ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Εξετάζεται σχέδιο για προαστιακό σιδηρόδρομο ως το Ναύπλιο

Η εγκατάλειψη και τα σχέδια ανάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Αργος - Ναύπλιο, που αναβαθμίστηκε με κόστος 100 εκατ. ευρώ αλλά λειτούργησε μόνο για έξι μήνες.

Μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να αποφασιστεί αν θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους – δηλαδή πλάτους ενός μέτρου – ή θα αναβαθμιστεί σε κανονικού εύρους, με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση, καλείται να προχωρήσει ο ΟΣΕ για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.

Τυχόν αναβάθμιση της γραμμής σε κανονικού εύρους, δηλαδή με πλάτος 1,44 μέτρα όπως και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα επιτρέψει τη λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Αθήνα με την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, το Ναύπλιο. Για πολλοστή φορά, συμφωνήθηκε προ ημερών από τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Κ. Σπηλιόπουλο, και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παν. Νίκα να προχωρήσουν οι σχετικές μελέτες.

Το 2010, στα 60 χιλιόμετρα της σημερινής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, που είχαν αναβαθμιστεί με κόστος κοντά στα εκατό εκατομμυρία ευρώ, λειτούργησε για μόλις έξι μήνες ο «Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αργολίδας». Τα δρομολόγια σταμάτησαν, όπως και στο υπόλοιπο περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου – και της υπόλοιπης χώρας – μετά από απαίτηση των δανειστών που εντάχθηκε στο πρώτο μνημόνιο. Τα έργα αναβάθμισης της μετρικής γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο είχαν βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής, εξαιτίας κακοτεχνιών, των σκύρων που έλιωναν κ.α.

Όσοι ασχολούνται με το σιδηρόδρομο επισημαίνουν πως ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα από τις κακοτεχνίες και την... εξάμηνη λειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο αποτελεί η σχεδόν δεκαετής εγκατάλειψη του δικτύου από τον ΟΣΕ. Ουδείς υπεύθυνος από τον οργανισμό έχει κληθεί μέχρι σήμερα να λογοδοτήσει για την έλλειψη συντήρησης και την αφαίρεση, λόγω κλοπών, εκατοντάδων μέτρων σιδηροτροχιάς, καθώς και για τη λεηλασία των αυτομάτων συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις, σε όλο το μήκος του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Το συγκεκριμένο τμήμα, που συνέδεε την Κόρινθο με το Ναύπλιο, είχε εγκαινιαστεί στις 16 Απριλίου του 1886, σε μια εποχή ταχείας ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.

Αντίστοιχες εξαγγελίες, για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου είχαν γίνει και στο παρελθόν, χωρίς να προχωρήσουν. Τώρα αρκετοί ελπίζουν ότι τα σχέδια μπορεί να υλοποιηθούν, καθώς η αναβάθμιση του τμήματος που συνδέει την Κόρινθο με το Ναύπλιο έχει ενταχθεί στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών ως ένα από τα δύο σιδηροδρομικά έργα που ενισχύουν τον τουριστικό κλάδο.

Το δεύτερο είναι «η ανάπτυξη της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία ως τουριστικής γραμμής» μέσω της παραχώρησης σε ιδιώτη. Πρόκειται για σχέδιο που είχε επεξεργαστεί η ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς να προχωρήσει την τελευταία πενταετία.

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, υποστήριξε πριν από λίγες ημέρες, μετά την συνάντηση με τον Κ. Σπηλιόπουλο, πως επιδίωξη είναι να αναβαθμιστεί και το τμήμα από το Άργος μέχρι την Τρίπολη καθώς υπάρχουν αιτήματα βιομηχανιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σιδηρόδρομος: Τρέχει και δεν φτάνει η κυβέρνηση για έργα 1,8 δισ. ευρώ

Στην ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του Υπερταμείου περνά η επιτάχυνση των έργων αναβάθμισης του δικτύου και ολοκλήρωσης των συστημάτων ασφαλείας, ενόψει της νέας συμφωνίας με τους Ιταλούς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να μπει τάξη

Το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ετοιμάζει ο Κ. Κυρανάκης. Θα γίνουν και αλλαγές στη διοίκηση της ΡΑΣ. Επιδιώκεται να σταματήσει το γαϊτανάκι ευθυνών με νέο τμήμα στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train (4)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι κρίσιμες απαντήσεις και τα κενά στο πόρισμα των ειδικών για τα Τέμπη

Το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, αν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717. Υπήρξε εύφλεκτο υλικό αλλά παραμένει άγνωστο ποιο ήταν. Κακός χειρισμός του αποδεικτικού υλικού. Πέραν των ορίων τους πιέζονταν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.