Στην ανακήρυξη ως οριστικού αναδόχου, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το έργο, προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών.
Βάσει του διαγωνισμού η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) και υπάρχει πρόβλεψη για χρηματοδότησή του με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.
Στα έγγραφα που εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται το «Πρόγραμμα Κοινού Εξασφαλισμένου Ομολογιακού Δανείου για ποσό έως 1.301.000.000 ευρώ περιλαμβανομένων της Σύμβασης Κάλυψης και των Συμβάσεων ορισμού του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, του Διαχειριστή» που προσκόμισε η ΓΕΚ Τέρνα, η Συμφωνία Δανειστών, η Κύρια Σύμβαση Αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων μεταξύ των Alpha Τράπεζα, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Πειραιώς και του Παραχωρησιούχου, η Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, κ.α.
Ακόμη, όπως σημειώνεται στην απόφαση του υπουργείου, εγκρίθηκαν οι παρακάτω συμβάσεις και έγραφα: 1. Των Ασφαλιστικών Συμβάσεων 2. Της Εγγυητικής Επιστολής Δεσμευτικής Επένδυσης 4. Του Καταστατικού της εταιρείας παραχώρησης 5. Της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού 6. Της Σύμβασης Δευτερογενούς Δανείου (Πρόγραμμα) 7. Της Σύμβασης Διεπαφής 8. Της Σύμβασης Λειτουργίας- Συντήρησης 9. Της Σύμβασης Μελέτης – Κατασκευής 10. Του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου 11. Του Χρονοδιαγράμματος Περιόδου Μελετών – Κατασκευών.