ΓΔ: 1995.2 -0.50% Τζίρος: 353.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Λογότυπο ΕΛΤΑ ταχυδρομείο
Το λογότυπο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε εξωτερική πινακίδα καταστήματος.

ΕΛΤΑ κατ’ οίκον: Όλες οι ταχυδρομικές υπηρεσίες απευθείας στην πόρτα σας

Σε πλήρη εξέλιξη ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, με το πρόγραμμα «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» να επεκτείνεται πανελλαδικά, προσφέροντας εξυπηρέτηση από ταχυδρόμους και κινητές μονάδες σε κάθε περιοχή.

Σε φάση δυναμικού μετασχηματισμού βρίσκονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με την επέκταση του μοντέλου «ΕΛΤΑ κατ' οίκον», που προσφέρει όλες τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απευθείας στην οικία των πολιτών, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, τόνισε ότι το ταχυδρομείο πλέον δεν περιορίζεται στο κατάστημα της γειτονιάς, αλλά μετατρέπεται σε μια υπηρεσία που προσεγγίζει τον πολίτη όπου κι αν βρίσκεται, με σύγχρονα μέσα, ευελιξία και αξιοπιστία.

Το πρόγραμμα «ΕΛΤΑ κατ' οίκον» αξιοποιεί το εκτεταμένο δίκτυο των 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier, διασφαλίζοντας καθημερινή εξυπηρέτηση σε όλη την Ελλάδα. 

Οι ταχυδρόμοι είναι εξοπλισμένοι με ψηφιακά εργαλεία (PDA, POS), επιτρέποντας πληρωμές, εισπράξεις και αποστολές απευθείας στην πόρτα του πολίτη.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συνέχιση της εξυπηρέτησης συνταξιούχων και κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Σε περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας καταστημάτων, οι πολίτες ενημερώνονται για τον αρμόδιο αγροτικό ταχυδρόμο και μπορούν να επικοινωνούν άμεσα μαζί του για προγραμματισμό κατ’ οίκον υπηρεσιών. 

Επιπλέον, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700 παρέχονται πληροφορίες και δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού με τον ταχυδρόμο της περιοχής.

Όπως σημείωσε ο κ. Σκλήκας, «κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο». Με το νέο μοντέλο, κάθε πολίτης αποκτά πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες στο σπίτι του, ταχύτερα, απλούστερα και πιο ψηφιακά.

Η αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ κρίθηκε αναγκαία για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων προέρχεται από τα φυσικά καταστήματα, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί περίπου στο 45% του συνολικού κόστους. 

Πολλά καταστήματα παρουσίαζαν ζημίες άνω των 150.000 ευρώ ετησίως.

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του μέλλοντός τους, των εργαζομένων και του κοινωνικού τους ρόλου. Η διατήρηση δεκάδων καταστημάτων με περιορισμένη εμπορική δραστηριότητα δεν θεωρείται βιώσιμη επιλογή.

Η απόφαση για αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων βασίστηκε σε τεκμηριωμένα οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο μετασχηματισμού που υλοποιείται τα τελευταία δυόμισι χρόνια.

 Στο πλαίσιο αυτό, προηγήθηκαν η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, η ανανέωση του στόλου με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η εκπαίδευση του προσωπικού.

Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία διατηρείται πλήρως, με τουλάχιστον ένα κατάστημα σε κάθε νησί. Σε περιοχές χωρίς φυσικό κατάστημα, η εξυπηρέτηση πραγματοποιείται μέσω αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων και συνεργαζόμενων σημείων με την εμπορική ταυτότητα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier.

 Έτσι διασφαλίζεται η αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.

Περισσότεροι από 1.400 ταχυδρόμοι, 500 συνεργάτες και 400 διανομείς εξυπηρετούν καθημερινά πολίτες και επιχειρήσεις σε ολόκληρη την επικράτεια, καλύπτοντας και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές. 

Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί με τη μετακίνηση προσωπικού από τα καταστήματα που αναστέλλουν λειτουργία, ενισχύοντας τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης.

Το ανθρώπινο δυναμικό παραμένει στο επίκεντρο της προσπάθειας. Κανένας εργαζόμενος δεν χάνει τη θέση του, καθώς το προσωπικό αξιοποιείται σε νέες, παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας διανομή, εξυπηρέτηση πελατών και ψηφιακές υπηρεσίες. 

Παράλληλα, συνεχίζονται τα προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, ώστε κάθε εργαζόμενος να συμμετέχει ενεργά στη νέα εποχή των ΕΛΤΑ.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία παραμένουν παρόντα σε όλη τη χώρα, με σύγχρονα εργαλεία, τεχνολογικές επενδύσεις και ανθρώπινο πρόσωπο. Επιδιώκουν ένα βιώσιμο, αξιόπιστο και φιλικό ταχυδρομείο, που εξυπηρετεί τον πολίτη με συνέπεια και σεβασμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνική Βουλή συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έκτακτη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών της Βουλής για τα ΕΛΤΑ την Τρίτη

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 13:00 θα πραγματοποιηθεί έκτακτη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, με θέμα τις εξελίξεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ιδιώτες στα καταστήματα των ΕΛΤΑ, αγώνας για επιστροφή σε κέρδη

Εκατοντάδες καταστήματα θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, ενώ εξωτερικοί συνεργάτες αναλαμβάνουν μεταφορά, διαλογή και διανομή. Η εταιρεία μείωσε τις ζημιές το 2023, αλλά λειτουργεί με αρνητικά κεφάλαια 123 εκατ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία υποκατάστημα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΤΑ: Διαγωνισμός για διαχείριση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας

H αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας αποτελεί τον τρίτο πυλώνα του στρατηγικού σχεδίου ανάκαμψης των ΕΛΤΑ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, παράλληλα με τον εξορθολογισμό των δαπανών και τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το πάρτι στο... βαθύ Δημόσιο συνεχίζεται: Πώς «κάηκαν» 300 εκατ. στα ΕΛΤΑ

Κακοδιαχείριση, υπερβολικές δαπάνες και γκρίζες ζώνες, με βασικότερη τη λειτουργία τους ως ίδρυμα πληρωμών χωρίς εποπτεία από την ΤτΕ. Ζημιές 260 εκατ. το 2009 - 2022. Αρνητικά ίδια κεφάλαια 102,8 εκατ. από +195,3 εκατ. το 2009.