ΓΔ: 1956.55 -0.70% Τζίρος: 89.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:03:33

Ανεβάζει τα ακίνητα στα νότια προάστια ο νέος ποδηλατόδρομος των 12 χλμ.

Για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός από την Περιφέρεια Αττική για την κατασκευή του έργου, το οποίο θα διασχίζει 6 παραθαλάσσιους δήμους, με συνολικό προϋπολογισμό 23,7 εκατ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση στην αξία των ακινήτων της Αθηναϊκής Ριβιέρας εκτιμάται ότι θα δώσει η κατασκευή του νέου ποδηλατόδρομου που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Οι τιμές των ακινήτων στην παραλιακή ζώνη αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο, σε μια περιοχή όπου η ζήτηση για κατοικίες ξεπερνάει κατά πολύ την προσφορά. Ωστόσο, στα εμπορικά καταστήματα ίσως υπάρξουν όχι μόνο κερδισμένοι αλλά και χαμένοι.

Για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός από την αναθέτουσα αρχή (Περιφέρεια Αττικής) για την κατασκευή του έργου, το οποίο θα διασχίζει 6 παραθαλάσσιους δήμους, με συνολικό προϋπολογισμό 23,7 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης-Βούλας – Βουλιαγμένη με εκτιμώμενο συνολικό μήκος περίπου τα 12 χιλιόμετρα.

Τα οφέλη

Τα οφέλη για τους κατόχους σπιτιών κοντά από τα οποία θα περνάει ο ποδηλατόδρομος είναι πολλά και μεταφράζονται σε υψηλότερες τιμές των περιουσιακών στοιχείων.

Όπως φαίνεται και σε διάφορες περιοχές της Αθήνας όπου δημιουργήθηκε ποδηλατόδρομος τα τελευταία χρόνια αναβαθμίζονται γειτονιές καθώς αποκτούν πιο φιλικό πρόσωπο και συχνά περισσότερο πράσινο.

Καλό παράδειγμα είναι ο ποδηλατόδρομος που ενώνει το Γκάζι με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εδώ, διασχίζει σημεία σε παλαιότερα υποβαθμισμένες περιοχές όπως ο Ταύρος και η Καλλιθέα, που είναι πλέον από τις πιο περιζήτητες της περιοχής.

Μελέτες του εξωτερικού αποδεικνύουν τις μακροχρόνιες αλλαγές που σημειώνονται σε περιοχές που αυξάνεται η χρήση του ποδηλάτου.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει έκθεση του Urban Land Institute, στο Ντάλας των ΗΠΑ, οι τιμές των ακινήτων εκτοξεύθηκαν μέχρι 80% με την κατασκευή ενός ποδηλατόδρομου 5,6 χλμ (Katy Trail).

Επίσης, στο Ράντνορ της Πενσυλβανίας οι κατοικίες που βρίσκονταν σε απόσταση 400 μέτρων από έναν νέο ποδηλατόδρομο κέρδισαν σε αξία περίπου $70.000 σε σχέση με τα σπίτια που είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά ήταν σε θέση έξω από αυτή την ακτίνα, σύμφωνα με στοιχεία του 2011.

Στα εμπορικά καταστήματα ενισχύεται επίσης η ζήτηση αλλά επικρατεί μια άλλη εικόνα. Έρευνες δείχνουν ότι πεζοί και ποδηλάτες έχουν διαφορετικό καταναλωτικό προφίλ από τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, ξοδεύουν περισσότερα στα τοπικά καφέ, εστιατόρια και μικρά καταστήματα της περιοχής ενώ οι οδηγοί αφήνουν περισσότερα λεφτά στα μεγάλα σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα, δηλαδή σημεία που προσφέρονται και θέσεις στάθμευσεις στους πελάτες. Στη λίστα με τους χαμένους συμπεριλαμβάνονται και τα βενζινάδικα και τα συνεργεία αυτοκινήτων.

Το έργο

Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα [έναντι των αρχικών περίπου 22 χιλιομέτρων, τα οποία αναφέρονται στο δελτίο του έργου (investment fiche)]. Συγκεκριμένα, η διαφορά αυτή προκύπτει από τα εξής σημεία:

  • Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.
  • Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
  • Τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου, περίπου 1 χλμ. ποδηλατοδρόμου – πεζόδρομου , το οποίο εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ-Ελληνικού Δημοσίου-ΕΤΑΔ-παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου.
  • Τμήμα, μήκους περίπου 1 χλμ. το οποίο διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού.
  • Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περ. 2,5 χλμ., το οποίο υλοποιείται ως μέρος ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με Αναθέτουσα Αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κοπάζει το ράλι τιμών στις κατοικίες, μεγάλη στροφή σε παλιά ακίνητα

Για επτά συνεχή τρίμηνα υποχωρεί ο ρυθμός αύξησης τιμών στις κατοικίες, ενώ έχουν κάνει ράλι 73% από το 2017. Οι αγοραστές δεν έχουν αντοχή στις υψηλές τιμές και στρέφονται σε κατοικίες ηλικίας άνω των 20 ετών, ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Καστοριά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ποιες περιοχές έχουμε μείωση τιμών ακινήτων, κόντρα στο ράλι της αγοράς

Την ώρα που τα ακίνητα σε Αθήνα και τουριστικές περιοχές σπάνε ρεκόρ ανόδου τιμών, τέσσερις νομοί της χώρας καταγράφουν πτώση τιμών, αποκαλύπτοντας τις βαθιές ανισότητες στην αγορά ακινήτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί ποντάρουν οι εταιρείες ακινήτων στα... «άσχημα» κτήρια της Αθήνας

Με τις ευκαιρίες στην αγορά να περιορίζονται, οι εταιρείες ακινήτων εξετάζουν «άσχημα» κτήρια στο κέντρο της Αθήνας που μπορούν να δημιουργήσουν υπεραξίες με την ανακαίνισή τους.