ΓΔ: 1967.5 -0.91% Τζίρος: 58.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:38:32
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Καραμανλής: Ξεκινάει και πάλι ο μετροπόντικας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Σε δηλώσεις του ο υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος.

Την πρώτη επίσκεψη- επιθεώρηση σε εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής, μαζί με τον υφυπουργό, αρμόδιο για τις Υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη, επισκέφθηκε συγκεκριμένα το μεγάλο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους. Κατά την επίσκεψη, τον κ. Καραμανλή συνόδευσαν επίσης η γενική γραμματέας Υποδομών, Μαρία- Έλλη Γεράρδη, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Άβαξ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο διευθυντής της κοινοπραξίας του έργου Μετρό Γραμμή 4, Νίκος Σπυριδωνάκος.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο που θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται εν τω μεταξύ στη Γερμανία. Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό. Πρόκειται για τα πιο σύγχρονα μηχανήματα που εξασφαλίζουν μηδενική ενόχληση. Το εργοτάξιο από το φθινόπωρο θα δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, αλλά υπόγεια πλέον, χωρίς να ενοχλεί, ώστε αρχές του 2023 να έχουν ήδη ανοιχθεί τα πρώτα μέτρα σήραγγας. Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

Κ. Καραμανλής: Ένα έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητά μας

Σε δηλώσεις του ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος. «Βρισκόμαστε στην Κατεχάκη, όπου πριν από 28 χρόνια, το 1994, ξεκίνησε ένας από τους δυο μετροπόντικες που άνοιξαν τις Γραμμές 2 και 3. Και τώρα από εδώ θα ξεκινήσει η Γραμμή 4. Ένα έργο, το οποίο ας μην ξεχνάμε ότι -και αυτό- πέρασε από χίλια κύματα. Ένα έργο, το οποίο καθυστέρησε πολύ και ένα έργο το οποίο καταφέραμε σε πολύ γρήγορο χρόνο να το ξεμπλοκάρουμε», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε:

«Βλέπουμε με πολύ μεγάλη ικανοποίηση το έργο να προχωράει μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα. Εκτός από αυτό το εργοτάξιο, έχουμε ενεργά εργοτάξια σε όλη την Αθήνα και αυτό πιστοποιεί την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, την αποφασιστικότητα του υπουργείου, αυτό το έργο να προχωρήσει, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την καθημερινότητα των Ελλήνων. Είναι ένα έργο, που γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Να σας θυμίσω εδώ ότι για πρώτη φορά έχουμε υπογράψει ένα μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων, δηλαδή Αττικό Μετρό και Ανάπλαση Αθηνών έχουν κάνει μία συμφωνία έτσι ώστε το ισοζύγιο πρασίνου στην Αθήνα όχι απλά να μην επηρεαστεί, αλλά να φυτέψουμε και 2.000 δένδρα παραπάνω. Μάλιστα, στο Σταθμό της Πανεπιστημιούπολης θα τετραπλασιάσουμε το πράσινο. Επομένως ένα έργο που είναι αναγκαίο για την Αθήνα και ένα έργο που γίνεται με το μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό στους πολίτες της Αθήνας και στο περιβάλλον». 

Γ. Καραγιάννης: Για μια πόλη πιο ανθρώπινη

Σε δηλώσεις του ο κ. Καραγιάννης ανέφερε: «Σε λίγους μήνες δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες θα ξεκινήσουν τη διάνοιξη των σηράγγων για τη Γραμμή 4 του Μετρό από τις δύο άκρες, στην Κατεχάκη και τη Βεΐκου. Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, κατά τη φάση κατασκευής της σήραγγας θα εργάζεται όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο. Η Αθήνα και το λεκανοπέδιο δεν έχουν χρόνο για χάσιμο, χρειάζονται απαντήσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Η Γραμμή 4 σημαίνει 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους καθημερινά και 340.000 επιπλέον επιβάτες στο μετρό ημερησίως. Σημαίνει μία πιο πράσινη, μια πόλη πιο ανθρώπινη».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.
Haris Doukas PASOK-KINAL-Dimos Athinaion
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανοιχτή επιστολή Χάρη Δούκα στο υπουργείο Μεταφορών για το μετρό

Ο δήμαρχος Αθηναίων επιδιώκει την παρέμβασή του, ώστε η «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» να τηρήσει τις δικαστικές αποφάσεις για ασφαλείς διαδρόμους πρόσβασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης στη Θεμιστοκλέους.
Chistos Staikouras
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Σήμερα οι υπογραφές για 300 νέα λεωφορεία στην Αττική

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το 2025 ο στόλος των λεωφορείων θα έχει ενισχυθεί με 950 νέα οχήματα. Την Δευτέρα ξεκινάει η κυκλοφορία 211 νέων λεωφορείων σε Ανατολική και Δυτική Αττική.
Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς η Γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα

Η Γραμμή αυτή θα συνδέει το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι με το Γουδή περνώντας μέσα από τις πιο πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι και θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες.
Σταθμός μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Οι 15 σύγχρονοι σταθμοί και οι καινοτομίες που φέρνει η Γραμμή 4

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το ‘Αλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων.