ΓΔ: 2103.93 0.33% Τζίρος: 194.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Labubu
Φώτο: Shutterstock

Labubu: Το «τερατάκι» των 670 εκατ. δολαρίων που έγινε παγκόσμιο trend

Η κινεζική Pop Mart που κατασκευάζει τα Labubu σημείωσε αύξηση στα καθαρά της κέρδη κατά σχεδόν 400% στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ένα περίεργο πλάσμα με εννέα αιχμηρά δόντια, μεγάλα μάτια και παιχνιδιάρικο χαμόγελο έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο επικερδή φαινόμενα της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών. Τα Labubu, τα συλλεκτικά παιχνίδια της κινεζικής Pop Mart, κατέγραψαν έσοδα 670 εκατ. δολαρίων μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ξεπερνώντας ακόμη και τις πωλήσεις των κλασικών Barbie και Hot Wheels της Mattel. 

Μάλιστα, το πιο ακριβό Labubu πωλήθηκε για 10.858 δολάρια στις 24 Ιουλίου, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας με τη Vans.

Με την αγοραστική μανία να εξαπλώνεται από την Ασία στη Δύση και τους αναλυτές να προβλέπουν συνολικά έσοδα 4,2 δισ. δολαρίων για το 2025, το φαινόμενο Labubu αποδεικνύει πώς ένα παιχνίδι μπορεί να γίνει η γέφυρα που ενώνει συλλέκτες τέχνης και παιχνιδιών με εκατομμύρια κόσμο.

Από το χαρτί σε ένα παγκόσμιο brand εκατομμυρίων

Πίσω από το φαινόμενο Labubu βρίσκεται ο Kasing Lung, ένας 52χρονος καλλιτέχνης από το Χονγκ Κονγκ που μεγάλωσε στην Ολλανδία. Γεννημένος το 1972, ο Lung μετακόμισε με την οικογένειά του στη Ουτρέχτη όταν ήταν επτά ετών, όπου οι γονείς του διατηρούσαν εστιατόριο κινεζικής κουζίνας.

Η έμπνευση για τον χαρακτήρα προήλθε από την παιδική του ενασχόληση με τα σκανδιναβικά παραμύθια και τη νορδική μυθολογία. Χωρίς πρόσβαση σε κονσόλες παιχνιδιών ή υπολογιστές, ο νεαρός Lung στράφηκε στη ζωγραφική και τη δημιουργία χαρακτήρων, εμπνευσμένος από τα ευρωπαϊκά ξωτικά των παραμυθιών.

Τελικά κατάφερε να κάνει το χόμπι του επάγγελμα και ξεκίνησε να εργάζεται ως εικονογράφος παιδικών βιβλίων. Έγινε ο πρώτος Κινέζος που κέρδισε το Βραβείο Εικονογράφησης στο Βέλγιο και το 2010 έγινε επαγγελματίας εικονογράφος για έναν σχεδιαστή παιχνιδιών.

Το 2014, ο Lung παρουσίασε για πρώτη φορά τη σειρά «The Monsters» («Τα Τέρατα»), μια συλλογή εικονογραφημένων βιβλίων που περιλάμβανε εννέα χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένου του Labubu. Ο χαρακτήρας περιγραφόταν ως καλοσυνάτο ξωτικό που, παρά τις αγνές του προθέσεις, συχνά προκαλεί χάος.

Η μεγάλη στροφή ήρθε το 2019, όταν ο Lung υπέγραψε αποκλειστική άδεια με την κινεζική Pop Mart, μια εταιρεία που ειδικεύεται στα συλλεκτικά designer toys. Η συνεργασία αυτή θα αποδεικνυόταν ότι είναι μία από τις πιο επικερδείς στην ιστορία της βιομηχανίας παιχνιδιών.

Η εμπορική απογείωση του χαρακτήρα έγινε αφότου εθεάθη στην τσάντα της Lisa, μέλος των Black Pink, δημοφιλούς συγκροτήματος της K-pop. Η πρώτη φορά που τη φωτογράφισαν με ένα Labubu ήταν τον Απρίλιο του 2024 και έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους, το παιχνίδι είχε 870 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Το #Labubu στο TikTok έχει πλέον πάνω από 1 εκατ. βίντεο, όταν πριν από τον Απρίλιο του 2024 δεν υπήρχε καν το σχετικό hashtag.

Άλλες διασημότητες που συνέβαλαν στο φαινόμενο Labubu:

  • Rihanna: Εμφανίστηκε με Labubu στην τσάντα Louis Vuitton της τον Φεβρουάριο 2025
  • Kim Kardashian: Παρουσίασε συλλογή 10+ Labubu στους followers της
  • David Beckham: Μοιράστηκε φωτογραφία με Labubu που του έδωσε η κόρη του
  • Dua Lipa και Lady Gaga: Φόρεσαν Labubu ως αξεσουάρ τσάντας
  • Madonna: Γιόρτασε τα 67α γενέθλια της, με μια τεράστια τούρτα Labubu

Τριπλασιάστηκαν τα έσοδα της Pop Mart 

Η κινεζική Pop Mart σημείωσε αύξηση στα καθαρά της κέρδη κατά σχεδόν 400% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ τα έσοδα ανέβηκαν κατά 204,4%. Στο μεταξύ, οι μετοχές της Pop Mart έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 200% από την αρχή του έτους, καθιστώντας την κινεζική εταιρεία παιχνιδιών πιο πολύτιμη από τους παραδοσιακούς γίγαντες του κλάδου, όπως είναι η Mattel.

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι το προσεχές διάστημα οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 10 εκατ. τεμάχια την ημέρα.

Γιατί οι καταναλωτές αγοράζουν τα Labubu

Το φαινόμενο Labubu βασίζεται σε έναν συνδυασμό ψυχολογικών παραγόντων που δημιουργούν εθιστική συμπεριφορά αγορών. Σύμφωνα με μελέτες στον τομέα της καταναλωτικής ψυχολογίας, τα «blind box» παιχνίδια ενεργοποιούν μηχανισμούς επιβράβευσης παρόμοιους με τον τζόγο.

Τα Labubu πωλούνται κυρίως σε «τυφλά κουτιά» τιμής 15-30 δολαρίων, όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει ποιο σχέδιο θα λάβει μέχρι να ανοίξει τη συσκευασία. Αυτή η απρόβλεπτη εμπειρία ενισχύει την απελευθέρωση ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, δημιουργώντας βραχυπρόθεσμη ικανοποίηση και ενθαρρύνοντας περαιτέρω αγορές.

Η σπανιότητα ορισμένων σχεδίων (με πιθανότητες 1 στα 72 για τα «μυστικά» Labubu) δημιουργεί αίσθημα αποκλειστικότητας και τροφοδοτεί τη συλλεκτική μανία. Ο μηχανισμός αυτός επιτρέπει στην Pop Mart να διατηρεί υψηλή ζήτηση, μέσω ελεγχόμενης σπανιότητας.

Παράλληλα, τα Labubu έχουν δημιουργήσει ισχυρές κοινότητες συλλεκτών που μοιράζονται, ανταλλάσσουν και συζητούν τις συλλογές τους. Αυτές οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ικανοποιούν την ανάγκη για κοινωνική σύνδεση και αίσθημα συμμετοχής, ενώ παράλληλα δημιουργούν κοινωνικό status για όσους κατέχουν σπάνια κομμάτια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Να «ξεκλειδώσει» τη δυναμική της κινεζικής αγοράς παιχνιδιών θέλει η Lego

O κολοσσός των παιχνιδιών από τη Δανία δείχνει έντονο ενδιαφέρον για μια από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως καθώς τα παιδιά στην Κίνα διαθέτουν έξι ώρες την εβδομάδα για παιχνίδι.
Σι Τζινπίνγκ Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Σι Τζινπίνγκ φιλοξενεί τον Πούτιν και 20 ηγέτες στη σύνοδο της Σανγκάης

Στις 31 Αυγούστου και 1η Σεπτεμβρίου, η Κίνα φιλοξενεί στην Τιανζίν τη σύνοδο συνεργασίας της Σανγκάης με συμμετοχή Πούτιν, Γκουτέρες και άνω των 20 ηγετών, προβάλλοντας τον διεθνή της ρόλο.
Χαρτονομίσματα και κέρματα γιουάν
ΔΙΕΘΝΗ

Σταθερότητα στα φορολογικά έσοδα της Κίνας: Οριακή αύξηση 0,1% στο επτάμηνο

Τα φορολογικά έσοδα της Κίνας αυξήθηκαν οριακά κατά 0,1% το επτάμηνο Ιαν.-Ιουλ. 2025, φτάνοντας τα 13,58 τρισ. γιουάν, ενώ οι δαπάνες ενισχύθηκαν κατά 3,4%, δείχνοντας στήριξη στην οικονομία.