Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, συμμετείχε στην παρουσίαση της πρότασης για τη δημιουργία μίας από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές υποδομές Τεχνητής Νοημοσύνης (AI Giga Factory) στη Δυτική Μακεδονία.
Στην τοποθέτησή της, η υπουργός επισήμανε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.
Η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε ότι «η δημιουργία ενός AI Giga Factory στην Ελλάδα θα ανοίξει νέους δρόμους για την έρευνα, τη δημόσια διοίκηση, τις κοινωνικές υπηρεσίες και πολλούς οικονομικούς κλάδους - μεταξύ αυτών και τον τουρισμό».
Χαρακτήρισε το έργο ως εμβληματική επένδυση για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής τεχνολογικής αυτονομίας, σημειώνοντας πως η νέα υποδομή θα δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης. Το οικοσύστημα αυτό θα στηρίξει την έρευνα, τις επιχειρήσεις και τη δημόσια διοίκηση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.
Η πρόταση της ΔΕΗ για το «Giga Factory Τεχνητής Νοημοσύνης» αφορά στη δημιουργία μιας κορυφαίας ευρωπαϊκής υποδομής στην Ελλάδα. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ενισχύσει τις δυνατότητες της Ευρώπης στον τομέα, να προωθήσει την καινοτομία και να διασφαλίσει την τεχνολογική της αυτονομία.
Η ελληνική υποδομή θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες και τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα της χώρας, προσφέροντας υπηρεσίες και τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου προς όφελος της έρευνας, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στον τομέα του τουρισμού, η υπουργός ανέδειξε τις δυνατότητες που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη για την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των επισκεπτών και την προβολή των προορισμών.
Τέλος, η κ. Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι το υπουργείο Τουρισμού επενδύει ήδη σε έργα που αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Στόχος είναι η διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τον ελληνικό τουρισμό, τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις.
Πηγή: Υπουργείο Τουρισμού