ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

«Χειρόφρενο» έχουν τραβήξει οι μετακινήσεις στα ΚΤΕΛ

Περίπου 400 από 12.000, οι επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά μέσω του υπεραστικού σταθμού «Μακεδονία» εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας και στις μετακινήσεις.

Σε μια προηγούμενη Μ. Τρίτη, στο σταθμό ΚΤΕΛ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης κατέφθαναν και αναχωρούσαν περίπου 400 δρομολόγια λεωφορείων και όσο προχωρούσε η Μεγάλη Εβδομάδα έφταναν ως 600 ίσως και τα 700 δρομολόγια.

Όλα αυτά, προ COVID 19 κι όταν σε μια συνηθισμένη ημέρα- εκτός εορτών- από και προς το συγκεκριμένο σταθμό λεωφορείων μετακινούνταν γύρω στους 12 χιλιάδες επιβάτες. Σήμερα, τα καθημερινά δρομολόγια δεν ξεπερνούν τα 35-40, ενώ σε κάθε λεωφορείο πενήντα θέσεων, λόγω των περιοριστικών μέτρων, δεν μπορούν να επιβιβαστούν περισσότερα από 25 άτομα.

Στη πραγματικότητα ο αριθμός των επιβατών τις τελευταίες εβδομάδες δεν ξεπερνά τους 10 επιβάτες κατά μέσο όρο σε κάθε λεωφορείο. Για μείωση 98% του τζίρου κάνει λόγο μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του ΔΣ του ΚΤΕΛ «Μακεδονία» Γιάννης Λάμπρου. Τα ελαχιστοποιημένα δρομολόγια των ΚΤΕΛ δεν εξυπηρετούν περισσότερα από 5-10 άτομα κατά μέσο όρο, γεγονός που έχει φέρει σε απόγνωση τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ.

«Μιλάμε για πλήρη οικονομική καταστροφή», τονίζει ο κ. Λάμπρου ενώ συμπληρώνει ότι «συνεχίζουν να δημιουργούνται τεράστια κόστη για να κινηθούν τα λεωφορεία, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι -όσοι δεν έχουν ενταχθεί στο καθεστώς αναστολής των συμβάσεων- να καθαριστεί και να απολυμανθεί ο σταθμός».

Η κρίση «ευκαιρία» για επανασχεδιασμό των ΚΤΕΛ

Ο κ. Λάμπρου υπογραμμίζει το τεράστιο οικονομικό κενό που δημιουργείται και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την «επόμενη μέρα». «Πως θα βάλουμε ξανά μπρος τη μηχανή αυτή, που μέχρι σήμερα δούλευε σαν μια καλοκουρδισμένη ορχήστρα;» αναρωτιέται.

Προσθέσει δε ότι το μέλλον των μετακινήσεων «τους τρομάζει» και ενώ έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται κάποιες συζητήσεις για οικονομική ενίσχυση στις ακτοπλοϊκές και τις αεροπορικές εταιρείες, δε γίνεται το ίδιο και με τα λεωφορεία.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΚΤΕΛ Μακεδονία τονίζει την ανάγκη αυτή η κρίση, εφόσον ξεπεραστεί η υγειονομική, να αποτελέσει «ευκαιρία» ώστε να υπάρξει ένα συνολικός επανασχεδιασμός κυρίως στις ενδονομαρχιακές μετακινήσεις των ΚΤΕΛ της χώρας, τις οποίες χαρακτηρίζει ελλειμματικές.

«Τα ΚΤΕΛ εδώ και πολλά χρόνια έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι η χρήση των ΚΤΕΛ δεν είναι αμιγώς ψυχαγωγική όπως των ταξιδιωτικών λεωφορείων, αλλά κυρίως κοινωνική. Με τα ΚΤΕΛ μετακινείται το 80% των επιβατών της χώρας και στην πλειοψηφία οι μετακινήσεις αυτές αφορούν δρομολόγια για λόγους εκπαίδευσης, από και προς σχολεία και πανεπιστήμια, και υγείας, από και προς νοσοκομεία, κέντρα υγείας και γιατρούς».

Όπως σημειώνει ο κ. Λάμπρου το μεγαλύτερο πρόβλημα στις ενδονομαρχιακές μετακινήσεις καταγράφεται στη Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Θράκη, τα νησιά αλλά και την Χαλκιδική κατά τη χειμερινή περίοδο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 11,4% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με ζήτηση για plug-in υβριδικά

Αύξηση 11,4% σημείωσαν οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ταξινομήθηκαν 10.768 νέα αυτοκίνητα, έναντι 9.670 οχημάτων που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Αεροδρόμιο Μακεδονία Θεσσαλονίκη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Άνοδος 9,7% στην κίνηση του αεροδρομίου Μακεδονία τον Οκτώβριο

Αύξηση 9,7% σημείωσε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» τον Οκτώβριο, με 755.920 ταξιδιώτες. Ισχυρή άνοδος στις διεθνείς πτήσεις, ενώ Έλληνες, Γερμανοί, Κύπριοι, Άγγλοι και Ιταλοί ήταν οι κορυφαίες εθνικότητες.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 7,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Οκτώβριο, σύμφωνα με ΕΛΣΤΑΤ

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 7,7% τον Οκτώβριο, με 20.637 νέα ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα να κυκλοφορούν, ενώ τα καινούργια αυτοκίνητα κατέγραψαν άνοδο 11,7%. Πτώση 5,3% σημειώθηκε στις μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαιτησία επιδιώκει ο ΟΣΕ για να «ξεμπλοκάρει» η υπογειοποίηση στα Σεπόλια

Ο ΟΣΕ προτείνει διαιτησία για τη διαφορά των 8,5 εκατ. ευρώ, καθώς το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια κινδυνεύει με νέο εκτροχιασμό από κόστος, καθυστερήσεις και τεχνικά εμπόδια.