ΓΔ: 1971.84 -0.69% Τζίρος: 26.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:48:02
Φώτο: Shutterstock

Διόδια με το χιλιόμετρο με διαγωνισμό που θα «τρέξει» μέσα στο 2021

Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού των 400 εκατ. ευρώ της προηγούμενης κυβέρνησης, το υπουργείο Υποδομών προωθεί νέο για υλοποίηση του έργου με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα.

Επιμένουν στο υπουργείο Υποδομών και μέσα στο 2021 θέλουν να προκηρύξουν νέο διαγωνισμό για την εγκατάσταση και λειτουργία αναλογικού συστήματος διοδίων, με βάση το οποίο οι χρήστες των εθνικών οδικών αξόνων θα χρεώνονται με βάση την απόσταση που διανύουν. Το σχέδιο επανέλαβε το Σαββατοκύριακο ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη χρέωση διοδίων με βάση ζώνες, αν και στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται ήδη ένα υβριδικό σύστημα όπου όσοι χρήστες προμηθευτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούν να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση για ένα τμήμα του οδικού άξονα. Το υβριδικό σύστημα χρέωσης εφαρμόζεται στους κόμβους Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

Η σημερινή κυβέρνηση ακύρωσε, καθώς υπήρχαν και προσφυγές, τον προηγούμενο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών, επί Χρ. Σπίρτζη, για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος δορυφορικών, αναλογικών διοδίων, κόστους άνω των 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα στο συγκεκριμένο διαγωνισμό είχε επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Intrakat – Intrasoft International – Autostrade Tech. Στην τελική φάση του διαγωνισμού είχε περάσει και η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ουγγρική Nusz η οποία, όμως, συγκέντρωσε χαμηλότερη βαθμολογία. Τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε.

Με το σύστημα που προωθούσε το υπουργείο στον προηγούμενο διαγωνισμό θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου. Και στα τρία τελευταία τμήματα θα υπήρχε ηλεκτρονική χρέωση αλλά όχι ανάλογα με την απόσταση. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια Εποχούμενη Συσκευή (On Board Unit - OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Yπουργείο Υποδομών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Οι ΣΔΙΤ οδηγούν την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας ανέδειξε τον ρόλο των ΣΔΙΤ ως ευέλικτο και αποδοτικό μηχανισμό για την υλοποίηση εμβληματικών έργων, με στόχο την ανάπτυξη και την ενίσχυση των υποδομών της χώρας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλα έργα με πρόταση από εταιρείες αλλά χωρίς δημόσια χρηματοδότηση

Νομοθετικές αλλαγές για να προχωρήσουν οι πρότυπες προτάσεις για έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Θα αφορούν μόνο ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, δηλαδή δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος. Μέτρα για διαφάνεια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει το πρόγραμμα ύψους 128 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 17 σχολείων

Μέσα σε δυο χρόνια θα έχουν κατασκευαστεί οι σχολικές μονάδες στην Κ. Μακεδονία σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος που υπογράμμισε την σημασία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βροχή» έργων με ιδιωτικά κεφάλαια: Εννέα ΣΔΙΤ ύψους 2,3 δισ. ευρώ

Τρία φράγματα, οδικοί άξονες, σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και πολλές κτηριακές εγκαταστάσεις προωθούνται με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ήδη ανατέθηκαν δέκα άλλα έργα με προϋπολογισμό 1,73 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».