Από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας αρχίζει η εφαρμογή του νέου μοντέλου καταστημάτων της H&M, του δεύτερου μεγαλύτερο λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο,
Το πλήρως ανανεωμένο flagship κατάστημα στο ιστορικό κτίριο της οδού Ερμού 11 εγκαινιάστηκε χθες, με τα ανώτατα στελέχη του σουηδικού κολοσσού να επισημαίνουν ότι πρόκειται για την πρώτη πλήρη εφαρμογή του νέου concept "frame" παγκοσμίως.
Μάλιστα, η επιλογή της Ελλάδας για την εφαρμογή του νέου μοντέλου κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Όπως εξήγησαν εκπρόσωποι του ομίλου, η χώρα μας έχει εξελιχθεί σε μία πολύ σημαντική αγορά για το fast fashion στην Ευρώπη.
Ο υψηλός τζίρος, η σταθερή επισκεψιμότητα των καταστημάτων και ο τουρισμός καθιστούν την ελληνική αγορά στρατηγικής σημασίας για την H&M, με τον νέο CEO του Ομίλου, Ντανιέλ Ερβέρ, να την εντάσσει στην αιχμή του σχεδίου μετασχηματισμού που εφαρμόζεται διεθνώς.
«Η Αθήνα πλέον συγκαταλέγεται στις μητροπόλεις της μόδας μέσα στον όμιλο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τόμας Εστράνι, επικεφαλής Πωλήσεων για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κατά την παρουσίαση του νέου καταστήματος.
Το νέο concept “frame” έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί όλη την οικογένεια, φέρνοντας μέσα στο ίδιο κατάστημα όλες τις σειρές προϊόντων της H&M – από γυναικεία και ανδρικά, έως παιδικά ρούχα και είδη σπιτιού H&M Home.
Την ίδια ώρα, ενσωματώνει καινοτομίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία αγορών, όπως «έξυπνα» δοκιμαστήρια και διαδραστικές οθόνες, «παντρεύοντας» το digital με το physical. Όπως ανέφερε ο Project Visual Lead του έργου, Αλέξανδρος Τσαμούρης, πρόκειται για ένα concept που παντρεύει το βιώσιμο design με τη σύγχρονη τεχνολογία, σε ένα περιβάλλον με σύγχρονη αισθητική και λειτουργικότητα.

Στο ίδιο πνεύμα αναμένεται να είναι και το κατάστημα της H&M στον Πειραιά, που θα ανοίξει την άλλη Παρασκευή, ενώ οι ανακαινίσεις επεκτείνονται και πέρα από τα ελληνικά σύνορα, στη Μαδρίτη, όπου ετοιμάζεται ένα flagship κατάστημα. Επίσης, ήδη έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για νέο κατάστημα στο Σεράγεβο, ενώ προγραμματίζονται δύο ακόμη σημεία στα Βαλκάνια.
Όσον αφορά το ελληνικό δίκτυο, η μετάβαση στο νέο μοντέλο είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στην Αττική, επτά από τα δεκατέσσερα καταστήματα έχουν ήδη ανανεωθεί, με στόχο έως το 2026 όλα τα σημεία πώλησης να έχουν προσαρμοστεί στη φιλοσοφία του οικογενειακού καταστήματος.
Οικονομικά στοιχεία που δίνουν «αέρα»
Χθες η μητρική Ηennes & Mauritz AB ανακοίνωσε τα οικονομικά στοιχεία για το β' τρίμηνο (Μάρτιος - Μάιος) όπου παρουσίασε τριμηνιαία κέρδη που ξεπέρασαν τις προσδοκίες, χάρη στη ζήτηση για τις σειρές γυναικείας μόδας και αθλητικών ενδυμάτων, και δήλωσε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της θα βελτιωθεί στο δεύτερο εξάμηνο.
Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο έως τον Μάιο ανήλθαν σε 5,9 δισ. κορώνες (625 εκατ. δολάρια), όπως ανακοίνωσε η σουηδική εταιρεία χθες, πάνω από τα 5,8 δισ. κορώνες που ανέμεναν οι αναλυτές. Επίσης οι πωλήσεις τον Ιούνιο αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% σε τοπικά νομίσματα.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 31,4 δις. Κορώνες από 33,5 δις. που ήταν πέρσι το αντίστοιχο διάστημα, το οποίο αντιστοιχεί σε μικτό περιθώριο κέρδους 55,4% (56,3%). Το μεικτό περιθώριο επηρεάστηκε αρνητικά κυρίως από εξωτερικούς παράγοντες, όπως το ακριβότερο δολάριο ΗΠΑ και το υψηλό κόστος μεταφοράς, που αύξησαν το κόστος αγοράς για το δεύτερο τρίμηνο, αλλά και από τις επενδύσεις της εταιρείας στην προσφορά προς τους πελάτες.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι πωλήσεις του ομίλου τον Ιούνιο του 2025 αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% σε τοπικά νομίσματα σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Καινοτομίες στα νέα καταστήματα
Τόσο το κατάστημα της Ερμού όσο και αυτό του Πειραιά ενσωματώνουν το next-gen concept της H&M. Οι καινοτομίες και οι υπηρεσίες που κάνουν τη διαφορά είναι:
• Click & Collect (C&C) & Αυτόματα Lockers: Παραλάβετε και επιστρέψτε τις online παραγγελίες σας με ευκολία. Τα αυτόματα lockers επιτρέπουν γρήγορη, self-service παραλαβή με τη χρήση PIN, χωρίς αναμονή ή βοήθεια από το προσωπικό.
• Smart Store Technology: Ψηφιακές λύσεις που αναβαθμίζουν την παρουσίαση των προϊόντων και διευκολύνουν τη λειτουργία των καταστημάτων, βελτιώνοντας τη διαθεσιμότητα μεγεθών και βοηθώντας το προσωπικό να μπορεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες πιο γρήγορα.
• Ψηφιακές Οθόνες: Οι πιο πρόσφατες συλλογές H&M παρουσιάζονται μέσα από digital οθόνες σε όλο το κατάστημα, εμπνέοντας τους επισκέπτες ενώ αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία.
• Έξυπνα Δοκιμαστήρια (Αποκλειστικά στην Ερμού): Στο κατάστημα της Ερμού, οι πελάτες απολαμβάνουν μια πρωτοποριακή εμπειρία με smart fitting rooms, όπου μπορούν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή χρώματα απευθείας από το δοκιμαστήριο, αλλά και να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή το διαθέσιμο online απόθεμα.