ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Aλλάζει ο ΚΟΚ: Πιο αυστηρές ποινές – Τι θα γίνει με τις πινακίδες

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στόχος είναι να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, στις οποίες οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα.

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με σκοπό την αυστηροποίηση ποινών για επικίνδυνες παραβάσεις, προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος. Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι προωθείται σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ με στόχο να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, στις οποίες οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις, μιλώντας στην εφημερίδα Today Press.

Όπως τόνισε: «Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει να εξαλειφθούν γιατί στοιχίζουν ζωές και προκαλούν βαρύτατους τραυματισμούς με μεγάλο κόστος στην κοινωνία, αλλά και στην οικονομία. Ταυτόχρονα, «απενοχοποιείται το αυτοκίνητο», καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, στις οποίες η ευθύνη βαρύνει τον οδηγό. Δεν θα τιμωρείται όλη η οικογένεια με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, αν ένα μέλος της κάνει την παράβαση.

Πώς θα τεθεί σε διαβούλευση η αλλαγή στον ΚΟK

Το νέο σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα και όλες αυτές οι προβλέψεις θα λάβουν την τελική τους μορφή, αφού αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις». Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι μια από τις πρώτες ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η μείωση του ΦΠΑ στο κράνος στο 13% και επανέλαβε την πρότασή του για μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.

Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η αυξητική τάση συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς αντιξοότητες, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία και ήδη οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ξεπεράσει τον αριθμό για το σύνολο του 2021. «Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου κατεγράφησαν 3.678 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την αρχή του 2022, έναντι 3.594 όλο το 2021. Άρα ήδη έχουμε ξεπεράσει το προηγούμενο έτος και η αυξητική τάση συνεχίζεται. Ως μέτρο σύγκρισης, θυμίζω ότι το 2019 υπήρχαν μόλις 404 ταξινομήσεις, συνεπώς τρέχουμε με σχεδόν δεκαπλάσιο ρυθμό σε σχέση με πριν από τρία χρόνια», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Άναψε» η διαβούλευση για τον ΚΟΚ: Το αλκοόλ, τα 30 χλμ. και οι «σφήνες»

Οι φορείς εκφράζουν αμφιβολίες για το εάν είναι εφαρμόσιμη η πρόβλεψη για όριο 30 χλμ. την ώρα. Ζητούν να πέσει στο μηδέν το όριο για το αλκοόλ. Διχάζουν οι διατυπώσεις για το ελευθέρας στις «σφήνες».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έως και 3 ευρώ οι εκπτώσεις των διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρας σημείωσε πως με τη συμφωνία που επετεύχθη για πρώτη φορά η ωφέλεια επιστρέφει με άμεσο τρόπο και την μείωση του κόστους των μετακινήσεων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλείνει μέχρι τέλος του έτους το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών Νικ. Ταχιάος, «βλέπουμε έναν ανοιχτό δρόμο και ξεσαλώνουμε, γιατί συνήθως τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται από την υπερβολική ταχύτητα».
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινά η ψηφιακή ταξινόμηση όλων των οχημάτων μέσω του Gov.gr

Το ενιαίο ψηφιακό πιστοποιητικό ταξινόμησης οχήματος βάζει τέλος σε μία χρονοβόρα διαδικασία, εξοικονομώντας συγχρόνως πόρους και χρόνο για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες, τις τελωνειακές Αρχές, αλλά και τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα, εκ νέου, ο Δακτύλιος - Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος θα ισχύσει έως και τις 22 Ιουλίου 2022, ενώ «ελεύθερα» κινούνται ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με εκ κατασκευής χρήση φυσικού αερίου, υβριδικά και τα EURO 5 και EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.