Με εστίαση στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και την αποφυγή νέων αυξήσεων τιμών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχωρά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ το πρώτο εξάμηνο κατέγραψε πτώση στον τζίρο. Πάντως, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, η μείωση περιορίζεται σε ποσοστό κάτω του 5% και αποδίδεται κυρίως στον ιδιαίτερα ψυχρό χειμώνα που επηρέασε την κατανάλωση μπύρας.
Όπως διευκρίνισε ο νέος CEO, κ. Σεμπάστιαν Σάντσεζ, η εταιρεία προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στην αρχή του έτους, επαναλαμβάνοντας τη στρατηγική του 2024. Οι αυξήσεις αυτές ήταν μεσοσταθμικά κάτω του 3% και αφορούσαν αποκλειστικά τις γυάλινες φιάλες, χωρίς μεταβολή στις τιμές των μεταλλικών συσκευασιών.
Προστιθέμενη αξία 763 εκατ. το 2024
Κατά την παρουσίαση της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αντικτύπου, τονίστηκε ότι η θυγατρική του ομίλου Heineken το 2024 δημιούργησε προστιθέμενη αξία 763 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021 και καλύπτοντας το 0,32% του ελληνικού ΑΕΠ.
Παράλληλα, για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ, παράγονται επιπλέον 4,9 ευρώ στην ελληνική οικονομία, στοιχείο που αναδεικνύει τον πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο της δραστηριότητάς της.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, με αύξηση άνω του 40% σε σχέση με το 2021. Κάθε θέση εντός της εταιρείας δημιουργεί 49 νέες θέσεις εργασίας στον ευρύτερο οικονομικό ιστό, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.
Επενδυτικό πλάνο 65 εκατ. έως το τέλος 2026
Η εταιρεία συνεχίζει το φιλόδοξο επενδυτικό της σχέδιο, με προγραμματισμένες επενδύσεις άνω των 65 εκατ. ευρώ έως το 2026. Οι επενδύσεις αυτές διαρθρώνονται γύρω από τρεις βασικούς άξονες:
- Την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των brands
- Τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών διαδικασιών,
- Τις περιβαλλοντικές δράσεις, που απορροφούν το 50% του επενδυτικού κεφαλαίου.
Έξυπνη Σπορά και βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη
Στον αγροτικό τομέα, η εταιρεία παρουσιάζει τη νέα της πρωτοβουλία «Έξυπνη Σπορά», η οποία ενισχύει το ήδη εδραιωμένο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, το μεγαλύτερο στη χώρα.
Η δράση αυτή, σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αξιοποιεί τεχνολογίες έξυπνης γεωργίας ώστε οι 40 Έλληνες παραγωγοί που συνεργάζονται με την εταιρεία να βελτιστοποιήσουν τις καλλιέργειες τους, μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γεωργακέλλο, Διευθυντή Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων, το 2025 είναι μια εξαιρετική χρονιά για την παραγωγή κριθαριού, και η εταιρεία θα φτάσει στο μέγιστο των ποσοτήτων που προμηθεύεται από εγχώριους παραγωγούς.
Παρά τα μειωμένα οικονομικά μεγέθη στο α’ εξάμηνο, τα στελέχη της εταιρείας διατηρούν συγκρατημένη αισιοδοξία για τη συνέχεια του έτους, επισημαίνοντας την απουσία αξιόπιστων στοιχείων ειδικά για την αγορά της HORECA, η οποία επηρεάζεται έντονα από την εποχικότητα και τις καιρικές συνθήκες και φυσικά τον τουρισμό.
Καταλήγοντας, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Σεμπάστιαν Σάντσεζ επανέλαβε τη δέσμευση της εταιρείας σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης: «Τα στοιχεία της φετινής έκθεσης δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί σήμερα μία ουσιαστική και σταθερή δύναμη στην ελληνική οικονομία. Παράγουμε αξία, ενισχύουμε εισοδήματα, στηρίζουμε νοικοκυριά και προχωράμε με δέσμευση σε ένα βιώσιμο μέλλον».