Ένα μεγάλο πακέτο αγροτικών πληρωμών προγραμματίζεται για τη Δευτέρα, σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά. Οι πληρωμές θα πραγματοποιηθούν μέσω της νέας δομής της ΑΑΔΕ, ενώ παράλληλα θα καταβληθεί ενίσχυση ύψους 20 εκατ. ευρώ στους ρυζοπαραγωγούς μέσω του προγράμματος de minimis τη Δευτέρα ή την Τρίτη, όπως ανέφερε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
«Το μεγάλο πακέτο πληρωμών θα γίνει τη Δευτέρα. Πιστεύω ότι θα εκπλήξουμε θετικά με το ποσό της Δευτέρας», δήλωσε ο κ. Σχοινάς, επισημαίνοντας ότι «θα δώσουμε αυτό το ποσό μέσα από το νέο σύστημα, όχι μέσω του παλιού ΟΠΕΚΕΠΕ. Μέσω αυτής της νέας δομής που φτιάχνουμε τώρα με υπομονή, με επιμονή, δηλαδή την ΑΑΔΕ».
Αναφορικά με την ενίσχυση των ρυζοπαραγωγών, ο υπουργός σημείωσε: «Δευτέρα ή Τρίτη θα πληρώσουμε 20 εκατομμύρια ενίσχυση για το ρύζι μέσω de minimis. Είναι αποτέλεσμα της ζημιάς που πάθανε τα τελευταία χρόνια. Στο βάθος υπάρχει μια πιο ριζική λύση που είναι να εντάξουμε όλον αυτόν τον ορίζοντα σε ένα μεγάλο πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης, όπως έκαναν οι Ισπανοί στη Βαλένθια».
Μεταρρύθμιση στο σύστημα πληρωμών
Ο κ. Σχοινάς τόνισε ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν, καθώς «είναι ο μόνος τρόπος για να βεβαιώσουμε τους πραγματικούς δικαιούχους ότι δεν θα χάσουν λεφτά». Όπως είπε, «οι πραγματικοί δικαιούχοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από αυτή τη μεταρρύθμιση», προσθέτοντας ότι «για πρώτη φορά πιστεύω ότι όλοι οι αγρότες θα ξέρουν τι παίρνουν και πότε το παίρνουν και αυτοί που δεν παίρνουν θα ξέρουν τι πρέπει να διορθώσουν για να το πάρουν».
Αποζημιώσεις για τους ψαράδες
Για το πρόγραμμα αντιμετώπισης του λαγοκέφαλου, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η αποζημίωση θα ανέρχεται σε «5,33 ευρώ το κιλό. Καθαρή τιμή μόνο για τους ψαράδες που σηκώνουν αυτά τα ξενικά είδη». Επισήμανε ακόμη ότι, εφόσον χρειαστεί, το πρόγραμμα θα επεκταθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, ώστε «οι ψαράδες να πιάνουν, οι περιφέρειες να κάνουν τα επόμενα βήματα και εμείς να πληρώνουμε».
Εκτίμηση για τις εθνικές εκλογές
Αναφερόμενος στις επόμενες εθνικές εκλογές, ο κ. Σχοινάς εξέφρασε την προσωπική του εκτίμηση ότι «οι εκλογές πιστεύω ότι θα γίνουν την άνοιξη». Όπως είπε, «όταν ο Έλληνας φθάσει πάνω από τη κάλπη θα αποφασίσει με ένα κριτήριο “ποιος μπορεί να κρατήσει το πηδάλιο σε έναν δύσκολο κόσμο”. Και η απάντηση είναι προφανής “ο Κυριάκος και η ΝΔ”».