ΓΔ: 2449.29 -0.10% Τζίρος: 260.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Bitocoin
Φωτο: Bitocoin. Credit: Shutterstock

Κάτω από τα 60.000 δολάρια το bitcoin, νέες πιέσεις «βλέπουν» αναλυτές

Το bitcoin κινείται κάτω από τα 60.000 δολάρια, με CryptoQuant και Glassnode να εντοπίζουν κρίσιμη ζώνη στήριξης, ενώ οι εκροές από ETFs και η AI πιέζουν την αγορά.

Το bitcoin παραμένει υπό πίεση με την τιμή του να υποχωρεί κάτω από τα 60.000 δολάρια, με αναλυτές και επενδυτές να εκτιμούν ότι η αγορά δεν έχει ακόμη βρει το οριστικό της χαμηλό. 

Την ίδια στιγμή, η στροφή κεφαλαίων προς τις μετοχές τεχνητής νοημοσύνης και οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις γνωστών επενδυτών επιβαρύνουν περαιτέρω το κλίμα.

Το μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα διαπραγματεύεται κοντά στα 60.300 δολάρια, έχοντας χάσει περισσότερο από το 50% της αξίας του σε σχέση με το ιστορικό υψηλό του περασμένου Οκτωβρίου. 

Σύμφωνα με το Bloomberg, αρκετοί επενδυτές θεωρούν ότι το bitcoin εισέρχεται στη ζώνη όπου διαμορφώθηκαν τα χαμηλά προηγούμενων πτωτικών κύκλων, ωστόσο εκτιμούν ότι η διαδικασία σταθεροποίησης μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες. 

Αναλυτές της CryptoQuant τοποθετούν τη λεγόμενη realized price, δηλαδή τη μέση τιμή κτήσης των επενδυτών, περίπου στα 53.400 δολάρια. 

Ιστορικά, το επίπεδο αυτό έχει λειτουργήσει ως σημείο δημιουργίας πυθμένα στις προηγούμενες καθοδικές αγορές. 

Παράλληλα, η Glassnode εκτιμά ότι το πιθανό εύρος διαμόρφωσης πυθμένα κυμαίνεται μεταξύ 37.000 και 60.000 δολαρίων, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι ιστορικοί δείκτες δεν αποτελούν ασφαλή πρόβλεψη για την πορεία της αγοράς.

Πίεση από ETFs, δολάριο και στροφή κεφαλαίων προς AI μετοχές

Στην επιδείνωση του κλίματος συμβάλλουν και οι εκροές κεφαλαίων από τα αμερικανικά spot ETFs του bitcoin, η ενίσχυση του δολαρίου και η μεταφορά επενδυτικών κεφαλαίων προς τις μετοχές που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη.

Την ίδια ώρα, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Jeremy Grantham επανέλαβε την έντονη κριτική του προς το bitcoin, χαρακτηρίζοντάς το «άχρηστο και καθαρά κερδοσκοπικό περιουσιακό στοιχείο». 

Μιλώντας στο CNBC, υποστήριξε ότι το κρυπτονόμισμα δεν διαθέτει εγγενή αξία και προέβλεψε ότι «με τα χρόνια θα σβήσει σιγά-σιγά, όχι με πάταγο αλλά με έναν ψίθυρο». 

Όπως ανέφερε, δεν αποτελεί σταθερό μέσο διατήρησης αξίας ούτε χρησιμοποιείται ευρέως στις καθημερινές συναλλαγές. 

Σύμφωνα με στοιχεία του CoinDesk, οι απώλειες δεν περιορίστηκαν στο bitcoin. Το dogecoin και το Hyperliquid (HYPE) κατέγραψαν τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες πτώσεις μεταξύ των μεγάλων κρυπτονομισμάτων, περίπου 10%, ενώ το ether υποχώρησε κατά 8,4% και το XRP κατά 7,8%.

 Οι αναλυτές αποδίδουν την εικόνα στη συνεχιζόμενη μεταφορά κεφαλαίων προς τις αγορές μετοχών και ειδικότερα στον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης, αφήνοντας τα κρυπτονομίσματα εκτός του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ