ΓΔ: 2110.14 0.58% Τζίρος: 240.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Δεμένο πλοίο λιμάνι
Φωτο: Nikos Libertas / SOOC

Αύξηση σε συμβόλαια και αποζημιώσεις στην ασφάλιση πληρωμάτων πλοίων

Ρεκόρ αύξησης κατέγραψε το 2024 η ασφάλιση πληρωμάτων πλοίων, με τα συμβόλαια να ενισχύονται κατά 17% και τις αποζημιώσεις σχεδόν να διπλασιάζονται, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΑΕΕ.

Σημαντική άνοδος καταγράφεται στον τομέα της ασφάλισης πληρωμάτων πλοίων για το 2024, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Το πλήθος των ασφαλιστικών συμβολαίων κατέγραψε αύξηση 17,2%, ενώ οι δηλωθείσες ζημιές του κλάδου σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο κατά 79,2%.

Παράλληλα, οι πληρωθείσες αποζημιώσεις αυξήθηκαν κατά 91,7%, ενώ το απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων στο τέλος του έτους παρουσίασε άνοδο 35,9%. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη δυναμική του ασφαλιστικού κλάδου στη ναυτιλία και τις αυξανόμενες ανάγκες προστασίας του ανθρώπινου δυναμικού στη θάλασσα.

Συγκεκριμένα, το 2024 ήταν σε ισχύ 1.069 συμβόλαια, έναντι 912 το 2023. Δηλώθηκαν 1.468 ζημιές, όταν το προηγούμενο έτος ο αριθμός τους ήταν 819. Οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν ανήλθαν στα 0,8 εκατ. ευρώ, ενώ το απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων διαμορφώθηκε σε 1,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το 2023 τα ποσά αυτά ήταν 0,4 και 1,0 εκατ. ευρώ.

Από την ανάλυση των δεδομένων για το 2024 προκύπτει ότι το μεγαλύτερο μέρος των περιστατικών αφορά την εξωνοσοκομειακή περίθαλψη. Ωστόσο, τα υψηλότερα ποσά αποζημιώσεων σχετίζονται με παλιννοστήσεις και αντικαταστάσεις πληρωμάτων.

Στο τέλος του 2024, οι εκκρεμείς αποζημιώσεις, τόσο ως προς τον αριθμό περιστατικών όσο και ως προς το συνολικό ποσό, αφορούσαν κυρίως παλιννοστήσεις και αντικαταστάσεις, επιβεβαιώνοντας τη σημασία αυτών των περιπτώσεων για τον κλάδο.

Όσον αφορά τη διαμεσολάβηση στις ασφαλίσεις πληρωμάτων, κυρίαρχη θέση κατέχουν τα δίκτυα και οι πράκτορες μη αποκλειστικής συνεργασίας, οι οποίοι διαχειρίστηκαν το 70,4% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

σημαία της Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

Πεκίνο: Η Μανίλα ευθύνεται για το ναυτικό επεισόδιο στη Νότια Σινική Θάλασσα

Η ακτοφυλακή της Κίνας αναφέρει ότι δύο σκάφη των Φιλιππίνων μπήκαν παράνομα στη Νότια Σινική Θάλασσα, προκαλώντας σύγκρουση κοντά στη Σάντι Κέι. Η Κίνα αποδίδει ευθύνη στις Φιλιππίνες.
Δεξαμενόπλοιο Sounion καπνός
ΔΙΕΘΝΗ

Καπετάνιος και πλοιοκτήτης του Magic Seas μιλούν για την επίθεση των Χούθι

Τρεις μήνες μετά την επίθεση Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, το Magic Seas και το πλήρωμά του επιστρέφουν στην επικαιρότητα με ντοκουμέντα και εξομολογήσεις για τις δραματικές στιγμές που βίωσαν κατά τη βύθιση του πλοίου.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Καθοριστική ψηφοφορία στον ΙΜΟ για Net-Zero και το μέλλον της ναυτιλίας

Τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ ετοιμάζονται για τη σύνοδο MEPC στο Λονδίνο (14-17/10), όπου θα αποφασιστεί το Πλαίσιο Net-Zero για μηδενικές εκπομπές στη ναυτιλία ως το 2050, με παγκόσμιο carbon pricing και "Net-Zero Fund" για πράσινα έργα.