ΓΔ: 1978.13 -0.37% Τζίρος: 14.24 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:11:02
ΔΩΔΩΝΗ
Φωτό: ΔΩΔΩΝΗ

Δωδώνη: Πέρασε στα κέρδη το 2024, πριν το deal με Ελληνικά Γαλακτοκομεία

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) της εταιρείας εκτοξεύθηκαν σε 3,728 εκατ. ευρώ από 0,966 εκατ. ευρώ το 2023 (αύξηση +285,9%), ενώ ο Όμιλος έγινε κερδοφόρος με EBIT 2,755 εκατ. ευρώ.

Από ζημιές σε κέρδη πέρασε ο όμιλος Δωδώνη το 2024, λίγο πριν κλείσει το deal με τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για το 2024, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ΔΩΔΩΝΗ αυξήθηκε κατά 3% στη χρήση 2024, και ανήλθε σε ποσό 153,35 εκατ. ευρώ από 148,96 εκατ. ευρώ του 2023. Σε επίπεδο Ομίλου (περιλαμβάνει και τις θυγατρικές σε Γερμανία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Κύπρο) καταγράφηκε αύξηση 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση καθώς ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 180,2 εκατ. ευρώ από 170,2 εκατ. ευρώ το 2023.

Αναλυτικά με σταθερή έμφαση στη μείωση του λειτουργικού κόστους και την αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση του 2024 με αξιοσημείωτη βελτίωση όλων των βασικών οικονομικών μεγεθών. 

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 24,324 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,733 εκατ. ευρώ ή +7,7% έναντι των 22,591 εκατ. ευρώ του 2023, ενώ σε επίπεδο Ομίλου η άνοδος έφτασε στο +14,6%, με τα μικτά κέρδη να φτάνουν τα 26,232 εκατ. ευρώ από 22,895 εκατ. ευρώ πέρυσι. 

Το περιθώριο μικτού κέρδους της εταιρείας ανέβηκε σε 15,9% από 15,2% (+0,7 ποσοστιαίες μονάδες, ή +4,6%), ενώ ο Όμιλος βελτίωσε το αντίστοιχο περιθώριο σε 14,6% από 13,5% (+1,1 μονάδα, ή +8,2%). Ισχυρή ήταν η άνοδος και στο αναπροσαρμοσμένο EBITDA (χωρίς έξοδα αναδιοργάνωσης και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες), το οποίο αυξήθηκε στα 9,165 εκατ. ευρώ (+36,4%) για την εταιρεία και στα 10,396 εκατ. ευρώ (+36,1%) για τον Όμιλο. 

Λαμβάνοντας υπόψη και τα έκτακτα κόστη, το δημοσιευμένο EBITDA ανήλθε σε 7,725 εκατ. ευρώ (+58,8%) για την εταιρεία και σε 7,891 εκατ. ευρώ (+75,1%) για τον Όμιλο. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) της εταιρείας εκτοξεύθηκαν σε 3,728 εκατ. ευρώ από 0,966 εκατ. ευρώ το 2023 (αύξηση +285,9%), ενώ ο Όμιλος μετατράπηκε σε κερδοφόρο, με EBIT 2,755 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 0,429 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Οι ζημίες μετά φόρων υποχώρησαν κατά 50,5% για την εταιρεία (4,672 εκατ. ευρώ από 9,439 εκατ. ευρώ) και κατά 30,0% για τον Όμιλο (5,809 εκατ. ευρώ από 8,302 εκατ. ευρώ). Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε κατά 8,5%, σε 68,304 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024 από 74,657 εκατ. ευρώ ένα έτος νωρίτερα, ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική ευελιξία μετά την έκδοση κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου που αναχρηματοδότησε το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεων.

Διατηρεί την ηγεσία στις εξαγωγές

Η Δωδώνη διατήρησε σταθερό το μερίδιό της στην εγχώρια αγορά φέτας στο 12,3%, ενώ διεύρυνε σημαντικά τη διεθνή της παρουσία. Οι εξαγωγές αποτέλεσαν τον βασικό μοχλό ανάπτυξης, με ισχυρή άνοδο σε όλες τις βασικές προϊοντικές κατηγορίες: φέτα, χαλούμι και γιαούρτι.

Ειδικότερα, εντυπωσιακές επιδόσεις καταγράφηκαν στις στρατηγικές αγορές εξωτερικού:

ΗΠΑ: +45,7%

Ολλανδία: +78,5%

Ισπανία: +22,2%

Στην Ολλανδία, η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως σε νέες τοποθετήσεις στραγγιστών γιαουρτιών στην κορυφαία λιανεμπορική αλυσίδα της χώρας, οδηγώντας το brand Δωδώνη στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία.

Αξιοσημείωτη είναι και η διατήρηση των ηγετικών θέσεων σε Αυστραλία (+8,6%), Βέλγιο (+1,7%) και Καναδά (+13,4%) παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Απώλειες στην εγχώρια αγορά – Πίεση από ιδιωτική ετικέτα

Αντίθετα, στην ελληνική αγορά καταγράφηκε πτώση πωλήσεων κατά 4%, κυρίως λόγω της αυξανόμενης στροφής των καταναλωτών προς φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, υπό το βάρος της μειωμένης αγοραστικής δύναμης και της έντονης προωθητικής δραστηριότητας των ανταγωνιστών.

Στα τυροκομικά, η αξία αγοράς παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (+1,0%), με άνοδο στον όγκο πωλήσεων (+3,3%), γεγονός που συνδέεται με τη μείωση της μέσης τιμής και τις προωθήσεις.

Η αγορά φέτας συνεχίζει να υποχωρεί έναντι του λευκού τυριού, με το μερίδιο της να διαμορφώνεται στο 61,6% (-1,2%), ενώ ο τζίρος της Δωδώνη στην κατηγορία ανήλθε στα 21,1 εκατ. ευρώ (-4,6%), με αύξηση όμως της συμμετοχής της φέτας στο συνολικό της portfolio.

Η κατηγορία του γιαουρτιού παρουσίασε θετική πορεία (+1,8% σε αξία και +4,6% σε όγκο), με την αγορά να κινείται ανοδικά, αν και το brand Δωδώνη κατέγραψε οριακή πτώση μεριδίου (-0,2%), στο 5,3%.

Στο φρέσκο γάλα, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται τοπικά, στην Ήπειρο, το μερίδιό της αυξήθηκε κατά 0,6 μονάδες φτάνοντας το 54,6%, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της στην περιοχή.

Επένδυση στην εξωστρέφεια και την αποδοτικότητα

Κοιτάζοντας μπροστά, η Δωδώνη προσανατολίζεται στην ενίσχυση των εξαγωγών επώνυμων προϊόντων, με αιχμή του δόρατος τα γιαούρτια στην Ολλανδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και τα τυριά φέτα και χαλούμι στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ισπανία και τον Καναδά.

Παράλληλα, η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις στην παραγωγή και τον εξορθολογισμό των λειτουργιών της, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μακροπρόθεσμη ενίσχυση της κερδοφορίας και της χρηματοοικονομικής της θέσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-OLYMPOS-ELLINIKA-GALAKTOKOMEIA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεταμορφώνει τη Δωδώνη ο όμιλος Σαράντη με επενδύσεις 300 εκατ.ευρώ

Μεγάλη βιομηχανική μονάδα στην Ήπειρο σχεδιάζει να δημιουργήσει η Ελληνικά Γαλακτομεία. Οι υπογραφές της συμφωνίας εξαγοράς αναμένονται ως το τέλος Ιουνίου. Στα 650 εκατ. ο τζίρος του ομίλου το 2024, «τρέχει» με ρυθμό 7% φέτος.