ΓΔ: 2077.98 -0.41% Τζίρος: 40.78 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:35:37

Πάνω από 700 εκατ. για το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο 2,75% το επιτόκιο

Η εταιρεία έχει δρομολογήσει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στους τομείς των παραχωρήσεων και των υποδομών, με συμμετοχή σε έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 3,5 δισ. ευρώ.

Περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ προσφέρθηκαν στην έκδοση του ομολόγου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπερκαλύπτοντας την έκδοση σχεδόν κατά 1,5 φορά, ενώ το επιτόκιο του ομολόγου διαμορφώθηκε αρκετά χαμηλότερα από το ανώτατο όριο που είχε δοθεί (3%) κλείνοντας στο 2,75%.

Σημειώνεται ότι ο κύριος όγκος της ζήτησης προήλθε από ιδιώτες επενδυτές, οι προσφορές των οποίων κάλυψαν το ζητούμενο ποσό των 500 εκατ. ευρώ και η υπερκάλυψη προήλθε από τις προσφορές των θεσμικών επενδυτών.  Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη έκδοση ομολόγου που έχει γίνει στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Πηγές της εταιρίας υπογραμμίζουν την σημαντική συμβολή των τραπεζών που «έτρεξαν» το ομολογιακό, Εθνική, Πειραιώς και Eurobank, για την επιτυχία της έκδοσης.

Όπως έγραφε το Business Daily τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα συμβάλουν στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στους τομείς των παραχωρήσεων, των υποδομών και της ενέργειας από θερμικές πηγές (σε ποσοστό 80%), ενώ μικρό μέρος των κεφαλαίων θα χρησιμοποιηθούν και για την αναχρηματοδότηση μέρους του δανεισμού του Ομίλου. 

Προτεραιότητα του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου, που θα χρηματοδοτηθεί από το ομόλογο, είναι η ενίσχυση των μακροχρόνιων, επαναλαμβανόμενων εσόδων του μέσα από επενδύσεις (ιδιόκτητες και με Συμβάσεις Παραχώρησης και ΣΔΙΤ) σε βασικές υποδομές

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει δρομολογήσει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στους τομείς των παραχωρήσεων και των υποδομών, με συμμετοχή του σε έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 3,5 δισ. ευρώ.

Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει είτε υφιστάμενα έργα όπως ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, είτε έργα που βρίσκονται σε ώριμο πλέον στάδιο και για τα οποία αναμένονται εξελίξεις το επόμενο διάστημα, στηρίζοντας έμπρακτα την ελληνική οικονομία με επενδύσεις μεγάλης εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Μέσω των επενδύσεων αυτών αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας την προσεχή πενταετία.

Οι υψηλές επιδόσεις του οφείλονται στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του, στις συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ των εταιρειών του, στην ισχυρή τεχνογνωσία και αποτελεσματικότητά του και στη μακροπρόθεσμη στρατηγική που υλοποιεί με συνέπεια και η οποία εστιάζεται στην εξασφάλιση σταθερών και επαναλαμβανόμενων ροών εσόδων σε μακροχρόνια βάση, από υποδομές (παραχωρήσεις μεγάλων αυτοκινητόδρομων, αεροδρομίων κ.ά.), έργα περιβάλλοντος, μεγάλα ενεργειακά έργα (π.χ. αιολικά πάρκα, έργα παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας) κ.ά.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διαθέτει κυρίαρχη θέση στους τομείς των παραχωρήσεων (32,5% στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, 100% στη Νέα Οδό – Ιόνια Οδό, 100% στην Κεντρική Οδό, 17% στην Ολυμπία Οδό), της παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας (μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και της ΗΡΩΝ) και των υποδομών (ΤΕΡΝΑ), όπου διατηρεί ένα σημαντικό ανεκτέλεστο ύψους 1,7 δισ. ευρώ.

Αξιοποιεί, επίσης, την κυριαρχία του στην παραγωγή καθαρής ενέργειας μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ως ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα. Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ λειτουργεί, κατασκευάζει ή έχει πλήρως αδειοδοτήσει εγκαταστάσεις ΑΠΕ συνολικής ισχύος της τάξης των 2 GW στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη με νέες επενδύσεις στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, στην αποθήκευση με αντλησοταμίευση και στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων, ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων προσεγγίζει τα 2 δις. ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μάνος Μουστάκας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μουστάκας: Αποτελεσματικός σχεδιασμός και σύμπραξη για ανθεκτικές υποδομές

Ο Μάνος Μουστάκας ανέδειξε στο Greek Economic Summit τις προϋποθέσεις για ανθεκτικές υποδομές, τονίζοντας τον ρόλο σχεδιασμού, συντήρησης και συνεργασίας Δημοσίου–Ιδιωτικού Τομέα σε κρίσεις και μεγάλα έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι «μεγάλοι» των κατασκευών στη «μάχη» για οδικά ΣΔΙΤ 700 εκατ. ευρώ

ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AKTOR – Metlen ατην κούρσα για τις συμπράξεις κατασκευής των αξόνων που θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια στις συνδέσεις Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, όπου κυκλοφορούν και πολλά βαρέα οχήματα.
ηλεκτρονικός πίνακας μετοχών
MARKET MAKER

Άμυνα Intralot, ρεκόρ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και δυο small caps με υπεραποδόσεις

Χθες είχαμε μία ήπια διορθωτική κίνηση μετά από 6 ανοδικές συνεδριάσεις. Ολοκληρώνεται ο Νοέμβρης και μέχρι σήμερα ο Γενικός Δείκτης καταγράφει άνοδο 5%. Η έκπληξη που προκάλεσε η μετοχή της Intralot.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπριντ για να κλείσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του 2025

Το ΤΑΙΠΕΔ πρότεινε τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε οι απαραίτητες εργασίες και διαδικασίες πιστοποίησης για τις σήραγγες να τρέξουν από τον παραχωρησιούχο. Αν το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το πράσινο φως, η σύμβαση πάει στη Βουλή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποζημιώσεις άνω των 360 εκατ. για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι

Το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική ευθεία από την κατασκευάστρια ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να είναι έτοιμο το φθινόπωρο του 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για τις πρώτες πτήσεις ακόμα και εντός 2027.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Αττική Οδός κάνει τη «διαφορά» στη λειτουργική κερδοφορία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με εντυπωσιακή άνοδο σε έσοδα και EBITDA, αλλά και με νέα μεγάλα έργα σε τροχιά υλοποίησης, οι παραχωρήσεις εξελίσσονται σε βασικό μοχλό σταθερής και διατηρήσιμης κερδοφορίας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.