ΓΔ: 2053.08 -1.14% Τζίρος: 188.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φώτο: ΑΠΕ

H αίσθηση ασφάλειας κυριότερος παράγοντας επιλογής διακοπών

Ακολουθείτε από την «χαλάρωση», με εξαίρεση τη Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Η «αίσθηση ασφάλειας» φαίνεται πως αποτελεί κυριότερο παράγοντα επιλογής διακοπών, ακολουθούμενη από την «χαλάρωση», με εξαίρεση την Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας της GWI σε 14 χώρες που παρουσιάζει το ινστιτούτο του συνδέσμου ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ΙΝΣΕΤΕ, η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή κατάσταση πάνω από το 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες πάνω από το 90%.

Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29%, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού τονίζονται τα εξής:

  • Γερμανία: 29% εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί Καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί Λίγο και 22% Πολύ ή Δραματικά.
  • Μεγάλη Βρετανία: Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% Καθόλου, 41% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • ΗΠΑ: 22% Καθόλου, 37% Λίγο και 34% Πολύ ή Δραματικά
  • Γαλλία: 25% Καθόλου, 43% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • Ιταλία: 12% Καθόλου, 43% Λίγο και 40% Πολύ ή Δραματικά.

Σε όλες τις εξεταζόμενες χώρες - όπως είναι αναμενόμενο - οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, τη δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Το ποσοστό κυμαίνεται από 37% στο Βέλγιο έως 61% στην Κίνα.

Για το top-5 των τουριστικών αγορών της Ελλάδας, τα ποσοστά ανέρχονται σε 40% των Γερμανών, 44% των Άγγλων, 47% των Αμερικανών, 41% των Γάλλων και 50% των Ιταλών.

Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού, χαμηλότερα σε σύγκριση με τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν την σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους.

Συγκεκριμένα, για τις πέντε σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ελλάδας, τα σχετικά ποσοστά ανέρχονται σε 27% των Γερμανών (40% ανέβαλαν τη σχετική δαπάνη), 26% των Βρετανών (44% αντίστοιχα), 28% των Αμερικανών (47%), και 25% των Γάλλων και των Ιταλών (41% και 50% αντίστοιχα). Επίσης, χαμηλά είναι τα ποσοστά σε σχέση με την προτεραιότητα της δαπάνης για πτήσεις, ενισχύοντας την εικόνα που προκύπτει από την επόμενη ερώτηση, ότι δηλαδή η πλειοψηφία των ερωτώμενων θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του είτε στην περιοχή του (staycations).

Ένα σημαντικό τμήμα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%).

Στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές μας, διακοπές σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς επιλέγει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 25% στην Γερμανία και το Ην. Βασίλειο, το 17% στη Γαλλία και το 13% στην Ιταλία. Στις χώρες αυτές, το 57% ως 68% δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους, ενώ το 26% ως 32% δεν προτίθενται να κάνουν διακοπές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτήριο UNESCO πινακίδα
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Χαλίντ Ελ Ενάνι αναλαμβάνει γενικός διευθυντής της UNESCO

Ο Χαλίντ Ελ Ενάνι επιλέχθηκε ως νέος γενικός διευθυντής της UNESCO, επικρατώντας με 54 ψήφους του Εντουάρντ Ματόκο. Η θητεία του θα διαρκέσει τέσσερα έτη και αναμένεται επικύρωση της εκλογής στις 6 Νοεμβρίου.
Κέντρο της Βίντχουκ
ΔΙΕΘΝΗ

«Meet Namibia Roadshow»: Η Ναμίμπια παρουσιάζεται στους Έλληνες

Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το «Meet Namibia Roadshow» του Namibia Tourism Board, προβάλλοντας τη Ναμίμπια ως νέο προορισμό για τους Έλληνες ταξιδιώτες και επαγγελματίες του τουρισμού, με έμφαση στα τοπία, τη φύση και τον πολιτισμό της χώρας.
Απόστολος Τζιτζικώστας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τζιτζικώστας: Βιώσιμος τουρισμός προς όφελος των τοπικών κοινωνιών

Επίσκεψη στην Ιαπωνία πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας ΕΕ-Ιαπωνίας σε τουρισμό και μεταφορές.
Όλγα Κεφαλογιάννη πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όλγα Κεφαλογιάννη: Η Πιερία ιδανική για σύγχρονο, αυθεντικό τουρισμό

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, επισκέφθηκε την Πιερία, ενημερώθηκε για πρωτοβουλίες προστασίας του Ολύμπου και την υποψηφιότητά του στην UNESCO και επισκέφθηκε τη Μονή Αγίου Διονυσίου συνομιλώντας με τον ηγούμενο.