Πιθανή σύγκρουση με μετεωρολογικό μπαλόνι φαίνεται να ευθύνεται για τη θραύση του παρμπρίζ αεροσκάφους της United Airlines σε ύψος 36.000 ποδών, σύμφωνα με ανακοίνωση της επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB) στις ΗΠΑ.
Η Windborne Systems γνωστοποίησε ότι πιστεύει πως ένα από τα μετεωρολογικά μπαλόνια της συγκρούστηκε την περασμένη Πέμπτη στη Γιούτα με αεροσκάφος Boing 737 MAX της United Airlines, το οποίο εκτελούσε την πτήση 1093.
Η επικεφαλής του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε ότι η σχετική αναφορά της εταιρείας εξετάζεται στο πλαίσιο της έρευνας για το συμβάν, το οποίο, όπως τόνισε, «θα μπορούσε να ήταν καταστροφικό για το αεροσκάφος και τους επιβαίνοντες» υπό ορισμένες συνθήκες.
Τα παρμπρίζ των αεροσκαφών είναι πολυστρωματικά, σχεδιασμένα ώστε να αποτρέπουν την απώλεια πίεσης στην καμπίνα σε περίπτωση ζημιάς κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η United Airlines έκανε γνωστό ότι σήμανε συναγερμός σε αεροσκάφος της που είχε απογειωθεί από το Ντένβερ με 134 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Το αεροσκάφος προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση στο Σολτ Λέικ Σίτι, ενώ οι επιβάτες επιβιβάστηκαν αργότερα σε άλλο αεροσκάφος για να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς το Λος Άντζελες.
Η Χόμεντι σημείωσε ότι το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών επανεξετάζει τα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης των πιλότων για πιθανές απειλές κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η Windborne Systems έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 4.000 αποστολές μετεωρολογικών μπαλονιών, ενημερώνοντας κάθε φορά την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Όπως ανέφερε, «συνεργαζόμαστε στενά με την FAA επί του θέματος» και έχουν γίνει αλλαγές για να περιοριστεί ο χρόνος που τα μπαλόνια παραμένουν μεταξύ 30.000 και 40.000 ποδών.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει δεδομένα πτήσεων σε πραγματικό χρόνο για να αποτρέψει μελλοντικά περιστατικά, ενώ επανεξετάζει και τα υλικά κατασκευής των μπαλονιών ώστε να μειωθεί ο αντίκτυπος ενδεχόμενης σύγκρουσης.