Το Ουκρανικό και η προετοιμασία της επικείμενης συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ, που θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Ιουλίου στην Άγκυρα, αποτελούν τα βασικά θέματα της αυριανής συνάντησης στο Βερολίνο μεταξύ των ηγετών της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Πολωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Στη συζήτηση θα συμμετάσχει, μέσω τηλεδιάσκεψης, και ο γενικός γραμματέας της Ατλαντικής Συμμαχίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ελιζέ, στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων των ευρωπαίων ηγετών θα βρεθεί η συνέχιση της υποστήριξης προς την Ουκρανία, υπό το πρίσμα των πρωτοβουλιών που παρουσιάστηκαν κατά την τελευταία σύνοδο κορυφής της G7. Παράλληλα, θα εξεταστούν οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο της λεγόμενης συμμαχίας των πρόθυμων να συνδράμουν το Κίεβο, παρέχοντάς του ουσιαστικές εγγυήσεις ασφαλείας.
Οι ηγέτες των πέντε κρατών αναμένεται να συζητήσουν και τα ζητήματα που θα τεθούν στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ, δίνοντας έμφαση στον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών για τα θέματα ασφάλειας της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του Ελιζέ, οι διαβουλεύσεις αυτές θα αποτελέσουν επίσης ευκαιρία για την ενίσχυση των κοινών πρωτοβουλιών με στόχο μια Ευρώπη πιο ισχυρή εντός της Ατλαντικής Συμμαχίας, με αφετηρία την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών αμυντικών ικανοτήτων.