Μεγάλη πρόοδο στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών για επιχειρήσεις έχει σημειώσει η Ελλάδα και βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ υστέρηση καταγράφει η Κομισιόν στις υπηρεσίες προς τους πολίτες, αν και αναγνωρίζει ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος.
Όπως σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην έκθεση Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, το ποσοστό χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι αρκετά υψηλό. Ειδικότερα, το 2024, το 76,3% των πολιτών χρησιμοποίησε ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου, ποσοστό που ξεπερνά τον μέσο όρο της ΕΕ (74,7%). Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης, όπως τονίζει η Επιτροπή.
Είναι χαρακτηριστικό επίσης, πως ο αριθμός των χρηστών ηλεκτρονικής ταυτότητας στην Ελλάδα, σε ποσοστό 66,4%, υπερβαίνει επίσης τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι στο 40,7%, καθώς στη χώρα μας παρέχεται υψηλός βαθμός υποστήριξης και επιλογές φιλικές προς τα κινητά των χρηστών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις βαθμολογήθηκαν με 86,2, πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 85,4, παρουσιάζοντας πρόσφατη ετήσια αύξηση 17%, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 2%.
Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες για τους πολίτες βαθμολογήθηκαν με 75,9, δηλαδή κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 79,4, αλλά παρουσιάζουν επίσης πολύ μεγάλη πρόοδο, με ετήσια αύξηση 17,5%, έναντι 3,1% στην ΕΕ. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Κομισιόν, η πρόσβαση σε ηλεκτρονικά αρχεία υγείας θα μπορούσε να βελτιωθεί, παρά τη σημαντική πρόοδο που σημείωσε η Ελλάδα, που πέτυχε άνοδο 21,6%, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 10,6%.
Επίσης η Επιτροπή τονίζει ότι η Ελλάδα εισάγει ένα νέο δελτίο ταυτότητας για τους πολίτες, το οποίο θα βοηθήσει στην εξάπλωση του εθνικού συστήματος ηλεκτρονικής ταυτότητας.
Ωστόσο, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη δημιουργήσει και κοινοποιήσει στις Βρυξέλλες συστήματα ηλεκτρονικής ταυτότητας για νομικά πρόσωπα σύμφωνα με τον κανονισμό eIDAS. Αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να πιστοποιηθούν για να έχουν πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες που παρέχονται από άλλα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επιτρέπονται από το Τεχνικό Σύστημα που λειτουργεί μόνο μία φορά, μέρος της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της ΕΕ.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει επίσης η Κομισιόν και στον ψηφιακό βοηθό mAIgov που ενισχύει την αλληλεπίδραση μεταξύ πολιτών και Δημοσίου, ενώ σημειώνει πως η Ελλάδα εργάζεται επίσης για να καταστήσει τις ψηφιακές υπηρεσίες της προσβάσιμες από άλλες χώρες της ΕΕ.
Η Κομισιόν επισημαίνει επίσης ότι η Ελλάδα σημειώνει σημαντική πρόοδο προς την κατεύθυνση της απρόσκοπτης, αυτοματοποιημένης ανταλλαγής αυθεντικών εγγράφων και δεδομένων σε ολόκληρη την ΕΕ, ενώ έχει ήδη δοκιμάσει με επιτυχία τις πρώτες συναλλαγές της μέσω του τεχνικού συστήματος «Once-Only» και βρίσκεται στη διαδικασία διασύνδεσης των πρώτων αρχών.