ΓΔ: 2057.56 -0.25% Τζίρος: 166.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
λιμάνι Θεσσαλονίκης αεροφωτογραφία
Φωτογραφία Shutterstock

Θεσσαλονίκη: Νέος κανονισμός για έργα σε δρόμους και πεζοδρόμια

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στ. Αγγελούδης, ανακοινώνει αλλαγές για την αποκατάσταση δρόμων και τον έλεγχο στα πατίνια, βάζοντας τέλος στην προχειρότητα έργων και κακοτεχνίες.

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τα έργα στους δημόσιους χώρους φέρνει η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων που σχετίζονται με τα «μπαλώματα» και τις κακοτεχνίες σε δρόμους και πεζοδρόμια. 

Οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν την αυστηροποίηση των όρων για τις κατασκευαστικές παρεμβάσεις καθώς και την επιβολή προστίμων στους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) που πραγματοποιούν εργασίες χωρίς εγκεκριμένες διαδικασίες και ανεπαρκή αποκατάσταση του οδοστρώματος.

Σε πρόσφατη τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης γνωστοποίησε ότι συναντήθηκε με εκπροσώπους περίπου είκοσι εταιρειών οι οποίες εκτελούν έργα στην πόλη, με σκοπό την ενημέρωσή τους σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές. 

«Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια εξελίσσονται σε κακοτράχαλους από τις άνευ έγκριση και χωρίς καμία συνεννόηση εργασίες», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο θα τεθεί προς ψήφιση η αναθεώρηση του Κανονισμού που διέπει παρόμοια έργα.

Σύμφωνα με το σχέδιο, σε περίπτωση που οι εργασίες καταλαμβάνουν συγκεκριμένη έκταση, οι ΟΚΩ υποχρεούνται να προχωρούν σε ολοκληρωμένη αποκατάσταση – είτε ολόκληρου του δρόμου είτε της λωρίδας κυκλοφορίας σε περιπτώσεις δρόμων με πολλαπλές λωρίδες. 

«Αυτή η ιστορία να έχουμε δρόμους κουρελού ήρθε η ώρα να αντιμετωπιστεί», σημείωσε ο δήμαρχος, στέλνοντας σαφές μήνυμα για το τέλος της προχειρότητας στη διαχείριση της αστικής υποδομής. Παράλληλα, καθιερώνεται σειρά ειδικών μέτρων για την εκτέλεση έργων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και τη διατήρηση υψηλού επιπέδου αστικής αισθητικής.

Παράλληλα, ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στη ρύθμιση που αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια, επιδιώκοντας την οργάνωση και τον έλεγχο των σημείων εναπόθεσης. Ήδη έχουν οριοθετηθεί συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για τους χρήστες, προκειμένου να αποτραπεί η ασύδοτη εγκατάλειψή τους στα πεζοδρόμια, η οποία προκαλεί εμπόδια στην κίνηση των πεζών. 

Σε περίπτωση που εντοπιστεί πατίνι εκτός των προκαθορισμένων χώρων, η δημοτική αστυνομία θα ενημερώνει άμεσα την εκάστοτε εταιρεία, η οποία θα πρέπει να μεριμνήσει για την απομάκρυνσή του εντός μίας ώρας. Εάν δεν συμμορφωθεί, το πατίνι θα κατάσχεται και θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων επαφών του στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), ο κ. Αγγελούδης συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, τους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης και κυβερνητικούς αξιωματούχους, θέτοντας επί τάπητος βασικά ζητήματα της πόλης. 

«Εκεί όπου άκουσα απαντήσεις είπα 'ευχαριστώ', εκεί που δεν άκουσα τους είπα 'και πέρσι τα ίδια λέγαμε'», ανέφερε, αποτυπώνοντας την ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο και δράσεις.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ και τη δημιουργία ενός εκτενούς Μητροπολιτικού Πάρκου με ήπιες συνεδριακές και εκθεσιακές υποδομές, χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτικών φορέων. 

Όπως διευκρίνισε, το επόμενο διάστημα ο δήμος θα αποστείλει επίσημη επιστολή προς την κυβέρνηση, με αίτημα να ενσωματωθούν ειδικοί όροι και προϋποθέσεις σε σχετική προγραμματική σύμβαση που θα υπογραφεί και από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, διασφαλίζοντας έτσι τα συμφέροντα της πόλης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ