Σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με αναστολή καταδικάστηκε η πρώην ευρωβουλευτής Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ενώ ποινές από 8 έως 18 μηνών επιβλήθηκαν στους τρεις συγκατηγορούμενούς της στην υπόθεση διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων αποδήμων Ελλήνων στις εκλογές του 2024 για το Ευρωκοινοβούλιο.
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο, αποδεχόμενο την εισαγγελική πρόταση, έκρινε ένοχη την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλη Σταυριανουδάκη, για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και χρήση αυτού, καθώς και για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Για τους άλλους δύο κατηγορούμενους, τα κομματικά στελέχη Μένιο Κορομηλά, τότε γραμματέα Αυτοδιοίκησης, και Νίκο Θεοδωρόπουλο, τότε γραμματέα Αποδήμων, το δικαστήριο αποφάσισε την αθώωσή τους για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου. Ωστόσο, κηρύχθηκαν ένοχοι για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Οι ποινές που επιβλήθηκαν είναι: 20 μήνες για την κ. Ασημακοπούλου, 18 μήνες για τον κ. Σταυριανουδάκη, 12 μήνες για τον κ. Κορομηλά και 8 μήνες για τον κ. Θεοδωρόπουλο. Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους το ελαφρυντικό του σύννομου βίου και έδωσε τριετή αναστολή στην έκτιση των ποινών.
Η απόφαση του δικαστηρίου και οι διαφοροποιήσεις
Με την έναρξη της διαδικασίας, η πρόεδρος ανακοίνωσε την απόφαση επί της ενοχής. Σύμφωνα με την πρόεδρο, για τον κ. Σταυριανουδάκη η ενοχή για τις δύο πράξεις κρίθηκε κατά πλειοψηφία δύο δικαστών, με την ίδια να μειοψηφεί θεωρώντας ότι έπρεπε να κηρυχθεί αθώος.
Για τον κ. Κορομηλά, τόσο η αθωωτική όσο και η καταδικαστική απόφαση ελήφθησαν ομόφωνα. Αντίστοιχα, για τον κ. Θεοδωρόπουλο οι δικαστές ομόφωνα αποφάσισαν την αθώωσή του για την πρώτη πράξη, ενώ κατά πλειοψηφία κρίθηκε ένοχος για τη δεύτερη, με την πρόεδρο να μειοψηφεί υπέρ της αθώωσης.
Τέλος, για την κ. Ασημακοπούλου η απόφαση ενοχής για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και τη χρήση αυτού ελήφθη κατά πλειοψηφία, με την πρόεδρο να θεωρεί ότι έπρεπε να αθωωθεί. Για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων η ενοχή της κρίθηκε ομόφωνα.