Μετά από 25 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας, ξεκινά το πρώτο μεγάλο έργο αναβάθμισης στο βασικό δίκτυο του μετρό της Αθήνας.
Υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις με συνολικό προϋπολογισμό 7,3 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις Σταθερές Συγκοινωνίες.
Το έργο προβλέπει την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών στις γραμμές 2 & 3 (ΣΕΠΟΛΙΑ – ΔΑΦΝΗ και ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ), υλοποιώντας μια ουσιαστική επένδυση σε ασφάλεια, αξιοπιστία και λειτουργική απόδοση του μετρό.
Σε εκδήλωση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, ύψους 4.841.900 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Το έργο αναλαμβάνει η Κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.» και «Σιδηροδρομικά Έργα Ανώνυμη Εργοληπτική Κατασκευαστική Εταιρεία», έπειτα από τον απαραίτητο έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Παράλληλα, εξελίσσεται η παραλαβή των νέων σιδηροτροχιών στα αμαξοστάσια της ΣΤΥ, σε συνεργασία με την εταιρεία «Άρτεμη Ανώνυμη Εμπορική Μεταποιητική Εταιρία Βιομηχανικών Ειδών Μετάλλου» ύψους 2.441.219 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), αποτελώντας κρίσιμο στάδιο για την υλοποίηση της αναβάθμισης.
Σε αντίθεση με την παραδοσιακή προσέγγιση αντιδραστικών παρεμβάσεων, το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στη στρατηγική της προληπτικής συντήρησης και στη στοχευμένη αναβάθμιση των υποδομών.
Οι παρεμβάσεις αφορούν κυρίως τα καμπύλα τμήματα των γραμμών, όπου ο μηχανικός καταπονητισμός είναι εντονότερος, γεγονός που απαιτεί εγκαίρους σχεδιασμό σύμφωνα με τεχνικά δεδομένα και προβλέψεις φθοράς. Έτσι, επιτυγχάνεται η αδιάλειπτη ασφάλεια και διατήρηση διεθνών προδιαγραφών αξιοπιστίας για το επιβατικό κοινό του μετρό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα, εντός του προκαθορισμένου χρονοδιαγράμματος, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του 2026.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισήμανε: «Μετά από 25 χρόνια απρόσκοπτης λειτουργίας, προχωράμε για πρώτη φορά στην προληπτική αντικατάσταση των σιδηροτροχιών στο βασικό δίκτυο των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Προχωράμε έγκαιρα και με σχέδιο, γνωρίζοντας ότι το υλικό πλησιάζει στο τέλος της φυσικής διάρκειας ζωής του, χωρίς να περιμένουμε σημάδια φθοράς για να δράσουμε.
Λειτουργούμε προληπτικά, με επιμέλεια, όπως θα έπρεπε να λειτουργεί κάθε σύγχρονο κράτος, ώστε το δίκτυο να παραμείνει ασφαλές και αξιόπιστο για τους πολίτες.
Κάθε τέτοια παρέμβαση δεν είναι μια απλή υποχρέωση, αλλά μια αθόρυβη, ουσιαστική επένδυση στην καθημερινότητα. Είναι απόδειξη ότι μπορούμε να κάνουμε τα σωστά πράγματα τη σωστή στιγμή – και όχι εκ των υστέρων. Στόχος μας είναι ένα σύστημα μεταφορών που σέβεται τον επιβάτη και προνοεί για την ασφάλειά του».
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, ανέφερε: «Ξεκινά ένα έργο ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του δικτύου του Μετρό.
Είναι ένα τεχνικό έργο απαιτητικό, επιπρόσθετης αξίας για εμάς στις Σταθερές Συγκοινωνίες, γιατί σχεδιάστηκε και υλοποιείται με ιδίους πόρους και εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος» και επισήμανε τον ρόλο του έργου σε ένα ευρύτερο πλάνο αναβάθμισης: «Το έργο αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδίου παρεμβάσεων και στις 3 Γραμμές του Μετρό, που υλοποιούμε αυτήν την περίοδο και επικεντρώνεται στην αναβάθμιση του τροχαίου υλικού, της επιδομής και των συστημάτων, την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, αλλά και την αύξηση των εσόδων».
Η Κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε. – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ» σημείωσε: «Η Κοινοπραξία αναλαμβάνει το πρώτο έργο συντήρησης με αντικατάσταση σιδηροτροχιών γραμμών Μετρό στην Αθήνα από το 2000, χρονιά όπου τέθηκαν σε λειτουργία οι Γραμμές 2 και 3.
Το έργο περιλαμβάνει επιθεώρηση και αντικατάσταση σιδηροτροχιών σύμφωνα με τη μελέτη της ΣΤΥ. Τα μέλη της Κοινοπραξίας, που διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία σε έργα συντήρησης σιδηροδρομικών δικτύων, συναισθανόμενα τη σπουδαιότητα του έργου για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας, θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε να παραδοθεί ένα άρτιο έργο σύμφωνα με τη μελέτη, εντός του συμβατικού χρόνου».