ΓΔ: 1987.52 -1.30% Τζίρος: 445.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
STOA AGORA
Φωτο: Legendary Food

Νέα εποχή για τη Στοά Αρσακείου και αναγέννηση του κέντρου της Αθήνας

Με επένδυση 20 εκατ. ευρώ, η Legendary Food δίνει νέα πνοή στη Στοά Αρσακείου, δημιουργώντας έναν πολυχώρο φιλοδοξώντας να συνδέσει πολιτισμό, γεύση και εμπορική δραστηριότητα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Στο κέντρο της Αθήνας, ανάμεσα στην ιστορία και τη σύγχρονη πόλη, η Στοά Αρσακείου ετοιμάζεται να ξαναβρεί τον παλμό της με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για την πλήρη λειτουργία της στοάς. 

Ήδη κάποια εμπορικά καταστήματα του Αρσακείου Μεγάρου στην οδό Σταδίου λειτουργούν ενώ στους πρώτους μήνες του 2026 αναμένεται η πλήρης λειτουργία της ριζικά ανακαινισμένης στοάς.

Ένας χώρος που για δεκαετίες υπήρξε σημείο αναφοράς για τον εμπορικό, πολιτιστικό και κοινωνικό βίο της πρωτεύουσας, επιστρέφει δυναμικά μέσα από ένα φιλόδοξο εγχείρημα της Legendary Food.

Με επένδυση που αγγίζει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι παράλληλες επενδύσεις των μισθωτών, η αναβίωση της Στοάς για τη Legendary Food, όπως είπε μιλώντας στο BD ο διευθύνων σύμβουλος, Πάνος Τριανταφυλλόπουλος, δεν αποτελεί απλώς ένα επιχειρηματικό σχέδιο, αλλά μια πράξη ευθύνης απέναντι στην πόλη και την ιστορία της. Στόχος είναι να ξαναγίνει το Αρσάκειο Μέγαρο ένας ζωντανός οργανισμός που ενώνει πολιτισμό, γαστρονομία και εμπόριο, δίνοντας νέα ζωή στο ιστορικό κέντρο.

Επίσης η Στοά Αρσακείου φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν πολυδιάστατο χώρο εμπειριών, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να ανακαλύπτουν τη μεσογειακή διατροφή μέσα από 11 θεματικά εστιατόρια, το “ΣΤΟΑ AGORA” – ένα σύγχρονο «μπακάλικο» αφιερωμένο στην ελληνική παραγωγή – και πλήθος πολιτιστικών δράσεων.

Όσον αφορά το στοίχημα να δώσουν ξανά ζωή, στη Στοά Αρσακείου, με σεβασμό στη μνήμη και ταυτόχρονα με τόλμη για το μέλλον, «ήταν για εμάς μια φυσική συνέχεια του οράματος της Legendary Food», είπε ο κ. Τριανταφυλλόπουλος.

Lacoste, Μέγαρο Αρσακείου

 

Άλλωστε ο χώρος της στοάς ειδικότερα πάντοτε ένωνε επιχειρηματίες κάτω από την ίδια στέγη, μια φιλοσοφία που ταιριάζει απόλυτα με το όραμα της Legendary Food να φέρει κοντά προϊόντα, επιχειρηματίες και επισκέπτες κι έτσι να επανασυστήσει την ελληνική γαστρονομική παραγωγή και τη μεσογειακή διατροφή πρώτα στους ίδιους τους Έλληνες κι έπειτα στον πλανήτη.

Όσον αφορά την επένδυση των 20 εκατ. ευρώ, ο κ. Τριανταφυλλόπουλος είπε μιλώντας στο BD «η εμπιστοσύνη και η στήριξη που έδειξαν τράπεζες, προμηθευτές και μισθωτές επιβεβαιώνουν τη δυναμική του οράματος μας καθημερινά. Ως προς την προσέλκυση κοινού, ο επόμενος στόχος είναι το έργο να προσελκύει 8.000-10.000 άτομα την ημέρα. Η απόδοση της επένδυσης δεν μετριέται μόνο οικονομικά. Για εμάς, πραγματική επιτυχία είναι να δούμε τον κόσμο να επιστρέφει στην περιοχή, να το περπατά, να την αγαπά ξανά». 

Λίγο πριν το Grand Opening

Αυτήν την στιγμή η Legendary Food βρίσκεται στο τελικό στάδιο της υλοποίησης της επένδυσης. Η εμπορική πτέρυγα της οδού Σταδίου ήδη λειτουργεί πλήρως, με τα καταστήματα Nike, Lacoste, BSB και The Bostonians να έχουν δώσει νέα ζωή στην περιοχή. 

Στην πτέρυγα πολιτισμού, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία του με την ανανεωμένη του είσοδο επί της Πεσμαζόγλου, ενώ το Europa Experience, το διαδραστικό μουσείο του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό. Η πλήρης λειτουργία της θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία ενός πολυχώρου πολιτισμού στο αίθριο και την επαναλειτουργία του Ελεύθερου Πανεπιστημίου από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία.

Η γαστρονομική πτέρυγα «ΣΤΟΑ» βρίσκεται στο στάδιο παράδοσης των καταστημάτων στους μισθωτές, ενώ πολλές από τις εργασίες διαμόρφωσης των καταστημάτων τους εξελίσσονται με εντατικούς ρυθμούς, ώστε να ανοίξουν ενιαία, προσφέροντας στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη εμπειρία. «Δεν θέλουμε να ανοίξουμε απλώς μια σειρά χώρων εστίασης, αλλά να παραδώσουμε ένα ενιαίο σύνολο που θα εκπροσωπεί επάξια τη μεσογειακή διατροφή και την ελληνική γαστρονομία. Το άνοιγμα της γαστρονομικής πτέρυγας στο κοινό προβλέπεται μέσα στους επόμενους μήνες, σηματοδοτώντας ουσιαστικά την αναγέννηση της ιστορικής Στοάς Αρσακείου», εξήγησε ο κ. Π. Τριανταφυλλόπουλος.

 

Όταν τον ρωτήσαμε πώς θα είναι η «νέα» Στοά Αρσακείου και τι θα αντικρίσει ο επισκέπτης σε αυτήν ο διευθύνων σύμβουλος της Legendary τόνισε. «Η νέα Στοά Αρσακείου δεν είναι απλώς μια αγορά ή ένας ακόμη χώρος εστίασης· είναι ένας τόπος εμπειριών. Θέλαμε να επαναφέρουμε την έννοια της στοάς ως κοινωνικού σημείου συνάντησης, όπου άνθρωποι, ιδέες και πολιτισμοί συναντώνται κάτω από την ίδια στέγη. Μέσα στη “ΣΤΟΑ” , ο επισκέπτης θα βρει έναν χώρο ζωντανό, ανοιχτό και φιλόξενο, που ενώνει το εμπόριο, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. 

Θα συναντήσει το ΣΤΟΑ AGORA, ένα μεγάλο, σύγχρονο «μπακάλικο» αφιερωμένο στην ελληνική γαστρονομική παραγωγή, πλαισιωμένο από 11 θεματικά εστιατόρια, που αναδεικνύουν τις γεύσεις και την ποικιλομορφία της μεσογειακής κουζίνας. Ο χώρος θα φιλοξενήσει επίσης σημεία πώλησης για μοναδικά προϊόντα Ελλήνων δημιουργών, χειροτεχνίες και αντικείμενα που αντικατοπτρίζουν τη μεσογειακή κουλτούρα. 

Στοά Αρσακείου

 

«Ο σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε να ενθαρρύνει τη συνύπαρξη: κοινόχρηστοι χώροι συνεστίασης, διαφάνεια ανάμεσα στα καταστήματα, φυσικό φως, ροή και επικοινωνία. Η αρχιτεκτονική προσέγγιση υποστηρίζει αυτή τη φιλοσοφία, με τα καταστήματα να ανοίγονται προς τη ΣΤΟΑ, με τζάμια, ανοιχτές πόρτες και κοινά τραπέζια, ώστε η διάταξη να ενώνει, όχι να διαχωρίζει. Πρόκειται για έναν ενιαίο ζωντανό οργανισμό, όπου κάθε επισκέπτης μπορεί να φτιάξει τη δική του μοναδική εμπειρία».

Η «ΣΤΟΑ» είναι η ψυχή του όλου έργου

Η «ΣΤΟΑ» θα είναι ουσιαστικά η ψυχή όλου του έργου, όπως είπε μιλώντας στο BD ο κ. Π. Τριανταφυλλόπουλος. Όπως μας εξήγησε πρόκειται για ένα concept που συνδέει τη γαστρονομία με την εκπαίδευση, την τέχνη και την καθημερινή ζωή. 

«Θέλουμε ο επισκέπτης να βιώνει κάτι περισσότερο από ένα απλό γεύμα, να μαθαίνει, να εμπνέεται, να συμμετέχει. Μιλάμε για ένα χώρο αφιερωμένο στους δημιουργούς της γεύσης, στους παραγωγούς, στους μάγειρες, στους ανθρώπους που μεταμορφώνουν τα προϊόντα σε πολιτισμό», είπε χαρακτηριστικά. 

Επίσης μέσα από εκδηλώσεις, σεμινάρια και δράσεις, θα προβάλλει τις αξίες της μεσογειακής διατροφής, όχι μόνο ως γαστρονομικό μοντέλο, αλλά ως στάση ζωής. Ο στόχος είναι ο επισκέπτης να ανακαλύπτει, να γεύεται, να συνομιλεί και τελικά να ξανασυνδέεται με την ελληνική παράδοση, μέσα από μια σύγχρονη, συμμετοχική εμπειρία.

Όσον αφορά τα κοινόχρηστα τραπεζοκαθίσματα στη Στοά Αρσακείου, η συγκεκριμένη εμπειρία που σχεδιάστηκε, προσομοιάζει ουσιαστικά τη μεσογειακή «ιεροτελεστία» του γεύματος,  κατά την οποία άνθρωποι κάθονται γύρω από ένα τραπέζι, τρώνε, συνομιλούν και περνάνε καλά μεταμορφώνοντας ένα απλό γεύμα σε μια ευκαιρία σύνδεσης.

Στοά Αγορά

 

Όταν ρωτήσαμε τον κ. Π. Τριανταφυλλόπουλο, με ποιον τρόπο η Legendary Food επιχειρεί να συνδυάσει την ιστορική φυσιογνωμία του κτιρίου με τις σύγχρονες ανάγκες λειτουργικότητας και βιωσιμότητας, μας εξήγησε ότι βασική προϋπόθεση που έθεσαν από την αρχή, ήταν το έργο να γίνει με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία του κτιρίου. «Το Αρσάκειο δεν είναι ένα απλό ακίνητο, είναι κομμάτι της συλλογικής μνήμης της Αθήνας», είπε και εξήγησε ότι «η πρόκληση ήταν να το αναγεννήσουμε χωρίς να το αλλοιώσουμε. 

Για τον λόγο αυτό, συνεργαστήκαμε με κορυφαίους μελετητές και αρχιτέκτονες, που γνώριζαν πώς να αποκαταστήσουν τα ιστορικά στοιχεία και ταυτόχρονα να ενσωματώσουν τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής: προσβασιμότητα, ενεργειακή αποδοτικότητα, βιώσιμα υλικά, σύγχρονα δίκτυα, διαχείριση απορριμμάτων με σεβασμό στην πόλη και το περιβάλλον». 

Άλλωστε, όπως εξήγησε, η Legendary Food βλέπει τη βιωσιμότητα ολιστικά, όχι μόνο ως ενεργειακό στόχο, αλλά και ως κοινωνική δέσμευση. «Θέλουμε η “ΣΤΟΑ” να παραμείνει ζωντανή για πολλές δεκαετίες ακόμη, να φιλοξενεί δημιουργία, συνάντηση και πολιτισμό. Έτσι, το έργο αυτό δεν αποκαθιστά απλώς ένα κτίριο, αποκαθιστά μια σχέση: τη σχέση της πόλης με την ίδια της την ιστορία», υπογράμμισε ο CEO της Legendary.

The Europa Experience

 

Πώς η Στοά μπορεί να αναβαθμίσει και την Ομόνοια

Καταλήγοντας τη συζήτηση με τον κ. Τριανταφυλλόπουλο δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι η Στοά Αρσακείου γειτνιάζει με μία «δύσκολη» περιοχή που είναι η Ομόνοια, ένα κομμάτι της πρωτεύουσας που παραμένει υποβαθμισμένο σε σχέση με το υπόλοιπο κέντρο. Μπορεί άραγε η Στοά να συμβάλει στην αναβάθμιση αυτής της περιοχής;

Όπως μας εξήγησε «η γειτνίαση με την Ομόνοια δεν αποτέλεσε ποτέ αποτρεπτικό παράγοντα. Αντιθέτως, ήταν μια ακόμη πρόκληση που θέλαμε να αναλάβουμε. Η Ομόνοια ήταν το κέντρο της πόλης παλαιότερα, ήταν το σημείο συνάντησης στην πόλη. Επιπλέον, η αναγέννηση δεν συμβαίνει ποτέ στις “εύκολες” περιοχές, αλλά ξεκινά εκεί όπου υπάρχει ανάγκη για αλλαγή».

Για να καταλήξει ότι «η Στοά Αρσακείου, με την ιστορική δύναμη της και τη νέα της ταυτότητα ως ΣΤΟΑ, μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για ολόκληρη τη γειτονιά. Ήδη βλέπουμε τα πρώτα σημάδια: νέα καταστήματα, περισσότερη κίνηση, φωτισμένοι δρόμοι, μια διαφορετική ενέργεια στην οδό Σταδίου.

Η Legendary Food πιστεύει βαθιά στην έννοια της “αστικής αναγέννησης” μέσα από τη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Αν καταφέρουμε να κάνουμε τη Στοά έναν τόπο συνάντησης για όλους, για τους κατοίκους, τους επαγγελματίες, τους επισκέπτες, τότε η αναβάθμιση της περιοχής δεν θα είναι μόνο αισθητική ή εμπορική, αλλά ουσιαστικά κοινωνική».

Μέγαρο Αρσακείου


 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ερμού Αθήνα εμπορικός δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί παραμένει 15ος πιο ακριβός δρόμος στον κόσμο η οδός Ερμού

Μικρή προσφορά ποιοτικών ακινήτων και κατανάλωση που ενισχύεται από τη φοροδιαφυγή κρατούν την οδό Ερμού σταθερά στις υψηλότερες θέσεις των ακριβών δρόμων παγκοσμίως με ενοίκιο 3.480 ευρώ/τ.μ.
Κώστας Σκρέκας επίσημος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Σκρέκα – Xi: Ενίσχυση των δεσμών Ελλάδας με την Κίνα στην Αθήνα

Σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα η συνάντηση Σκρέκα – Li Xi στην Αθήνα. Συμφωνία για ενίσχυση διακομματικών επαφών και προώθηση συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό.