στην αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου, με την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων, ενισχύοντας την ασφάλεια, τη διαλειτουργικότητα και την αποδοτικότητα».