ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ρούχα σε κατάστημα
Φωτογραφία Shutterstock

Σε πίεση η ευρωπαϊκή ένδυση και κλωστοϋφαντουργία το α' τρίμηνο 2025

Μείωση σε παραγωγή, τζίρο και εξαγωγές καταγράφει ο κλάδος της ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην ΕΕ, με τις εισαγωγές και το κόστος παραγωγής να αυξάνονται σημαντικά.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας παραμένει αντιμέτωπη με σοβαρές προκλήσεις, όπως αναδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2025.

 Παρά τα σημάδια σταθεροποίησης που αναμένονταν μετά από μια δύσκολη οικονομική χρονιά, τον κλάδο εξακολουθούν να πιέζουν η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από χώρες χαμηλού κόστους παραγωγής και η μείωση στις εξαγωγές.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ένδυσης και Κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2025 σημαδεύτηκε από την επανάληψη των πιέσεων που χαρακτήρισαν και το προηγούμενο έτος. 

Όπως επισημαίνεται, οι βασικοί οικονομικοί δείκτες της βιομηχανίας εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά, επιβεβαιώνοντας το δυσμενές περιβάλλον για τον κλάδο.

Πιο συγκεκριμένα, η παραγωγή στον τομέα της ένδυσης υποχώρησε κατά 5,3%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία η μείωση έφτασε το 2,8%. Αντίστοιχη καθοδική πορεία σημείωσε και ο συνολικός τζίρος, που παρουσίασε μείωση 2,3% στον κλάδο της ένδυσης και 2,4% στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας.

Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η εξέλιξη και στις εξαγωγές, με πτώση της τάξεως του 2,2% για τα προϊόντα ένδυσης και 3,7% για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Αντίθετα, οι εισαγωγές παρουσίασαν σημαντική άνοδο, 20,6% στην ένδυση και 16,5% στην κλωστοϋφαντουργία, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη διείσδυση φθηνότερων προϊόντων από αγορές εκτός Ευρώπης. 

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έκθεση της EURATEX, η οποία κοινοποιήθηκε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Ένα ακόμη στοιχείο που επιβαρύνει το ανταγωνιστικό μειονέκτημα της ευρωπαϊκής παραγωγής είναι το αυξανόμενο κόστος παραγωγής. Συγκεκριμένα, το κόστος για τη βιομηχανία ένδυσης αυξήθηκε περαιτέρω κατά 1,4%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία παρέμεινε αμετάβλητο – στοιχείο που συνεχίζει να επηρεάζει τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων του κλάδου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

xaitoglou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου: Πώς το ταχίνι ανοίγει αγορές και εκτοξεύει τις πωλήσεις

Έναν αιώνα διαρκούς λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η εταιρεία, με κεντρικό brand τον Μακεδονικό Χαλβά. Εξάγει σε 50 χώρες, στο εξωτερικό το 52% των πωλήσεων που φέτος αναμένεται να υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ.
Αίθουσα συνεδριάσεων γραφείου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έξι στις δέκα βιοτεχνίες Θεσσαλονίκης χωρίς σχέδιο διαδοχής, αβέβαιο μέλλον

Το 60% των βιοτεχνών Θεσσαλονίκης δεν έχει σχεδιάσει το μέλλον της επιχείρησής του, ενώ 4 στους 10 δηλώνουν την πιθανότητα διακοπής λειτουργίας μετά την απόσυρσή τους, σύμφωνα με έρευνα του Βιοτεχνικού Επιμε