ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Star Bulk

Η ναυτιλιακή που κερδίζει 1,2 δισ. δολ. με σύστημα καθαρισμού καυσίμων

Η Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά μπορεί να εξασφαλίσει ροές εσόδων 1,2 δισ. δολ. το 2020, με την εγκατάσταση πλυντηρίδων (scrubbers) στον υφιστάμενο στόλο της, εκτιμά η Deutsche Bank.

Ροές εσόδων που θα μπορούσαν να ανέλθουν έως και σε 1,2 δισ. δολάρια ετησίως, τρεις φορές πάνω από το αναμενόμενο, είναι πιθανό να εξασφαλίσει η Star Bulk του κ. Πέτρου Παππά κατά το 2020, χάρη στην ευρεία υιοθέτηση της χρήσης πλυντηρίδων (scrubbers) στον υφιστάμενο στόλο της.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Deutsche Bank, η Star Bulk Carriers, αλλά και όσοι πλοιοκτήτες έχουν εγκαταστήσει τέτοια συστήματα στα πλοία τους, αναμένεται να επωφεληθούν σημαντικά, χάρις στο γεγονός ότι θα διατηρήσουν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, τη στιγμή που τα πιθανά τους έσοδα θα είναι πολλαπλάσια.

Ειδικότερα, όσα πλοία φέρουν τέτοια συστήματα, τα οποία επί της ουσίας «καθαρίζουν» τους ρύπους που εκπέμπουν τα πλοία, επιτρέπεται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συμβατικά ναυτιλιακά καυσίμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, αντί για τα νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον και χαμηλότερης περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία έχουν καταστεί υποχρεωτικά σε όλα τα πλοία από τις αρχές του 2020. Με δεδομένο ότι τα νέα αυτά καύσιμα, επί του παρόντος κοστίζουν σχεδόν διπλάσια χρήματα σε σχέση με τα συμβατικά, το κέρδος είναι σημαντικό.

Αυξάνεται όμως με γεωμετρική πρόοδο, αν στην εξίσωση προστεθεί και ο τρόπος χρήσης του πλοίου. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Deutsche Bank, αν το πλοίο ναυλώνεται στη spot αγορά, δηλαδή για συγκεκριμένο ταξίδι τη φορά, ο πλοιοκτήτης είναι υπεύθυνος για τα λειτουργικά του έξοδα, μεταξύ των οποίων φυσικά και τα καύσιμα, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επιτρέψει στις ναυτιλιακές εταιρείες να χρεώσουν περισσότερα χρήματα, επωφελούμενες από το γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί φέτος με τις υψηλές τιμές των καυσίμων (ακόμα κι αν ένα πλοίο χρησιμοποιεί τα φθηνότερα καύσιμα).

Άλλωστε, το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, όπου έχουν εγκατασταθεί συστήματα πλυντηρίδων εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά σήμερα το 5% του συνόλου και πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει το 10% έως το τέλος του 2020, όταν δηλαδή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα μετασκευών που «τρέχει» αυτήν την περίοδο.

Σήμερα, η Star Bulk διαθέτει 108 πλοία και έχει εκπονήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εγκατάστασης πλυντηρίδων, καθώς εκτός από τα πλοία όπου έχει ήδη τοποθετήσει τέτοια συστήματα, έχει παραγγείλει επιπλέον 22 scrubbers. Η Deutsche Bank υπολογίζει ότι η εταιρεία του κ. Παππά θα χρησιμοποιήσει πλυντηρίδες για τουλάχιστον 80 από τα πλοία της, χωρίς να αποκλείει το σενάριο η χρήση τους να επεκταθεί στο σύνολο του στόλου.

Με βάση αυτήν την παραδοχή, αλλά και εκτιμώντας ότι η διαφορά κόστους ανάμεσα στους διάφορους τύπους καυσίμων θα παραμείνει ως έχει, υπολογίζεται ότι από τα αρχικά 400 εκατ. δολάρια εσόδων που θα έχει η Star Bulk φέτος, είναι πιθανή η εκτίναξή τους σε 750 εκατ. δολάρια, μόνο και μόνο λόγω της χρήσης πλυντηρίδων.

Αυτό θα συμβεί εφόσον τα συμβατικά καύσιμα παραμείνουν φθηνότερα κατά 350 δολάρια/τόνο (όπως είναι σήμερα), σε σχέση με τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κι αν η Star Bulk χρησιμοποιήσει πλυντηρίδες σε τουλάχιστον 80 πλοία της. Αν όμως η εταιρεία επιλέξει τελικά την λύση για το σύνολο του στόλου της και ταυτόχρονα η διαφορά των καυσίμων αυξηθεί ακόμα περισσότερο (σε 750 δολάρια ανά τόνο), τότε είναι πιθανά έως και τριπλάσια έσοδα από τα αρχικά προβλεπόμενα, ήτοι περίπου 1,2 δις δολάρια.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα πιθανά αυτά κέρδη δύσκολα θα είναι επαναλαμβανόμενα, καθώς η γενικότερη αίσθηση είναι ότι κατά την διάρκεια του έτους και ιδίως από το 2021 και μετά, η προσφορά καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, θα ενισχυθεί σημαντικά, μειώνοντας τελικά και το κόστος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέφανος Γκίκας Κέρκυρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γκίκας στον ΟΟΣΑ: Το όραμα της Ελλάδας για στρατηγική νησιωτικής πολιτικής

Ο Στ. Γκίκας παρουσίασε στη Σύνοδο του ΟΟΣΑ τη νέα ελληνική στρατηγική νησιωτικής πολιτικής, με έμφαση στη συνδεσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για τα νησιά.
Βασίλης Κικίλιας στη Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Νέα εποπτική μονάδα ενισχύει την ασφάλεια σε λιμάνια και πλοία

Ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε στη Βουλή τη νέα Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων, τονίζοντας ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους, την ασφάλεια των ταξιδιωτών και τη λειτουργία της ακτοπλοΐας.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρεμβάσεις του Λιμενικού: Έρευνες, συλλήψεις και διακομιδές σε όλη τη χώρα

Το Λιμενικό πραγματοποιεί εκτεταμένες επιχειρήσεις: έρευνες για αγνοούμενο αλιέα στην Επίδαυρο, συλλήψεις σε Κάλυμνο και Πάτρα, περιστατικά υγείας σε Καβάλα και επείγουσα διακομιδή από Αίγινα.
δεξαμενόπλοιο Αφραμαξ στη Μαύρη Θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τούρκος ΥΠΕΞ: Οι επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα απειλούν ασφάλεια και εμπόριο

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν χαρακτήρισε «πολύ τρομακτικές» τις πρόσφατες επιθέσεις σε ρωσικά δεξαμενόπλοια στη Μαύρη Θάλασσα και τόνισε ότι η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία εξετάζουν μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Υεμένη: Ελεύθεροι οι ναυτικοί του Eternity C μετά τη βύθιση από Χούθι

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του πλοίου Eternity C, που είχαν αιχμαλωτίσει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί, μεταξύ τους εννέα Φιλιππινέζοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από τη Σαναά στη Μουσκάτ χάρη στη μεσολάβηση του Ομάν.