ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00

Πέντε μεγάλες κατασκευαστικές για την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης

Κατέθεσαν προσφορές οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ, Intrakat και Μυτιληναίος. Στα 373 εκατ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα.

Ολοκληρώθηκε η υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Α’ φάση του διαγωνισμού για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ», συνολικού προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ σε όρους καθαρής παρούσας αξίας.

Αναθέτουσα αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στον διαγωνισμό προσήλθαν πέντε (5) συμμετέχοντες.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. ΑΒΑΞ Α.Ε.
  2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  3. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
  4. INTRAKAT Α.Ε.
  5. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt»

Το έργο προβλέπει την υλοποίηση έργων βελτίωσης και αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης μέσω της κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού και της ανακατασκευής της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της.

Η υλοποίηση του εν λόγω οδικού έργου κρίνεται αναγκαία καθότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια. Επιπλέον, θα εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πρόσβαση στους αυτοκινητοδρόμους ΠΑΘΕ (μετακινήσεις από και προς Πάτρα, Αθήνα, Λαμία, Λάρισα, Δυτική Εγνατία Οδό, Σκόπια) και Εγνατία Οδό (μετακινήσεις ανατολικά της Θεσσαλονίκης, διακρατικές συνδέσεις Βουλγαρίας και Τουρκίας) καθώς και στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική (μέσω της ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το έργο είχε εξαγγείλει πέρυσι ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αττική Οδός ανισόπεδος κόμβος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με συμβάσεις παραχώρησης «ξεκλειδώνει» το υπ. Υποδομών τα έργα της Αττικής

Το υπουργείο Υποδομών αναζητά νέο μοντέλο για έργα στην Αττική, από την Παράκαμψη Αττικής και την αστική σήραγγα Ηλιούπολης έως τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά, για ανάσα στο κυκλοφοριακό. Στο τραπέζι οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με λουκέτα σε εργοτάξια λόγω προσωρινών τιμών απειλούν οι κατασκευαστικές

Οι κατασκευαστικές εταιρείες ζητούν οριστικές τιμές για να αποφευχθούν δικαστικές διαμάχες που θα καθυστερήσουν τα έργα και προειδοποιούν για λουκέτο στα εργοτάξια αν δεν βρεθεί λύση.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν

Ο κατασκευαστικός κλάδος ανησυχεί και αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία με μεγαλύτερη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης οδεύει προς ολοκλήρωση και οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.