ΓΔ: 2098.18 -0.36% Τζίρος: 66.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:11:39

Σε ποιες αγορές πρέπει να απευθύνονται οι εταιρείες για να πετύχουν

Η επιτυχία μιας εταιρείας είναι ένας συνδυασμός καλού marketing των προϊόντων της ή και των υπηρεσιών της, καλού marketing στην αγορά εργασίας αλλά και καλού marketing στην αγορά χρήματος. Γράφει ο Γεώργιος Καραδήμας.

Υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι μια εταιρεία μπορεί να πετύχει όταν μπορεί να εξασφαλίσει πελάτες για τα προϊόντα ή / και τις υπηρεσίες της. Κι αυτό είναι αλήθεια. Όταν τα προϊόντα ή / και οι υπηρεσίες μιας εταιρείας γίνονται αντιληπτά από τους πελάτες της ως ικανά να καλύψουν τις ανάγκες τους καλύτερα από εκείνα των ανταγωνιστών της και σε προσιτό κόστος, αυτοί οι πελάτες πιθανότατα θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτά και η εταιρεία θα είχε την ευκαιρία να πουλήσει στις ποσότητες που απαιτούνται για την επίτευξη κερδών.

Επομένως, θα υποστήριζε κανείς ότι το καλό marketing προϊόντων ή / και υπηρεσιών είναι το κλειδί για την επιτυχία οποιασδήποτε εταιρείας. Και ναι. Κατά μία έννοια είναι. Είναι όμως αυτό αρκετό για να αναπτυχθούν βιώσιμα οι εταιρείες κι επομένως να επιτύχουν μακροπρόθεσμα; Η απάντηση είναι όχι!

Οι εταιρείες δεν είναι μηχανές. Είναι ουσιαστικά ομάδες ανθρώπων που μοιράζονται τον ίδιο σκοπό. Ωστόσο, οι εταιρείες δεν αποτελούνται από τυχαία επιλεγμένα άτομα. Αποτελούνται από άτομα που επιλέγονται, μεταξύ άλλων, για τα ταλέντα, τις δεξιότητές τους, τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους καθώς και την ικανότητά τους να εργάζονται σαν ομάδα. Τελικά, αποτελούνται από ανθρώπους που μπορούν να παράγουν αξία για αυτές, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον προς τον ίδιο σκοπό, σε ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού κι εμπιστοσύνης.

Ωστόσο, οι καλοί, εξειδικευμένοι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο σπάνιοι. Επομένως, οι εταιρείες ανταγωνίζονται όχι μόνο σε προϊόντα ή / και σε υπηρεσίες. Ανταγωνίζονται επίσης για ανθρώπους. Κι αυτός ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός. Θα ήταν λοιπόν πολύ εύλογο κάποιος να υποθέσει ότι οι εταιρείες που είναι σε θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα καλύτερα κατάλληλα άτομα θα είναι τελικά πιο επιτυχημένες. Υπό αυτές τις συνθήκες, καθίσταται προφανές ότι το marketing στην αγορά της εργασίας είναι επίσης απαραίτητο για τις εταιρείες και γίνεται ακόμη και κρίσιμο σε ορισμένες περιπτώσεις όπου το ταλέντο είναι εξαιρετικά σπάνιο. Ακόμα κι αυτό όμως δεν είναι αρκετό!

Οι εταιρείες καταναλώνουν πόρους για να καταστεί δυνατός ο μετασχηματισμός των εισροών σε εκροές. Κι ένας από τους πιο απαραίτητους πόρους είναι το κεφάλαιο. Οι εταιρείες χρειάζονται χρήματα για να χρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές τους. Χρειάζονται χρήματα για να χρηματοδοτήσουν έργα προκειμένου να χτίσουν το μέλλον τους. Χρειάζονται τελικά χρήματα για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξή τους. Ωστόσο, τα χρήματα είναι ένας σπάνιος πόρος. Ταυτόχρονα κυκλοφορούν σε πολλές ποικιλίες από άποψη κινδύνου και κόστους. Επιπλέον, τα ιδρύματα που το προσφέρουν μπορεί να τα διαθέσουν ή όχι ανάλογα με τις δικές τους προτιμήσεις. Η προώθηση μιας εταιρείας στην αγορά του χρήματος είναι επομένως απαραίτητη, γιατί αργά ή γρήγορα η κάθε εταιρεία θα χρειαστεί χρηματοδότηση. Και η απόκτηση χρηματοδότησης, όταν αυτό απαιτείται, με αποδεκτό κόστος και κίνδυνο είναι επίσης κλειδί για την επιτυχία. Επομένως, το marketing μιας εταιρείας στην αγορά χρήματος απλά δεν μπορεί και δεν πρέπει να αγνοηθεί.

Η επιτυχία μιας εταιρείας είναι ένας συνδυασμός καλού marketing των προϊόντων της ή / και των υπηρεσιών της, καλού marketing στην αγορά εργασίας αλλά και καλού marketing στην αγορά χρήματος. Κανένα δεν πρέπει να παραμεληθεί ή ακόμη και το χειρότερο να ξεχαστεί, γιατί εάν κάποια από αυτές τις αγορές παραμεληθεί, αργά ή γρήγορα θα προκύψουν προβλήματα. Επομένως, η διοίκηση θα πρέπει πάντα να διασφαλίζει ότι η εταιρεία διατηρεί υψηλό προφίλ μεταξύ των πελατών, των εργαζομένων και των χρηματοδοτών, γιατί όλα είναι απαραίτητα και όλα παίζουν βασικό ρόλο στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της.

* O κ. Γεώργιος Καραδήμας, PhD, MSc, MBA, MEng, DipM - Managing Partner, Koubaras Boutique Consulting Services.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χειραψία συνέντευξης εργασίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους στη μεγάλη έκθεση του Σικάγου

Εννέα ελληνικές εταιρείες τροφίμων παρουσίασαν ποιοτικά προϊόντα στη μεγάλη έκθεση του Σικάγου, πραγματοποιώντας σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις και ενισχύοντας την παρουσία της χώρας στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.
Τεχνητή νοημοσύνη Λος Άντζελες
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Έρευνα AI Readiness Index 2025: Πού βρίσκονται οι ελληνικές ΜμΕ

Η πρώτη πανελλαδική έρευνα AI Readiness Index 2025 καταγράφει την ψηφιακή ετοιμότητα των ελληνικών ΜμΕ, δείχνοντας ότι 1 στις 3 πειραματίζεται με λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, αλλά μόλις 1 στις 20 έχει προχωρήσει σε ουσιαστική εφαρμογή με μετρήσιμα αποτελέσματα.
ψηφιακή οικονομία τεχνολογία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινά το digital economy forum 2025 με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη

Στις 15 Δεκεμβρίου ανοίγει στην Αθήνα το digital economy forum 2025 του ΣΕΠΕ, με θεματικές την Τεχνητή Νοημοσύνη, την κυβερνοασφάλεια και τον ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στην οικονομία, παρουσία κυβερνητικών στελεχών και διεθνών ομιλητών.
Metlen Energy & Metals banner
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κ. Φατολάς (Metlen): Η γνώση είναι το σημαντικότερο asset της τεχνολογίας

Στο 5ο Emerging Tech Forum της HETiA, ο Κ. Φατολάς τόνισε ότι η τεχνολογία είναι εργαλείο, με τη γνώση να αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα στην υπηρεσία του ανθρώπου. Τη συζήτηση συντόνισε ο Π. Καραμπίνης της Endeavor Greece.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Υψηλοί στόχοι για 2026, αξιοποίηση των νέων επενδυτικών ευκαιριών

Ο Βασίλης Κορκίδης παρουσίασε τους στόχους για το 2026, τονίζοντας την ανάγκη για ταχύτητα στις αποφάσεις, μείωση γραφειοκρατίας, προσέλκυση επενδύσεων και ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων του Πειραιά.