ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Σταθμός Μετρό Αθήνας
Σύγχρονο βαγόνι του Μετρό Αθήνας αναχωρεί από τον σταθμό εν μέσω επιβατών.

Μετρό: Υπογράφεται η σύμβαση για τα αρχικά έργα της γραμμής 4

Στόχος να «τρέξουν» οι εργασίες μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ για την κύρια σύμβαση με την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος.

Θέμα ημερών είναι πλέον η υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδί) του μετρό Αθήνας, με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό να θεωρεί πως τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν μέσα στο εξάμηνο. Τη σύμβαση, έπειτα από σχεδόν 2,5 χρόνια δικαστικών εμπλοκών, κέρδισε η ΕΡΕΤΒΟ με τον προϋπολογισμό να ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ.

Πιο πίσω πάει η υπογραφή της κύριας σύμβασης για τη νέα γραμμή του μετρό Αθήνας με την κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – Ghella - Alstom, της μεγαλύτερης που έχει υπογραφεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα για δημόσιο έργο, καθώς αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ. Εκτός από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα χρειαστεί και η έγκριση της Βουλής.

Στην Αττικό Μετρό θεωρούν πως η έναρξη των πρόδρομων εργασιών θα συμβάλλει ώστε να αντιμετωπιστούν οι γνωστές κακοδαιμονίες στα έργα μετρό. Ο ανάδοχος θα αναλάβει στην ουσία να ανοίξει το δρόμο για την κοινοπραξία που θα κατασκευάσει τη σήραγγα και θα προμηθεύσει τον εξοπλισμό για τη νέα γραμμή. Θα προχωρήσει τις αρχαιολογικές εργασίες, θα μετατοπίσει τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (ΕΥΔΑΠ, ΔΕΔΔΗΕ, ΟΤΕ), θα γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κ.α., ώστε όταν εγκατασταθεί η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ να μην βρεθεί αντιμέτωπη με εκπλήξεις.

Στην αγορά κυκλοφορούν εδώ και μήνες διάφορα σενάρια περί διεύρυνσης της κοινοπραξίας που μειοδότησε στο μεγάλο διαγωνισμό ή άλλης μορφής συνεργασίας. Υπενθυμίζεται πως η ίδια κοινοπραξία, υπό την ΑΒΑΞ, κατασκευάζει αυτή την περίοδο και το τελευταίο τμήμα της γραμμής 3, από την Νίκαια μέχρι τον Πειραιά

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας ξεκινά από το Αλσος Βεϊκού και καταλήγει στο Γουδί. Το έργο έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Ταυτόχρονα θα είναι η δεύτερη γραμμή μετρό στη χώρα στην οποία θα λειτουργούν πλήρως αυτοκινούμενοι (χωρίς οδηγό) συρμοί. 

Η χάραξη της νέας γραμμής εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδί και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εργασίες Μετρό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: 4,5 χλμ. σήραγγας έχουν ήδη ολοκληρωθεί για τη νέα Γραμμή 4

Προχωρούν με ταχύτητα τα έργα κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό. Η «Νίκη» ολοκλήρωσε 1,4 χλμ. σήραγγας στο Γαλάτσι, ενώ η «Αθηνά» προχωρά από την Κατεχάκη. Στόχος, η υπόγεια ένωση στο Μετρό έως το τέλος του 2026.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μετρό πάει δυτικά με έργα 550 εκατ. και τέσσερις ισχυρούς διεκδικητές

Πέρασε και από την περιφέρεια η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τον διαγωνισμό «χτυπάνε» ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος. Τρεις νέοι σταθμοί και εξυπηρέτηση 67.000 επιβατών ημερησίως.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μετ’ εμποδίων οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

Μόνο πέντε από τα εργοτάξια των 15 σταθμών έχουν παραδοθεί ώστε να αρχίσει η κατασκευή. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, καταγράφει μια καθυστέρηση της τάξεως του ενός έτους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.