Η Θεσσαλονίκη στοχεύει να εδραιωθεί ανάμεσα στους δέκα κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς για σύντομες αστικές αποδράσεις (city break) και τουρισμό MICE (συνεδριακό, εκδηλώσεων και συναντήσεων), σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ).
Ο Οργανισμός έχει επενδύσει στρατηγικά, σε στενή συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για την ενίσχυση της παρουσίας της πόλης στη διεθνή τουριστική αγορά.
Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, κατά τη διάρκεια του επίσημου gala dinner της Philoxenia, το στρατηγικό πλάνο για τη Θεσσαλονίκη βασίζεται σε τρεις βασικούς άξονες, την ενίσχυση της διεθνούς αναγνωρισιμότητας, τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και τη διεύρυνση της αεροπορικής συνδεσιμότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΤ έχει υλοποιήσει στοχευμένες καμπάνιες συνδιαφήμισης με μεγάλες αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες, όπως Transavia France, British Airways, Jet2, LOT, Eurowings και TUI, ενισχύοντας τη θέση της Θεσσαλονίκης σε σημαντικές διεθνείς αγορές.
Επιπλέον, έχουν πραγματοποιηθεί δράσεις για την προβολή της γαστρονομικής ταυτότητας της πόλης, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τον συνεδριακό τουρισμό και δεκάδες οργανωμένες επισκέψεις εκπροσώπων μέσων ενημέρωσης.
Αυτές οι ενέργειες συνέβαλαν στην προβολή της Θεσσαλονίκης σε σημαντικά διεθνή μέσα, όπως το «National Geographic» και το «British Airways Holidays Magazine».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, ο ΕΟΤ έχει στηρίξει σημαντικές τοπικές πρωτοβουλίες, όπως τα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας, ενισχύοντας την ταυτότητα της πόλης σε τομείς όπως ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η γαστρονομία.
Με αφορμή τα 40 χρόνια της έκθεσης Philoxenia, ο κ. Φιορεντίνος τόνισε τον διαχρονικό ρόλο του ΕΟΤ ως θεματοφύλακα και στρατηγικού υποστηρικτή της κορυφαίας αυτής τουριστικής διοργάνωσης. Η Philoxenia, όπως επισήμανε, έχει εξελιχθεί σε θεσμό διεθνούς κύρους χάρη στη συνεργασία όλων των φορέων του ελληνικού τουρισμού.
Ο κ. Φιορεντίνος χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη ως «καρδιά της τουριστικής εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας» και σταθερό σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό.
Εξέφρασε ευχαριστίες προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, για τη γόνιμη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί, με στόχο την ανάδειξη της πόλης ως προορισμού έμπνευσης και πρωταγωνιστή στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.
Ο ΕΟΤ, όπως σημείωσε, θα συνεχίσει να στηρίζει τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα, προβάλλοντας και ενισχύοντας το τουριστικό τους προφίλ.
Ο κ. Φιορεντίνος επεσήμανε ότι ο ΕΟΤ δεν στηρίζεται μόνο στην ιστορική του πορεία, αλλά εξελίσσεται σε έναν σύγχρονο οργανισμό με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη νέων προορισμών και προϊόντων, καθώς και την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών.
Στην ανακοίνωση του Οργανισμού αναφέρεται ότι ο ΕΟΤ συνεχίζει να τιμάται διεθνώς για τις καμπάνιες του, όπως η πρόσφατη παρουσία στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Παράλληλα, συνεργάζεται με το Netflix, συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων και υλοποιεί δυναμικές καμπάνιες στα TikTok και YouTube.
Επιπρόσθετα, ο ΕΟΤ διατηρεί παγκόσμιο δίκτυο άνω των 200 συνεργατών σε 35 αγορές, μέσω της Κεντρικής Υπηρεσίας και των 17 Γραφείων Εξωτερικού.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται και στο νέο Πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Τεχνητής Νοημοσύνης, που θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για την καινοτόμα και συντονισμένη προβολή της Ελλάδας και των τουριστικών της δυνατοτήτων.