Η Google επιχειρεί να κλείσει το μέτωπο με τις ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού, προτείνοντας αλλαγές στα εργαλεία διαφημιστικής τεχνολογίας της, μετά το πρόστιμο-μαμούθ σχεδόν 3 δισ. ευρώ που της έχει επιβληθεί και είναι αποφασισμένη να το αμφισβητήσει.
Ο αμερικανικός κολοσσός κατέθεσε νέο πακέτο αλλαγών στα προϊόντα διαφημιστικής τεχνολογίας της, επιδιώκοντας να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά το πρόστιμο των σχεδόν 3 δισ. ευρώ για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Alphabet, η Google θα επιτρέψει στους εκδότες να ορίζουν διαφορετικά κατώτατα όρια τιμών για όσους συμμετέχουν στις δημοπρασίες του Google Ad Manager, ενώ θα ενισχύσει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφημιστικών πλατφορμών της. Στόχος, όπως υποστηρίζει, είναι η μεγαλύτερη ευελιξία και η ενίσχυση των επιλογών για εκδότες και διαφημιζόμενους.
Παρά τις προτεινόμενες αλλαγές, η εταιρεία διατηρεί την ένσταση της απέναντι στην απόφαση που εξέδωσε η Κομισιόν τον Σεπτέμβριο, η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η Google εκμεταλλεύτηκε τη δεσπόζουσα θέση της για να ευνοήσει τις δικές της διαφημιστικές αγορές.
Αν και η ΕΕ έχει πλέον επιβάλει το πρόστιμο και απαιτήσει διορθωτικές κινήσεις, η επίτροπος Ανταγωνισμού Τερέσα Ριβέρα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο πιο δραστικών μέτρων — ακόμη και της απόσχισης τμημάτων του ad tech κλάδου της Google. Η προσέγγιση αυτή είναι ηπιότερη από τις πιο επιθετικές προτάσεις της προκατόχου της, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ωστόσο εξακολουθεί να θεωρείται υπερβολική από την εταιρεία.
Το πρόστιμο των 2,95 δισ. ευρώ είναι το δεύτερο υψηλότερο που έχει επιβληθεί ποτέ στην Google από την ΕΕ, μετά την κύρωση των 4,13 δισ. ευρώ για το Android. Παράλληλα, έρχεται να προστεθεί σε σειρά προστίμων για ανταγωνιστικές πρακτικές, όπως το ποσό των 2,42 δισ. ευρώ για την προώθηση της δικής της υπηρεσίας σύγκρισης τιμών. Το πρόστιμο των 1,49 δισ. ευρώ για το AdSense είχε ακυρωθεί πέρυσι.
Η Google παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης στη διεθνή αγορά ψηφιακής διαφήμισης, η οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 757,5 δισ. δολάρια το 2025. Η εταιρεία αναμένεται να αποκομίσει πάνω από 205 δισ. δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τις διαφημίσεις αναζήτησης, με άλλα 33 δισ. δολάρια να προέρχονται από τις διαφημίσεις προβολής.