ΓΔ: 2078.69 1.22% Τζίρος: 197.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:49:34
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
Αεροδρόμιο

Ambrosia Capital: Τιμή-στόχος 12,55 ευρώ για ΔΑΑ με σύσταση «Αγορά»

Η Ambrosia Capital δίνει σύσταση «Αγορά» για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με τιμή-στόχο 12,55 ευρώ και περιθώριο ανόδου 28%, καθώς η επιβατική κίνηση, οι επενδύσεις και τα μη αεροπορικά έσοδα ενισχύουν την προοπτική του.

Τιμή στόχο στα 12,55 ευρώ για τους επόμενους δώδεκα μήνες έδωσε η Ambrosia Capital για τον Αερολιμένα Αθηνών (AIA), έχοντας σύσταση «Αγορά» για τη μετοχή. Σύμφωνα με την τιμή-στόχο, υπάρχει περιθώριο ανόδου 28%, που φτάνει στο 35% αν συνυπολογιστεί η μικτή μερισματική απόδοση 6,9%.

Όπως επισημαίνει η Ambrosia Capital, η Αθήνα αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης για το αεροδρόμιο, με σταθερή αύξηση επιβατών, 6,4% στο δεκάμηνο του 2025 και 31,7% σε σύγκριση με το 2019. 

Η άνοδος αυτή στηρίζεται στη συνεχιζόμενη ζήτηση για ταξίδια και στη σταθερή καθιέρωση της πόλης ως προορισμού όλο τον χρόνο, γεγονός που περιορίζει την έντονη εποχικότητα της θερινής περιόδου. Το 2024, περίπου τα τρία τέταρτα της αύξησης της επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν εκτός καλοκαιριού.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συνεχίζει να σημειώνει ισχυρή αύξηση επιβατών (+6,4% σε ετήσια βάση στο δεκάμηνο του 2025 σημειώνοντας άνοδο κατά 31,7% έναντι του αντίστοιχου δεκαμήνου του 2019), υποστηριζόμενος από τη συνεχιζόμενα ισχυρή ζήτηση για ταξίδια και την αυξανόμενη ελκυστικότητα της πόλης πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Σημαντικά, περίπου 75% της αύξησης επιβατών το 2024 καταγράφηκε κατά τα ενδιάμεσα τρίμηνα, αντανακλώντας πιο ισορροπημένη εποχικότητα.

Η ποιοτική σύνθεση της κίνησης στο ΔΑΑ παραμένει υψηλή, υποστηριζόμενη από την ισχυρή παρουσία εγχώριων και legacy αερομεταφορέων, με την Aegean και τη SKY Express να αντιστοιχούν στο 43,6% και 12,0% των συνολικών επιβατών αντίστοιχα το 2024, ενώ οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair, κατέλαβαν συνολικά 19,3% έναντι ευρωπαϊκού μέσου όρου 34%.

Το υψηλότερο μερίδιο legacy αερομεταφορέων στην Αθήνα στηρίζει μεγαλύτερη δαπάνη ανά επιβάτη και υψηλότερη ποιότητα εσόδων, ενισχύοντας τη συνολική αξία της επιβατικής κίνησης.

Ο ΔΑΑ επιταχύνει την αύξηση χωρητικότητας για να καλύψει τη ζήτηση και να αξιοποιήσει τα οφέλη του dual-till

Η ισχυρή επιβατική κίνηση έχει ωθήσει τον ΔΑΑ να επιταχύνει το επενδυτικό του πρόγραμμα, στοχεύοντας πλέον χωρητικότητα 40 εκατ. επιβατών έως το 2032 — νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα των μέσων της δεκαετίας του 2030 υπό το σχέδιο των 33 εκατ. επιβατών.

Η ταχύτερη υλοποίηση και η διευρυμένη εμπορική επιφάνεια αναμένεται να ξεκλειδώσουν επιπλέον δυναμική στα μη αεροπορικά έσοδα, τα οποία παραμένουν μη ρυθμιζόμενα στο πλαίσιο του dual-till.

Με την αξιοποίηση της επέκτασης, ο ΔΑΑ μπορεί να αποτυπώσει ανάπτυξη προερχόμενη από έναν υψηλότερου περιθωρίου επιβάτη (CAGR μη αεροπορικών εσόδων ανά επιβάτη 2,2% για την περίοδο 2025–2032).

Η αυξανόμενη διασυνδεσιμότητα σε μεγάλες αποστάσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ιστορικά υψηλά δρομολόγια ΗΠΑ–Ελλάδας (103 εβδομαδιαίες πτήσεις το 2025), προσελκύει τουρίστες υψηλής δαπάνης, ενισχύοντας περαιτέρω την ποιοτική σύνθεση της κίνησης και στηρίζοντας τη σταθερή υπεραπόδοση των μη αεροπορικών εσόδων (39% του καθαρού εισοδήματος το 2024 έναντι εκτίμησης 49% το 2030).

Ο μηχανισμός scrip για την απελευθέρωση πρόσθετων κερδών στις αεροπορικές δραστηριότητες

Για να υποστηρίξει το επιταχυμένο επενδυτικό πρόγραμμα, ο ΔΑΑ εισήγαγε εθελοντικό scrip μέρισμα το 2025, με συνολικά έσοδα έως 240 εκατ. ευρώ έως το 2028E, ενισχύοντας τη βάση ιδίων κεφαλαίων ενώ ταυτόχρονα διατηρεί ρευστότητα για τις επενδύσεις.

Η πρώτη δόση, ύψους 100 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2024 (0,79 €/μετοχή), πέτυχε υψηλό ποσοστό συμμετοχής περίπου 89%, επιτρέποντας υψηλότερο καθαρό εισόδημα από τις αεροπορικές δραστηριότητες υπό το επιτρεπόμενο ROE 15%.

Το πρόσθετο αυτό «κεφαλαιακό περιθώριο» κερδοφορίας, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της συμβολής των μη αεροπορικών εσόδων και τη πολιτική διανομής 100% των κερδών, αυξάνει την αξία για τους μετόχους και στηρίζει μερισματική απόδοση 7,0% για το 2027E, υψηλότερη από τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων (3,7%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαία της Νότιας Κορέας
ΔΙΕΘΝΗ

Απεργία των εργαζομένων στα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας από σήμερα

Ξεκίνησε σήμερα απεργία των εργαζομένων στα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με την Korea Airports Corporation. Οι συνδικαλιστές ζητούν αυξήσεις μισθών, περισσότερες ημέρες άδειας και ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας.
Πορτάρα Νάξου θάλασσα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες έφτασαν αεροπορικώς στα νησιά των Κυκλάδων

Περισσότεροι από 1,6 εκατ. ταξιδιώτες επισκέφθηκαν αεροπορικώς τις Κυκλάδες την περίοδο Απριλίου-Αυγούστου 2025, με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο να πρωταγωνιστούν στις αφίξεις και την Πάρο να καταγράφει σταθερή άνοδο.