ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Π. Ραβάνης. Πηγή: ΒΕΑ

Π. Ραβάνης: Αναγκαία για το ΒΕΑ η μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα καύσιμα

Στόχος των προτάσεων που κατέθεσε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας και οι οποίες σύμφωνα με τον πρόεδρό του κινούνται σε δημοσιονομικά πλαίσια είναι να παραμείνει ζωντανός ο παραγωγικός ιστός της χώρας.

Δυο προτάσεις για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ στα καύσιμα, κατέθεσε με επιστολή της προς τους υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας.

Ο πρόεδρος του ΒΕΑ Παύλος Ραβάνης επισημαίνει στην επιστολή ότι «οι προτάσεις κινούνται σε δημοσιονομικά πλαίσια και μπορεί να ανταποκριθεί ο κρατικός προϋπολογισμός», τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση του κόστους των καυσίμων, καθώς μόνο η καταβολή επιδομάτων δεν είναι αρκετή για την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το ΒΕΑ, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, ανταποκρινόμενο στις εκκλήσεις των μελών του, προχώρησε με βάση τις τιμές όπως αυτές διαμορφώνονται στην αγορά, στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων - σεναρίων για το πώς θα εξελίσσονταν οι τιμές μετά τις παρακάτω παρεμβάσεις:

  • α) μείωσης του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13%, με τιμές διυλιστηρίου 0,8 ευρώ, 1,00 ευρώ και 1,30 ευρώ, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,11 ευρώ/λίτρο σε 0,93 ευρώ/λίτρο, από 1,17 ευρώ/λίτρο σε 0,96 ευρώ/λίτρο και από 1,25 ευρώ/λίτρο σε 1,01 ευρώ/λίτρο.
  • β) μείωσης του ΕΦΚ από 0,7ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο με ΦΠΑ 24% και 13%, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,08 ευρώ/λίτρο σε 0,83 ευρώ/λίτρο και 0,68 ευρώ/λίτρο.

Το επιμελητήριο προτείνει παρεμβάσεις που ήδη εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Κύπρο, όπου ομόφωνα ψηφίστηκε η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, για το διάστημα 8/3-1/6/2022 και δεδομένου ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα είναι δυσανάλογα αυξημένος σε σχέση με τις οικονομικές δυνατότητες του Έλληνα καταναλωτή, ζητά να υιοθετήσει η κυβέρνηση μια από τις προτάσεις του.

Μάλιστα το ΒΕΑ επιμένει, ότι η μείωση της τιμής των καυσίμων θα αύξανε την κατανάλωση, θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και θα περιόριζε τις τυχόν απώλειες εσόδων που θα προέκυπταν από την οποιαδήποτε μείωση των φόρων.

«Θεωρούμε ότι, πρέπει να συστρατευθούμε όλοι, κυβέρνηση, φορείς εκπροσώπησης επιχειρήσεων και επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουμε να κρατήσουμε ζωντανό τον παραγωγικό ιστό της χώρας στην κρίσιμη και ακραία φάση που περνάμε αυτή τη στιγμή», επισημαίνει ο κ. Π. Ραβάνης, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων με το οικονομικό επιτελείο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογαριασμοί ρεύματος χέρι υπολογισμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΕΑ: 7 στις 10 επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης

Σύμφωνα με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), το 70% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει συχνές διακοπές ρεύματος και πτώσεις τάσης, με σημαντικές οικονομικές απώλειες και ζημιές στον εξοπλισμό.
Χέρι ράφτη σε ύφασμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΕΘ: Άνοδος στις νέες εγγραφές αλλά και περισσότερες διαγραφές

Θετικό ισοζύγιο για τη βιοτεχνία της Θεσσαλονίκης με 197 νέες εγγραφές και 100 διαγραφές το γ΄ τρίμηνο του 2025. Ωστόσο, αυξάνονται οι επιχειρήσεις που κλείνουν ως ασύμφορες, αντανακλώντας τις πιέσεις από ακρίβεια και οικονομική ασφυξία.