Σπάει τα κοντέρ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Με πωλήσεις που αγγίζουν τα 480,4 εκατ. ευρώ και εκτίναξη της ρευστότητας κατά σχεδόν 50 εκατ. ευρώ, η εταιρεία έκλεισε το 2024 πιο δυνατή από ποτέ.
Παρά το δύσκολο οικονομικό κλίμα, ο κολοσσός της μπύρας όχι μόνο αύξησε τα κέρδη του, αλλά μπήκε στο δύσκολο 2025 με «γεμάτο ταμείο» και φιλόδοξα σχέδια για την ελληνική αγορά μπύρας.
Οι πωλήσεις το 2024 ανήλθαν σε 480,4 εκατ., σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με τα 454,8 εκατ. του 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 40,9 εκατ., αυξημένα από τα 37,5 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 27,39 ευρώ από 26,03 πέρυσι.
Η θετική αυτή επίδοση αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά και στη βελτιωμένη λειτουργική αποδοτικότητα. Στο τέλος του 2024, το σύνολο ενεργητικού ανήλθε σε 358,9 εκατ. έναντι 377,4 εκατ. το 2023.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σημείωσαν θεαματική αύξηση, φτάνοντας τα 121,8 εκατ. από 73,8 εκατ., ενώ τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 102,7 εκατ.. Η εταιρεία διατηρεί χαμηλή μόχλευση, με δείκτη ξένων προς ίδια κεφάλαια στο 1,52 από 1,37.
Οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες εκτοξεύτηκαν στα 79,9 εκατ. από 46,2 εκατ. το 2023. Παράλληλα, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις σε πάγια ύψους 4,9 εκατ. για την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και την αναβάθμιση του εξοπλισμού.
Δύσκολη έναρξη για το 2025
Με στόχο να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της και να αποφύγει νέες ανατιμήσεις, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μπήκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, έχοντας καταγράψει μικρή κάμψη τζίρου στο πρώτο μισό της χρονιάς.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, σε εκδήλωση στην αρχή του καλοκαιριού, η μείωση περιορίστηκε σε ποσοστό κάτω του 5%, κάτι που αποδίδεται κυρίως στον ασυνήθιστα ψυχρό χειμώνα και είχε ως αποτέλεσμα περιορισμένη κατανάλωση μπύρας.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Σεμπάστιαν Σάντσεζ, είχε επισημάνει μιλώντας σε δημοσιογράφους ότι στις αρχές του έτους εφαρμόστηκαν αυξήσεις τιμών, σε συνέχεια της στρατηγικής του 2024. Οι ανατιμήσεις, μεσοσταθμικά κάτω του 3%, αφορούσαν μόνο τις γυάλινες φιάλες, ενώ οι τιμές των μεταλλικών συσκευασιών παρέμειναν αμετάβλητες.
Τη δύσκολη έναρξη του 2025 επιβεβαίωσαν και τα αποτελέσματα της μητρικής Heineken, για το α’ εξάμηνο του 2025, που βγήκαν στο τέλος Ιουλίου, όπου τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,1% στα 14,2 δις. ευρώ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ενώ ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,2%, χαμηλότερα από το αναμενόμενο. Τα οργανικά λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,4% την ίδια περίοδο.
Επενδυτικό πλάνο 65 εκατ. έως το τέλος 2026
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα συνεχίζει το φιλόδοξο επενδυτικό της σχέδιο, με προγραμματισμένες επενδύσεις άνω των 65 εκατ. ευρώ έως το 2026. Οι επενδύσεις αυτές διαρθρώνονται γύρω από τρεις βασικούς άξονες:
• Την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των brands
• Τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών διαδικασιών,
• Τις περιβαλλοντικές δράσεις, που απορροφούν το 50% του επενδυτικού κεφαλαίου.
Προστιθέμενη αξία 763 εκατ. το 2024
Κατά την παρουσίαση της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αντικτύπου, τονίστηκε ότι η θυγατρική του ομίλου Heineken το 2024 δημιούργησε προστιθέμενη αξία 763 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021 και καλύπτοντας το 0,32% του ελληνικού ΑΕΠ.
Παράλληλα, για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ, παράγονται επιπλέον 4,9 ευρώ στην ελληνική οικονομία, στοιχείο που αναδεικνύει τον πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο της δραστηριότητάς της.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, με αύξηση άνω του 40% σε σχέση με το 2021. Κάθε θέση εντός της εταιρείας δημιουργεί 49 νέες θέσεις εργασίας στον ευρύτερο οικονομικό ιστό, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.