ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Με ξένο σύμβουλο θέλουν να... αναστήσουν τον ΟΣΕ

Το μοντέλο που είχε ακολουθεί με την αμερικανική Bechtel για το «στήσιμο» της Αττικό Μετρό θέλει το υπουργείο Υποδομών να εφαρμόσει για την αποτροπή πλήρους κατάρρευσης του ΟΣΕ.

Να ξαναστήσουν, σχεδόν από τον μηδέν, τον ΟΣΕ, με τη βοήθεια ξένου εξειδικευμένου συμβούλου, σκέφτονται στην κυβέρνηση καθώς θεωρούν πως ο οργανισμός βρίσκεται «σε προχωρημένη αποσύνθεση».

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πέσει στο τραπέζι το ενδεχόμενο να ακολουθηθεί το μοντέλο που είχε εφαρμοστεί κατά τη σύσταση της Αττικό Μετρό, όταν η κρατική εταιρεία επρόκειτο να ξεκινήσει τα έργα μετρό στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Τότε είχε προσληφθεί ο αμερικανικός κατασκευαστικός κολοσσός Bechtel που ανέλαβε να «στήσει» την Αττικό Μετρό και να μεταφέρει τεχνογνωσία προετοιμασίας, οργάνωσης και παρακολούθησης των διαγωνισμών και των εργοταξίων. Οι Αμερικανοί έμειναν για αρκετά χρόνια στην Αθήνα.

Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως χάρη στην Bechtel, «παρά τα προβλήματά της, η Αττικό Μετρό είναι σήμερα σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τον ΟΣΕ, σε επίπεδο υλοποίησης των έργων».

Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως απαιτείται πλήρης αναδιάρθρωση τόσο του ΟΣΕ, όσο και της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ που έχει αναλάβει να προχωρήσει σημαντικούς διαγωνισμούς για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Προς το παρόν, όπως λένε στο υπουργείο, «από την ΕΡΓΟΣΕ μας φέρνουν μία συμπληρωματική σύμβαση το μήνα!». Οι εκκρεμότητες στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ είναι τεράστιες.

Υπάρχει μεγάλο άγχος στο υπουργείο και την κυβέρνηση για τα έργα διασύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας ώστε να μην χρειαστεί η επιστροφή κονδυλίων εκατοντάδων εκατομμυρίων στην Ε.Ε..

Εξίσου μεγάλη πίεση δέχονται στο υπουργείο Υποδομών για το ανύπαρκτο μοντέλο συντήρησης του ακριβοπληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να αυξηθούν και οι ταχύτητες των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επί χρόνια, οι διοικήσεις του ΟΣΕ δεν αποφασίζουν πώς θα γίνεται η συντήρηση και κάθε φορά που προτείνεται μοντέλο που δεν αρέσει στους συνδικαλιστές η διαδικασία παγώνει! Τέσσερις ελληνικές κυβερνήσεις προσπάθησαν να εφαρμόσουν κάποιες λύσεις, χωρίς τελικά να γίνει τίποτα για τη συντήρηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ΟΣΕ ξεκίνησε έρευνα για την παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου τόνισε πως θα εξεταστούν όλοι οι διάλογοι που καταγράφηκαν και υπογράμμισε τη δέσμευση των αρμόδιων αρχών για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Θα έχουμε 950 σε σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική το 2025

«Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα» ανέφερε για το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου.
Σιδηροδρομικοί εργάτες εργοτάξιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα χρηματοδότησης από την Ευρώπη με 500 εκατ. για τον σιδηρόδρομο

Ο μηχανισμός CEF II αναμένεται να ανεβάσει τους πόρους για επενδύσεις στον σιδηρόδρομο στα 800 εκατ. ευρώ. Αρχίζει εντός των ημερών ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».