ΓΔ: 2483.03 0.28% Τζίρος: 65.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:25:01
Γιώργος Στάσσης
Φωτογραφία .Γεώργιος Στασσής ΔΕΗ και Eurelectric

Στάσσης: Στόχος της ΔΕΗ καθαρά κέρδη 1,5 δισ. ευρώ έως το 2030

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, ανακοίνωσε στόχο τριπλασιασμού των καθαρών κερδών στα 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με επενδύσεις 24,2 δισ. ευρώ σε Ελλάδα και Ρουμανία έως το 2030.

Τον στόχο για τριπλασιασμό των καθαρών κερδών της ΔΕΗ έως το 2030, στα 1,5 δισ. ευρώ από 0,45 δισ. ευρώ το 2025, παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Στάσσης, στη γενική συνέλευση των μετόχων. Το νέο επιχειρηματικό σχέδιο 2026-2030 προβλέπει επενδύσεις ύψους 24,2 δισ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας του Ομίλου.

Όπως ανέφερε, η στρατηγική ανάπτυξης της ΔΕΗ θα βασιστεί σε τρεις βασικούς πυλώνες.

«Πρώτον, επιταχύνουμε τις επενδύσεις στις βασικές μας αγορές, την Ελλάδα και τη Ρουμανία. Έχουμε ισχυρή παρουσία και στις δύο χώρες και είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε την ανάπτυξη των ΑΠΕ και της ευέλικτης παραγωγής τα επόμενα πέντε χρόνια.

Δεύτερον, επεκτείνουμε την παρουσία μας στην περιοχή, προσθέτοντας Πολωνία, Σλοβακία και Ουγγαρία στις χώρες-στόχους. Η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, η απόσυρση μονάδων ορυκτών καυσίμων και οι περιορισμένες διασυνδέσεις δημιουργούν στενότητα στο σύστημα και στηρίζουν υψηλότερες αποδόσεις σε νέες επενδύσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η ΔΕΗ είναι από τους λίγους παίκτες με δυνατότητα ανάπτυξης ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας.

Τρίτον, μπαίνουμε δυναμικά στα Data Centers. Η πρώτη φάση αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2028, ενώ η δυνατότητα επέκτασης στο 1 GW παραμένει ανοιχτή, χωρίς να περιλαμβάνεται ακόμη στο πλάνο».

Απολογισμός και επόμενα βήματα

Ο κ. Στάσσης έκανε απολογισμό της πορείας της εταιρείας από το 2019, επισημαίνοντας ότι τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν από 0,3 δισ. ευρώ σε 2,0 δισ. ευρώ, παρά τις προκλήσεις της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης.

Στο ίδιο διάστημα, η συνολική απόδοση για τους μετόχους ανήλθε στο +866%, έναντι +113% για τον δείκτη EuroStoxx Utilities. Η επίδοση αυτή αποδίδεται τόσο στη σημαντική άνοδο της μετοχής όσο και στην επανέναρξη διανομής μερίσματος από το 2024 και μετά.

Ο επικεφαλής της ΔΕΗ υπογράμμισε ότι το 2026 αποτελεί ιστορικό ορόσημο, καθώς ολοκληρώνεται η απολιγνιτοποίηση και η εταιρεία γίνεται πλήρως απαλλαγμένη από τον λιγνίτη, νωρίτερα από πολλούς μεγάλους ευρωπαϊκούς ενεργειακούς ομίλους.

Η γενική συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2025, ύψους 0,60 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένου κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο ΔΕΗ κτίριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την Πέμπτη η γενική συνέλευση της ΔΕΗ για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ

Η γενική συνέλευση της ΔΕΗ συνεδριάζει την Πέμπτη 14 Μαΐου για να εγκρίνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ, με στόχο τον διπλασιασμό της ισχύος έως το 2030 και επέκταση σε νέες αγορές και χώρες.
Γιώργος Στάσσης ΔΕΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδυτικός «πυρετός» για την αύξηση της ΔΕΗ, «στοίχημα» η υπερκάλυψη

Η αγορά προεξοφλεί υπερκάλυψη της επικείμενης αύξησης κεφαλαίου της ΔΕΗ. Εντονο ενδιαφέρον ισχυρών θεσμικών επενδυτών. Στήριξη στο επενδυτικό σχέδιο της διοίκησης από Δημόσιο και CVC.
Λογότυπο ΔΕΗ κτίριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιχειρηματικό σχέδιο ΔΕΗ: Ενιαίος ηλεκτρικός χώρος από Μεσόγειο έως Βαλτική

Η ΔΕΗ σχεδιάζει επέκταση σε Σλοβακία, Πολωνία και Ουγγαρία, αξιοποιώντας τις υψηλότερες τιμές ρεύματος στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ως επενδυτική ευκαιρία, ενόψει απουσίας διασυνδέσεων που θα μείωναν τις διαφορές τιμών.