Η υπεύθυνη ΚΤΕ Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ για θέματα τραπεζών, ιδιωτικού χρέους και προστασίας δανειοληπτών, Μιλένα Αποστολάκη, σχολίασε την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τη νομοθετική ρύθμιση για τον νόμο 3869/2010. Όπως ανέφερε, η πρωτοβουλία αυτή δεν αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, αλλά καθυστερημένη συμμόρφωση σε δεσμευτική δικαστική απόφαση.
Η κ. Αποστολάκη υπογράμμισε ότι η απόφαση της Πλήρους Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για τον υπολογισμό της μηνιαίας δόσης στις δικαστικές ρυθμίσεις του ν. 3869/2010 ήταν σαφής και δεσμευτική. Όπως επισήμανε, «δεν ήταν γνωμοδότηση προς διαβούλευση, ούτε ένα κείμενο προς “μελέτη”», αλλά άμεσα εκτελεστή δικαστική απόφαση που η Πολιτεία όφειλε να εφαρμόσει εξαρχής.
Σύμφωνα με την ίδια, μετά από συνεχείς παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ, της αντιπολίτευσης, των δικηγορικών συλλόγων και των ενώσεων καταναλωτών, η κυβέρνηση εγκατέλειψε τις αρχικές προθέσεις της για αναζήτηση «χρυσής τομής». «Δεν υπήρχε καμία χρυσή τομή να αναζητηθεί», τόνισε, εξηγώντας ότι ο Άρειος Πάγος αποφάνθηκε πως ο νόμιμος εκτοκισμός πρέπει να υπολογίζεται επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του συνολικού κεφαλαίου.
Η κ. Αποστολάκη σημείωσε ότι προκαλεί εντύπωση η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει ως πολιτική της επιλογή κάτι που αποτελούσε αυτονόητη υποχρέωση. Όπως ανέφερε, «οι δανειολήπτες δεν έχουν ανάγκη από επικοινωνιακές ανακοινώσεις, αλλά από την άμεση εφαρμογή της δικαστικής απόφασης».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, καθώς σε κρίσιμα ζητήματα η κυβερνητική ρύθμιση δεν συμμορφώνεται πλήρως με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. «Χιλιάδες δανειολήπτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με καταγγελίες των ρυθμίσεών τους, επειδή οι πιστωτές εφάρμοζαν τον εσφαλμένο και πλέον παράνομο τρόπο υπολογισμού των οφειλών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ίδια υποστήριξε ότι η αποκατάσταση της νομιμότητας πρέπει να είναι καθολική και ότι κάθε καταγγελία ρύθμισης που στηρίχθηκε σε παράνομο υπολογισμό δόσεων πρέπει να θεωρείται άκυρη. Με αυτόν τον τρόπο, πρόσθεσε, θα επανέρχονται οι δικαστικές ρυθμίσεις σε ισχύ και θα δίνεται δυνατότητα νέας ρύθμισης για οφειλές που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της παράνομης καταγγελίας.
Κλείνοντας, η κ. Αποστολάκη επισήμανε ότι «το πραγματικό μέτρο δικαιοσύνης για τους δανειολήπτες δεν είναι οι καθυστερήσεις ή οι επικοινωνιακές ασκήσεις, αλλά η πλήρης εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων». «Καλωσορίζουμε, λοιπόν, το υπουργείο Οικονομικών στην οδό της νόμιμης συμμόρφωσης», κατέληξε.