Την περαιτέρω ενίσχυση των μέτρων βιοασφάλειας στη Λέσβο ζητεί ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιος Καββαδάς, με επιστολή του προς τον περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνο Μουτζούρη. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της προστασίας του ζωικού κεφαλαίου και της αποτροπής μετάδοσης επιζωοτιών.
Μετά την πρόσφατη επίσκεψή του στο νησί, ο υφυπουργός ζήτησε τον σχεδιασμό και την υπόδειξη επιπλέον κατάλληλων χώρων σε ολόκληρη τη Λέσβο, όπου θα μπορούν να εγκατασταθούν αψίδες απολύμανσης, απολυμαντικές τάφροι και τάπητες απολύμανσης.
«Η προστασία της Λέσβου και του ζωικού της κεφαλαίου αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα. Με συντονισμένες παρεμβάσεις, αυστηρή εφαρμογή των μέτρων βιοασφάλειας και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενισχύουμε καθημερινά την άμυνα του νησιού απέναντι στην απειλή του αφθώδους πυρετού», τόνισε ο κ. Καββαδάς.
Παράλληλα, ζητήθηκε η καταγραφή των υφιστάμενων υποδομών βιοασφάλειας στην Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου. Στόχος είναι η αξιολόγηση της επάρκειάς τους και η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου προστασίας.
Έλεγχοι και παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία
Ολοκληρώθηκαν παρεμβάσεις αποκατάστασης σε εννέα χώρους υγειονομικής ταφής ζώων, όπου κρίθηκε αναγκαία η άμεση επέμβαση. Συνολικά ελέγχθηκαν 51 σημεία στο νησί, έπειτα από αίτημα του κ. Καββαδά προς τη Διεύθυνση Αστυνομίας Λέσβου για τη διενέργεια εβδομαδιαίων ελέγχων.
Για τα εννέα σημεία όπου εντοπίστηκαν προβλήματα ενημερώθηκε η Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, η οποία προχώρησε σε εργασίες επίχωσης, συμπλήρωσης χωμάτων και διευθέτησης των χώρων. Οι παρεμβάσεις αποσκοπούν στη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας των σημείων υγειονομικής ταφής και στη διατήρηση των προβλεπόμενων κανόνων βιοασφάλειας.
Ενίσχυση με στρατιωτικούς κτηνιάτρους
Την προσπάθεια για την αντιμετώπιση του αφθώδους πυρετού ενισχύει η παρουσία 17 στρατιωτικών κτηνιάτρων, που επιχειρούν στο νησί με πρωτοβουλία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Οι στρατιωτικοί κτηνίατροι συμβάλλουν στη διενέργεια ελέγχων, στην ενίσχυση της επιτήρησης και στην εφαρμογή των μέτρων περιορισμού και αντιμετώπισης της νόσου.
«Οι έλεγχοι, οι παρεμβάσεις στους χώρους υγειονομικής ταφής, η ενίσχυση των κτηνιατρικών υπηρεσιών, αλλά και η ανάγκη θωράκισης του νησιού με νέα σημεία βιοασφάλειας αποδεικνύουν ότι κινούμαστε άμεσα και αποφασιστικά για την εκρίζωση της νόσου. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να παρθούν κι άλλα μέτρα για την πλήρη ιχνηλάτηση στο νησί. Η κοινή προσπάθεια της Πολιτείας, της Περιφέρειας, των κτηνιατρικών υπηρεσιών, των σωμάτων ασφαλείας και των παραγωγών είναι απαραίτητη, ώστε να περιοριστεί πλήρως η μετάδοση της νόσου και να οδηγηθούμε με ασφάλεια στην οριστική εξάλειψή της», υπογράμμισε ο υφυπουργός.