ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Σε ανοδική πορεία το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών μηχανών

Είναι σημαντικό ότι το ζήτημα της φόρτισης είναι περισσότερο πολύπλοκο από αυτό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσικλέτες παρέχουν τη δυνατότητα αφαίρεσης της μπαταρίας.

Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά αυξάνεται σταθερά. Όχι μόνο στα αυτοκίνητα, αλλά και στις μοτοσικλέτες, καθώς κάθε χρόνο εμφανίζονται όλο και περισσότερες ηλεκτροκίνητες στους ευρωπαϊκούς δρόμους και σύντομα θα πάρουν μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Τα πιο δημοφιλή μοντέλα ηλεκτρικών μοτοσικλετών που είναι ήδη ευρέως διαθέσιμα προς πώληση είναι τα sportbikes, τα enduro και τα cruisers. Οι πιο σημαντικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό. Οι κυριότερες διαφοροποιήσεις εστιάζονται στην αυτονομία, την ισχύ και τον χρόνο φόρτισης. Μέχρι στιγμής τα διαθέσιμα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες με απόδοση ισχύος έως και 80 kW περίπου, ενώ η αυτονομία είναι κυρίως μεταξύ 150 έως και 300 χιλιομέτρων.

Είναι σημαντικό ότι το ζήτημα της φόρτισης είναι περισσότερο πολύπλοκο από αυτό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσικλέτες παρέχουν τη δυνατότητα αφαίρεσης της μπαταρίας. Έτσι ο ιδιοκτήτης μπορεί να φορτίζει εύκολα την μπαταρία στο σπίτι ή στη δουλειά, χωρίς να χρειάζεται να βρει κατάλληλο σταθμό φόρτισης.

Η κύρια διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας εσωτερικής καύσης και μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας είναι η απουσία εκπομπών ρύπων, καθιστώντας μια τέτοια λύση πολύ πιο φιλική προς το περιβάλλον. Επιπλέον, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εκδόσεις, οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες είναι ως επί το πλείστον ευκολότερες στη συντήρηση, καθώς η κατασκευή τους είναι σχετικά απλή και δεν υπάρχει ανάγκη λίπανσης ή ψύξης.

Τα χαρακτηριστικά οδήγησης τέτοιων μοντέλων είναι επίσης αξιοσημείωτα. Οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες, στις περισσότερες περιπτώσεις, χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλή ροπή. Αυτό έχει ως συνέπεια καλύτερη επιτάχυνση και επιδόσεις. Μπορούν να αναπτύξουν πολύ υψηλές ταχύτητες πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στην περίπτωση των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, η τελική ταχύτητα είναι γενικά χαμηλότερη από αυτή των μοντέλων καύσης, αν και ορισμένα μοντέλα επιταχύνουν ακόμη και πάνω από 300 χλμ./ώρα. Τέλος, η τιμή είναι επίσης μια σημαντική πτυχή. Αν και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες είναι γενικά πιο ακριβές από τις συμβατικές, εντούτοις το κόστος μετακίνησης είναι αισθητά χαμηλότερο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Πιλοτικό έργο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει

Στον αυτοκινητόδρομο A6 κοντά στο Άμπεργκ, η Γερμανία δοκιμάζει τεχνολογία ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω πηνίων κάτω από το οδόστρωμα, ανοίγοντας δρόμο για βιώσιμη μετακίνηση.
Μπιγκ Μπεν και σημαία
ΔΙΕΘΝΗ

Η Βρετανία εξετάζει χιλιομετρικό φόρο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει την επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να συμβάλλουν όλοι στη χρηματοδότηση των οδικών έργων. Σύμφωνα με τη Daily Telegraph, η χρέωση ίσως φτάσει τις 3 πένες ανά μίλι από το 2028.
Έλον Μασκ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Νορβηγικό ταμείο κατά του πακέτου αμοιβής 1 τρισ. δολ. για τον Μασκ

Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο θα καταψηφίσει το πακέτο αποζημίωσης του Ίλον Μασκ στη Tesla, αξίας έως και 1 τρισ. δολαρίων, στη γενική συνέλευση. Η διοίκηση της Tesla προειδοποιεί: αν δεν εγκριθεί, ο Μασκ ίσως αποχωρήσει.
Σταθμός φόρτισης BYD
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: 54,5% άνοδος στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως Σεπτέμβριο 2025

Οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 54,5% φτάνοντας τα 18,06 εκατ. μονάδες ως τον Σεπτέμβριο 2025, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση των 40 εκατ. οχημάτων νέας τεχνολογίας στη χώρα.