ΓΔ: 2501.13 1.02% Τζίρος: 217.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Δημήτρης Αβραμόπουλος προφίλ

Η οφειλή της συνταξιούχου, το «πταίσμα» Ασημακοπούλου και ο Αβραμόπουλος

Η χαμηλοσυνταξιούχος με τα ακίνητα, η καταδίκη της Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, από μεγάλος ασθενής η ΔΕΗ έγινε πρωταγωνιστής, ο ταξιδιάρης Δένδιας και η υπόθεση Αβραμόπουλου.

Πολύ θόρυβο και συζητήσεις προκάλεσε η υπόθεση συνταξιούχου των 670 ευρώ, από την οποία εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων διεκδικεί 140.000 ευρώ.

Η υπόθεση «αγκαλιάστηκε» από πολιτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, ενώ ο δήμαρχος Πετρούπολης, Βαγγέλης Σίμος, δήλωσε ότι «η doValue θα καταλάβει ότι δεν πρέπει να τα βάζει με τους μεροκαματιάρηδες της Δυτικής Αθήνας», δίνοντας διορία στην εταιρεία «μέχρι τις 26 Ιούνη για να φέρει πρόταση που να μπορεί η κυρία Αλεξάνδρα να εξυπηρετήσει. Σε διαφορετική περίπτωση, ανοίγει πόλεμο με την πόλη μας».

Η φράση «26 Ιούνη» — αλήθεια, πόσοι στις μέρες μας αποκαλούν τον Ιούνιο «Ιούνη»; — μαζί με την πολεμική διάθεση του δημάρχου, δεν αφήνουν πολλά στη φαντασία μας για την πολιτική προέλευση του κ. Σίμου. 

Ωστόσο, αυτό ποσώς μας ενδιαφέρει.


Η άλλη πλευρά της υπόθεσης

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στην υπόθεση της κ. Αλεξάνδρας, η οποία δημοσιοποίησε την περίπτωσή της, είναι ότι δεν πρόκειται απλώς για μια χαμηλοσυνταξιούχο από την οποία ζητούν ένα εξωφρενικό ποσό.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η περίπτωσή της δεν αφορά πρώτη (και μοναδική) κατοικία, καθώς η εν λόγω χαμηλοσυνταξιούχος διαθέτει ακίνητη περιουσία που υπερκαλύπτει κατά πολύ το υπόλοιπο του δανείου.

Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν επιθυμεί τη ρευστοποίηση κανενός περιουσιακού στοιχείου.

Μάλιστα, της προτάθηκε να εξεταστεί ρύθμιση με χαμηλή μηνιαία δόση έως και τον Δεκέμβριο του 2027, ώστε να έχει τον χρόνο να ρευστοποιήσει, χωρίς πίεση χρόνου, άλλα περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει και να ανταποκριθεί στην οφειλή, για την οποία έχει προσημειωθεί το ακίνητο στην Πετρούπολη.

Επίσης, της προτάθηκε να ρυθμίσει τις οφειλές της μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, αλλά δεν επιθυμεί την ένταξή της.

Ίσως η οφειλέτρια να είναι πεπεισμένη, όπως και πολλοί άλλοι συμπολίτες μας, ότι αυτή έσωσε τις τράπεζες, οπότε γιατί να πληρώσει τις οφειλές της; Πρόκειται για μια θεωρία που έχει μεγάλη απήχηση και σε τμήμα του πολιτικού προσωπικού της χώρας.

Ή ίσως κάποιος δικηγόρος τη διαβεβαίωσε ότι υπάρχουν τρόποι να μην πληρώσει τίποτα.

Ούτε αυτό, όμως, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα.


Το ευρύτερο κοινωνικό ερώτημα

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι αν όλοι όσοι υποδαυλίζουν τέτοιες περιπτώσεις θεωρούν ότι υπηρετούν την κοινωνία και το κοινωνικό σύνολο.

Διότι, ακόμη και στη χειρότερη στιγμή της κρίσης, όταν τα «κόκκινα» δάνεια ανήλθαν στο 50% του συνόλου, υπήρχε και το άλλο 50% που στερήθηκε προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

Υπάρχη επίσης ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών που αργότερα ρύθμισε τις υποχρεώσεις του ή ρευστοποίησε περιουσιακά στοιχεία.

Εν πάση περιπτώσει, αν κάποιοι θεωρούν ότι είναι κοινωνικά δίκαιο μια μικρή μειοψηφία να μην πληρώσει τις υποχρεώσεις της, ενώ μπορεί, ας το πουν.

Και αν μια κοινωνία μπορεί να προοδεύσει μέσα σε ένα χάος αθέτησης υποχρεώσεων και αφερεγγυότητας, ας μας το πουν επίσης. Και να μας δείξουν ίσως κάποιο σχετικό παράδειγμα χώρας που ευημερή χωρίς τράπεζες και πίστη.


Στην Αυστραλία μακριά

Ο Νίκος Δένδιας πλέον φέρει το παρανόμι του «ταξιδευτή». Ως υπουργός Εθνικής Άμυνας, αλλά και προηγουμένως ως υπουργός Εξωτερικών, ταξίδευε και συνεχίζει να πηγαίνει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου.

Από τοπικά δρομολόγια (Βαλκάνια - Ευρώπη) και περιφερειακά (Μέση Ανατολή - Κόλπος) μέχρι υπερατλαντικά ταξίδια, τα οποία περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ιαπωνία. Πολλές φορές μάλιστα τα ταξίδια του κ. υπουργού συνέπεσαν με κρίσεις στην κυβέρνηση, τροφοδοτώντας τα ανάλογα σχόλια.

Ο κ. Δένδιας, σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, ετοιμάζει ακόμη δύο μακρινά ταξίδια το επόμενο διάστημα. Πού; Σε Αυστραλία και Ινδονησία.

«Στην Αυστραλία μακριά», όπως τραγούδησε ο Στέλιος Καζαντζίδης. Για την έτερη δεν υπάρχει άσμα.

Υπενθυμίζεται ότι ως υπουργός Εξωτερικών (2019-2023), ο κ. Δένδιας είχε πραγματοποιήσει περιοδείες σε σημαντικό αριθμό χωρών της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής.

Λέτε να τις επισκεφθεί ξανά; Ας πούμε για να διαπιστώσει πόσους ακολούθους Άμυνας διαθέτουν οι ελληνικές πρεσβείες στις δύο ηπείρους και πόσους άλλες «γειτονικές» χώρες.


«Καταδικασμένοι, αλλά δικοί μας (καταδικασμένοι)»

Σε 20 μήνες φυλάκισης με αναστολή καταδικάστηκε η πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ, Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, για την υπόθεση διαρροής προσωπικών δεδομένων αποδήμων Ελλήνων ψηφοφόρων πριν από τις ευρωεκλογές του 2024.

Σε ποινές φυλάκισης από 8 έως 18 μήνες, επίσης με ανασταλτικό χαρακτήρα, καταδικάστηκαν και οι τρεις συγκατηγορούμενοί της: οι τότε γραμματείς Αποδήμων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΝΔ, Νίκος Θεοδωρόπουλος και Μένιος Κορομηλάς αντιστοίχως, καθώς και ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ρωτήθηκε για την υπόθεση στη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

«Είναι απορίας άξιον το πώς αντιμετωπίζονται η κυρία Ασημακοπούλου και τα υπόλοιπα πρόσωπα, αν σκεφτεί κανείς ότι απλά μιλάμε για την αποστολή ενός email», σημείωσε ο Παύλος Μαρινάκης.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διαγραφής τους από τη ΝΔ λόγω της καταδίκης τους, ο κ. Μαρινάκης απάντησε με έκπληξη:

«Γιατί να διαγράψουμε τους ανθρώπους αυτούς; Για όνομα του Θεού!».

Το ζήτημα της κατάχρησης εξουσίας, του πλήγματος στην αξιοπιστία του κράτους (η διαρροή αφορούσε προσωπικά στοιχεία απόδημων) και της παραβίασης του νόμου δεν φαίνεται να προβληματίζει ιδιαίτερα τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.


«Επιτελική αριστεία»

«Δεν καταδικάστηκαν για ένα email, όπως προπαγάνδισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος», απάντησαν από το ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας ότι η καταδίκη αφορά «τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων, οι οποίοι είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα στοιχεία τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά».

Από τη Χαριλάου Τρικούπη επεσήμαναν ότι, στην αντίληψη της ΝΔ περί διακυβέρνησης, «τα δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες έγιναν φέιγ βολάν στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος».

«Η επιτομή δηλαδή της “επιτελικής αριστείας”», κατέληγε η ανακοίνωσή τους.


Υπόθεση Αβραμόπουλου

Χθες προέκυψε και νέα ποινική υπόθεση γαλάζιας αποχρώσεως, καθώς οι βελγικές αρχές εξέδωσαν ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης σε βάρος του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Αβραμόπουλου, στο πλαίσιο της έρευνας για το σκάνδαλο Qatargate.

Στον πρώην επίτροπο και πρώην υπουργό αποδίδεται η κατηγορία συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, με τις αρχές να συνδέουν την υπόθεση με οικονομικό όφελος ύψους περίπου 73.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του Qatargate είχε συλληφθεί η πρώην ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Εύα Καϊλή και ο ιταλός σύζυγός της.

Το μεσημέρι της Δευτέρας, όταν η υπόθεση Αβραμόπουλου άρχισε να «φουσκώνει», το Μέγαρο Μαξίμου μέσω διαρροών παρέπεμπε σε ανακοίνωση που θα εξέδιδε ο ενδιαφερόμενος.

Με δήλωσή του, ο. Αβραμόπουλος υποστήριξε ότι πληροφορήθηκε από τον Τύπο έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές «στο οποίο επιχειρείται χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity».

Όπως εξήγησε η συμμετοχή του στον συγκεκριμενο οργανισμό ήταν «νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη» και «δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο».

Όπως είπε πρόκειται για ένα «απολύτως αβάσιμο ζήτημα», εντούτοις ξεκαθάρισε ότι δεν θα κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας και θα αποταθεί ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη ζητώντας να διερευνηθεί πλήρως το θέμα. Έντιμο.

Σε κάθε περίπτωση, φίλοι και υποστηρικτές της ΝΔ αλλά και πρώην συνοδοιπόροι της σημείωναν ότι ίσως πρέπει να φτιαχτεί στα γραφεία του κόμματος στην Πειραιώς ένας Τομέας Διαχείρισης Ποινικών Υποθέσεων (ΤΔΠΥ). Το ακρωνύμιο δεν είναι κακό. 


Υπερτετραπλάσια τα tax free καλάθια των Attica από τα ελληνικά

Μόλις στο 10% επί του συνόλου των εσόδων των Attica Πολυκαταστήματα φτάνουν οι πωλήσεις tax free προϊόντων. Ωστόσο, οι καταναλωτές που πραγματοποιούν αυτές τις αγορές ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα κατά μέσο όρο, δείχνοντας ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στον τομέα μέσω των luxury και premium προϊόντων.

Ο Δ. Δουλαβέρης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Πολυκαταστήματα, σημείωσε πως η εταιρεία στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στα luxury προϊόντα, τα οποία δημιουργούν ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης των tax-free πωλήσεων, καθώς προσελκύουν πελάτες ιδιαίτερα υψηλής αξίας.

Όπως ανέφερε, οι πελάτες tax free που προέρχονται από τη Σαουδική Αραβία ή το Κατάρ μπορεί να έχουν μέση απόδειξη της τάξης των 400-500 ευρώ, όταν την ίδια στιγμή η μέση απόδειξη του καταστήματος διαμορφώνεται στα 120 ευρώ.

«Οπότε αντιλαμβάνεστε την ευκαιρία που έχουμε μπροστά μας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δουλαβέρης ανέφερε ότι οι σημαντικότερες αγορές προέλευσης των ταξιδιωτών αυτών είναι το Ισραήλ, η Τουρκία, οι χώρες του Κόλπου, οι ΗΠΑ και οι βαλκανικές χώρες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των tax-free πωλήσεων.

Το υπόλοιπο 40% προέρχεται από μεγάλο αριθμό διαφορετικών χωρών.


Το άλμα της μετοχής της ΔΕΗ

Η πιο απτή απόδειξη της μεταμόρφωσης της ΔΕΗ που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια δεν βρίσκεται ούτε στα EBITDA ούτε στα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια, αλλά στην πορεία της μετοχής της. 

Από μια επιχείρηση που το 2019 βρισκόταν στο επίκεντρο αμφισβήτησης για το μέλλον της, η ΔΕΗ έχει εξελιχθεί σε έναν από τους ισχυρότερους χρηματιστηριακούς «παίκτες» του ελληνικού ταμπλό, με συνολική απόδοση για τους μετόχους που φτάνει το 866% από το 2019 μέχρι σήμερα, επίδοση πολλαπλάσια εκείνης του ευρωπαϊκού κλάδου κοινής ωφέλειας.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνει με τον πιο καθαρό τρόπο την αλλαγή σελίδας που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία όχι μόνο κατάφερε να αφήσει πίσω της την περίοδο αβεβαιότητας που χαρακτήρισε την προηγούμενη δεκαετία, αλλά να μετατραπεί σε έναν περιφερειακό ενεργειακό όμιλο με παρουσία σε πέντε χώρες και σημαντικές επενδυτικές φιλοδοξίες. 

Καθόλου τυχαία τόσο η αύξηση κεφαλαίου του 2021 όσο και η πρόσφατη κεφαλαιακή ενίσχυση, πέτυχαν μεγάλη υπερκάλυψη, συγκεντρώνοντας ισχυρό ενδιαφέρον από τη διεθνή επενδυτική κοινότητα.


Αντίστροφη μέτρηση για τη Γενική Συνέλευση της Alpha Bank, στο 55% η διανομή

Στο τέλος της εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση της Alpha Bank, η οποία κλείνει τον κύκλο των συναντήσεων για τις τράπεζες. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή στις 10:00 το Διοικητικό Συμβούλιο της Alpha Bank θα προτείνει στους μετόχους της τη διανομή του 55% των κερδών της από τη χρήση του 2025, που αντιστοιχεί σε 519 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως η αρχική καθοδήγηση της διοίκησης για το payout ratio ήταν στο 50%, ποσό που αυξήθηκε έπειτα από τα θετικά αποτελέσματα που παρουσίασε η Alpha Bank.

Τα χρήματα θα δοθούν ισόποσα κατανεμημένα μεταξύ μερίσματος και επαναγοράς μετοχών, ποσό τετραπλάσιο σε σχέση με τα 122 εκατ. ευρώ του 2023. 

Επιπλέον, η Alpha Bank έχει προτείνει buyback ύψους 259 εκατ. ευρώ, ενώ τον Δεκέμβριο του 2025 προχώρησε στη διανομή ενδιάμεσου μερίσματος ύψους 111 εκατ. ευρώ.


Ο ελληνικός τουρισμός εισέρχεται σε νέα εποχή

Σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα υπεγράφη χθες το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Υπερταμείου και της Διεθνούς Ένωσης Συνεδρίων (ICCA), στο πλαίσιο του συνεδρίου του Υπερταμείου «Η Ελλάδα στο επίκεντρο του διεθνούς επενδυτικού διαλόγου».

Η συμφωνία αναμένεται να αναβαθμίσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, καθώς θα εκμεταλλευτεί τα διαθέσιμα δεδομένα προκειμένου να υπάρξουν στοχευμένες βελτιώσεις.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO Γιάννης Παπαχρήστου, η πρωτοβουλία έχει τρεις στόχους: Πρώτον, την πρόσβαση στη διεθνή τεχνογνωσία, δεύτερον την αξιολόγηση των ελληνικών δεδομένων βάσει διεθνών προτύπων για τον εντοπισμό ευκαιριών βελτίωσης και τρίτον στην ενίσχυση της διεθνούς προβολής της χώρας ως προορισμού.


Στον εκδημοκρατισμό και τη διείσδυση της ΤΝ στοχεύει ο ΟΤΕ

Την ανάγκη να αυξηθεί η διείσδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε επιχειρήσεις και καταναλωτές υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, από το βήμα του Growthfund Summit.

Ο κ. Νεμπής τόνισε πως ο ΟΤΕ δεν ανακαλύπτει τώρα την ΑΙ, καθώς την αξιοποιεί εδώ και χρόνια. Πλέον, μάλιστα, αποτελεί πυλώνα της στρατηγικής του ομίλου, με στόχο να μετατραπεί ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος σε μια «digital first και σταδιακά σε μία AI native εταιρεία, με παραδειγματική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης».

Ανέφερε ότι ο ΟΤΕ αναπτύσσει AI Assistants σε διαφορετικές λειτουργίες, αξιοποιεί Conversational AI στην εξυπηρέτηση πελατών και διαθέτει στους εργαζομένους έναν καινοτόμο AI βοηθό που βασίζεται στην τεχνολογία της OpenAI.

Αποτέλεσμα είναι ήδη πάνω από το 25% των διαδικασιών της εταιρείας να είναι AI augmented, ενώ στόχος είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 40% έως το τέλος του έτους.

Επισήμανε ακόμη ότι η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει ο ΟΤΕ από τον δικό του ψηφιακό μετασχηματισμό μεταφέρεται και στους πελάτες του.

Για τις επιχειρήσεις, ο όμιλος δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο τεχνολογικών λύσεων, ενώ παράλληλα έχει λανσάρει νέες υποδομές Data Center για υπηρεσίες Business Cloud και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης.

Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε υψηλή υπολογιστική ισχύ για εφαρμογές AI.

Για τους ιδιώτες καταναλωτές, ο κ. Νεμπής επισήμανε ότι ο ΟΤΕ φέρνει μια σειρά από εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία είναι διαθέσιμα μέσα από το Magenta AI.


Αποποίηση ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλή, πρόταση ή προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε προτροπή για επενδυτικές αποφάσεις. Η ιστοσελίδα δεν φέρει ευθύνη για αποφάσεις που θα ληφθούν βάσει των παραπάνω πληροφοριών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Νικήτας και η ΔΕΗ, το χαλασμένο στυλό του Δένδια και η νέα κόντρα στα τρένα

Ο Νικήτας Κακλαμάνης θέλει κοινωνική πολιτική με ζημιά της ΔΕΗ, γιατί ο Ν. Δένδιας είναι φειδωλός στις υπογραφές, οι μηχανοδηγοί επιτίθενται στην Hellenic Train και τα σχέδια για μεγάλο άλμα του IRIS.
Τάκης Θεοδωρικάκος ομιλία
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Τα απωθημένα Θεοδωρικάκου, ο πονοκέφαλος για servicers - fund και η ΔΕΗ

Τι κρύβει η απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη για ακύρωση του διαγωνισμού για τις ταυτότητες, πώς τα δικαστήρια σταματούν τις πράξεις εκτέλεσης για «κόκκινα» δάνεια, οι ανακοινώσεις της ΔΕΗ για το α' εξάμηνο και τα γερμανικά μέτρα για το ρεύμα με άρωμα Ελλάδας.
Νίκος Δένδιας πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις φέρουν ευθύνη και για το περιβάλλον

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, εξήρε την ευθύνη των Ενόπλων Δυνάμεων προς το περιβάλλον, συγχαίροντας την 871 ΑΒΕΚ για τη βράβευσή της ως «Φίλος του Περιβάλλοντος» και τόνισε ότι το παράδειγμά της πρέπει να αποτελέσει πρότυπο.