ΓΔ: 1972.61 -0.65% Τζίρος: 20.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:21:32
Attiki Odos
Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ

Προσφορές ρεκόρ για την Αττική Οδό, πρώτη στο νήμα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 3,27 δισ.

Πάνω από τις προσδοκίες του ΤΑΙΠΕΔ το τίμημα το οποίο προσφέρθηκε, που είναι και το υψηλότερο στην ιστορία των ελληνικών αποκρατικοποιήσεων. Αναλυτικά οι έξι προσφορές.

Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ανέβηκε το τίμημα για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις του ίδιου του ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να καταγράφεται το μεγαλύτερο τίμημα στις αποκρατικοποιήσεις. Η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά, ενώ περισσότερα από 3 δισ. πρόσφερε και η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η Μυτιληναίος.

Όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να υπάρξουν βελτιωμένες προσφορές, καθώς το Ταμείο έχει διευκρινίσει ότι θα υπάρξει μία τέτοια διαδικασία εάν η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων σχημάτων ήταν μικρότερη του 5%, κάτι το οποίο δεν ισχύει μεταξύ των προσφορών που κατέθεσαν οι ΓΕΚ  ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει και η Μυτιληναίος.

Τα έξι επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά): 

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.: 2.700.000.000 ευρώ
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.: 3.270.000.000 ευρώ
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTOESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V.–INTRAKAT A.E.: 2.050.050.908,21 ευρώ
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD: 2.350.000.000 ευρώ
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.: 3.106.000.000 ευρώ
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.: 2.548.000.000 ευρώ

Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας. 

Όπως έχει αναφέρει το BD από το άνοιγμα των προσφορών και μετά θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και μέσα στο περιθώριο των δώδεκα μηνών θα πρέπει να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, να αποδείξει ο πλειοδότης ότι έχει τα διαθέσιμα κεφάλαια για να καλύψει το τίμημα (proof of funds), να γίνει έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριονα υπογραφεί η σύμβαση και τέλος να κυρωθεί από τη Βουλή. 

Τα 70 «χρυσά» χιλιόμετρα

Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ., κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης, αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Περαιτέρω αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.

Το 2022 η Αττική Οδός κατέγραψε έσοδα 197,3 εκατ. ευρώ από 176,8 εκατ. ευρώ το 2021 και καθαρά κέρδη 67 εκατ. ευρώ από 56,4 εκατ. ευρώ το 2021. Σχεδόν το σύνολο των κερδών (66,5 εκατ. ευρώ) είναι το μέρισμα της χρήσης, ενώ εντός του 2022 είχε διανεμηθεί και προμέρισμα 30 εκατ. ευρώ. Τα ρευστά διαθέσιμα της Αττικής Οδού είχαν διαμορφωθεί στο τέλος του 2022 στα 141 εκατ. ευρώ. Οι σημερινοί παραχωρησιούχοι είναι ο όμιλος Ελλάκτωρ με ποσοστό 66% και η  Avax με 34%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣτΕ: Συζήτηση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η αίτηση της κοινοπραξίας VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και επίσημα περνάει η παραχώρηση της Αττικής Οδού

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ θα αναλάβει την λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου για 25 χρόνια. Ως επιλαχόντας επενδυτής προκρίθηκε το σχήμα της Mytilineos.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Αεροφωτογραφία οδικού κόμβου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα έξοδος στην Αττική Οδό σχεδιάζεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης

Το υπουργείο Υποδομών επικεντρώνεται στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, με όλες τις πλευρές να συζητούν βελτιωτικές προτάσεις, όπως ανέφερε ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι αποδόσεις από Αττική Οδό και τα μέτρα για το μποτιλιάρισμα

Ανεκτέλεστο υπόλοιπο που φτάνει στα 7 δισ. ευρώ γράφει το κοντέρ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωςτο τέλος του έτους θα υπογράψει δύο σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Ρουμανία. Οι παρεμβάσεις για αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Περιστέρης: επενδύσεις 10 δισ. από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα επόμενα χρόνια

Που θα δημιουργήσουν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Ο όμιλος αναμένει διπλασιασμό των λειτουργικών κερδών του την επόμενη τετραετία με αιχμή του δόρατος τις παραχωρήσεις που συνεισφέρουν πλέον το 60% της λειτουργικής κερδοφορίας. Στα 7 δισ. το ανεκτέλεστο των κατασκευών.