ΓΔ: 2032.78 0.67% Τζίρος: 114.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:02:02
Φώτο: Shutterstock

«Φτωχός» τζίρος το 2020 για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Νέα μείωση του ρυθμού αύξησης του τζίρου «βλέπουν» οι αναλυτές για την οργανωμένη λιανική, με το ποσοστό ενίσχυσης των εσόδων να υποχωρεί στο 1,5%. Έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και νέες εξαγορές - συγχωνεύσεις.

Με χαμηλές ταχύτητες φαίνεται ότι θα εισέλθουν στη νέα δεκαετία οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τις πρώτες εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς για την πορεία των εσόδων την νέα χρονιά να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό αύξησης της τάξεως του 1,5%.

Η επίδοση αυτή, στο βαθμό που επιβεβαιωθεί, βαίνει μειούμενη σε σχέση με την φετινή πορεία που φέρεται να κυμαίνεται στο 2,3-2,5% και βέβαια σημαντικά πιο «πιεσμένη» από το 2018, όταν η αγορά έκλεισε με αύξηση τζίρου κατά 2,7%.

Την ίδια ώρα, όμως, ένα σημαντικό ποιοτικό στοιχείο αφορά στην διαφαινόμενη διατήρηση της τάσης ενίσχυσης της πραγματικής κατανάλωσης, δηλαδή η όποια αύξηση στα έσοδα να αντιστοιχεί και σε ενισχυμένους όγκους πωλήσεων.

Το 2020 αναμένεται να είναι το έτος κατά το οποίο η ιδιωτική ετικέτα εκτιμάται ότι θα «επανέλθει» στο παιχνίδι, καθώς εξακολουθεί να αποτελεί ένα πεδίο με μεγάλες προοπτικές για τις αλυσίδες, οι οποίες θα διαθέσουν κεφάλαια για την ενδυνάμωση των brand τους, που τους προσφέρουν ουσιαστικές αποδόσεις.

Μια παράμετρος που διαφοροποιεί την εικόνα και κατ΄ επέκταση τις προβλέψεις για το 2020 είναι ότι το «στοίχημα» της Σκλαβενίτης, με την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος, εισέρχεται σε μια πιο ώριμη φάση μετά την ολοκλήρωση της περιόδου προσαρμογής τη διετία 2018-2019.

Οι αναλυτές της αγοράς των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι στον κλάδος θα συνεχιστούν οι ανακατατάξεις και τη νέα χρονιά, καθώς αναμένονται περαιτέρω κινήσεις συγκέντρωσης μεταξύ των παιχτών, ενώ παράλληλα σημαντικό στοιχείο θα αποτελέσει η εικόνα που θα διαμορφώσουν οι καταναλωτές για κάθε αλυσίδα, αφού ο νικητής είναι ο «παίχτης» που θα καταφέρει να εμφανίσει τα υψηλότερα ποσοστά πιστότητας στα εγχώρια νοικοκυριά.

Ο φετινός εορταστικός τζίρος

Σε ό,τι αφορά στον τελευταίο μήνα της φετινής χρονιάς , που παραδοσιακά αποτελεί έναν πολύ ισχυρό μήνα λόγω της εορταστικής περιόδου, οι εκτιμήσεις του κλάδου της οργανωμένης λιανικής είναι ιδιαίτερα συγκρατημένες, καθώς προβλέπεται, στην καλύτερη περίπτωση, η διατήρηση των τζίρων κοντά στα περσινά επίπεδα.

Σε αυτό το κλίμα, το «πνεύμα των Χριστουγέννων» των αλυσίδων μεταφέρεται στο καταναλωτή μέσω έντονων προσφορών. Η γενική αίσθηση είναι ότι το γιορτινό καλάθι θα διατηρήσει την στοχευμένη επιλογή προϊόντων και την «αντικατάσταση» σε αρκετές περιπτώσεις κωδικών με φθηνότερες επιλογές, κυρίως στη κατηγορία του κρέατος, όπου το «λευκό» κρέας αναμένεται να επικρατήσει.

Μια μέση αρχική εκτίμηση είναι ότι οι συνολικές εορταστικές δαπάνες των νοικοκυριών θα κυμανθούν εφέτος στα περίπου 400-450 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αναμένεται να κυμανθεί στα είδη διατροφής για το γιορτινό τραπέζι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
AB Eshop
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δέκα χρόνια δίπλα στους καταναλωτές το ΑΒ Eshop

Από το 2015 με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματος ως AB Click2Shop, μέχρι σήμερα, το AB Eshop έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και αξιόπιστα ηλεκτρονικά supermarkets της χώρας.
Euronext, Ευρωπαϊκά Χρηματιστήριο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η Black Friday των σούπερ μάρκετ, flash boys έξω (Euronext) - βραδύποδες μέσα

Τί είπε ο Κ. Μητσοτάκης για την ενεργειακή θέση της χώρας, η Black Friday των σούπερ μάρκετ και τα ψιλά γράμματα, ταχύτητα αστραπής για τους ξένους (Euronext) - ακινησία για τους ντόπιους και τα κίνητρα που ζήτησε ο Γ. Κοντόπουλος.
Ο Κορκίδης στο βήμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Θετικό βήμα οι μειώσεις τιμών, αλλά η ακρίβεια παραμένει

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, χαρακτήρισε θετική την πρωτοβουλία για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, ζητώντας διαρκή έλεγχο και απλοποίηση τιμολόγησης για ουσιαστικό όφελος των καταναλωτών.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Τι ισχύει με τα 2.000 προϊόντα με μειωμένη τιμή

Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου.