Σε πλήρη λειτουργία τίθεται η Β' Φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής, όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Πρόκειται για μία καινοτόμο ψηφιακή υπηρεσία που εξασφαλίζει διαφάνεια και πλήρη ψηφιοποίηση στη διακίνηση αποθεμάτων πανελλαδικά. Το νέο σύστημα αντικαθιστά οριστικά την παραδοσιακή έντυπη διαδικασία, προσφέροντας παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και σημαντική μείωση διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις.
Με τη Β' Φάση, κάθε μεταφορά αποθεμάτων συνοδεύεται πλέον από μοναδικό QR Code, το οποίο λειτουργεί ως ψηφιακό διαβατήριο για το φορτίο. Μέσω της πλατφόρμας myDATA, καταγράφεται αναλυτικά κάθε στάδιο της διακίνησης, από την αποθήκη του εκδότη έως την παράδοση στον τελικό παραλήπτη.
Το νέο σύστημα εισάγει σημαντικές καινοτομίες που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις και ενισχύουν την εφοδιαστική αλυσίδα. Εξασφαλίζεται διαφάνεια και αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, ενώ απλοποιούνται οι έλεγχοι με:
- Real-time παρακολούθηση (Tracking) της τοποθεσίας και της κατάστασης των αποθεμάτων.
- Ψηφιακή ασφάλεια, με ελαχιστοποίηση λαθών και απωλειών μέσω καταγραφής κάθε μεταφόρτωσης.
- Ταχύτερες παραδόσεις με απλοποιημένες διαδικασίες ελέγχου και παραλαβής μέσω ενός σκαναρίσματος.
- "Group QR" Code για ομαδοποίηση πολλαπλών δελτίων, διευκολύνοντας τις μεταφορικές εταιρείες και την εφοδιαστική αλυσίδα (Logistics).
- Έκδοση αντίστροφου δελτίου αποστολής από τον παραλήπτη για συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως διακινήσεις αγροτικών προϊόντων.
Η νέα ψηφιακή διαδικασία καλύπτει το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, προσφέροντας:
- Εύκολη έκδοση και παρακολούθηση αποστολών για προμηθευτές.
- Απλοποιημένη διαχείριση δρομολογίων και μεταφορτώσεων για μεταφορικές και 3PL εταιρείες.
- Άμεση και ασφαλή επιβεβαίωση παραλαβής για παραλήπτες.
Η διαβίβαση των δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA παραμένει προαιρετική έως τις 30 Απριλίου 2026. Από 1η Μαΐου 2026 και μετά, η υποβολή θα είναι υποχρεωτική μέσω myDATA.
Η πλήρης λειτουργία του συστήματος δίνει στις επιχειρήσεις επαρκή χρόνο για να προσαρμόσουν τα εμπορικά ή λογιστικά τους προγράμματα και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους, διασφαλίζοντας ομαλή μετάβαση στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της μετάβασης, αύριο, 9/12, από τις 7:00 έως τις 7:30 π.μ., θα πραγματοποιηθεί προγραμματισμένη αναβάθμιση των συστημάτων. Κατά το διάστημα αυτό, τα API των Παρόχων Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και των ERP δεν θα είναι διαθέσιμα.
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση) ή ψηφιακά μέσω της υπηρεσίας my1521.