ΓΔ: 1970.74 -0.74% Τζίρος: 51.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:07:34
Train
Shutterstock

Κομισιόν: Επένδυση 10 εκατ. από Ταμείο Συνοχής για ανακαίνιση συρμών ΗΣΑΠ

Η επένδυση ξεκινά τον πρώτο έργο «κυκλικής οικονομίας» στην Αθήνα, δίνοντας νέα ζωή σε ξεπερασμένα τρένα και διασφαλίζοντας την ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επένδυση άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την ανακαίνιση 14 συρμών της γραμμής 1 της Αθήνας που εκτείνεται από την περιοχή του Πειραιά προς την Κηφισιά. Η επένδυση ξεκινά τον πρώτο έργο «κυκλικής οικονομίας» στην Αθήνα, δίνοντας νέα ζωή σε ξεπερασμένα τρένα και διασφαλίζοντας την ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών, παρέχοντας παράλληλα στους πολίτες πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες και επενδύοντας στην πράσινη κινητικότητα στην πόλη, αναφέρει η Επιτροπή.

Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια.

H Κομισιόν σημειώνει ότι η μεγαλύτερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα κάνουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες και προσθέτει ότι το έργο θα έχει μεταξύ άλλων πολλά περιβαλλοντικά οφέλη και εξοικονόμηση ενέργειας: η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών έλξης ανάκτησης ενέργειας καθώς και την εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.

Αυτή η πρώτη υιοθέτηση της περιόδου χρηματοδότησης 2014-2020 ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω επένδυση από την περίοδο χρηματοδότησης 2021-2027, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για το έργο θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατομμύρια ευρώ.

Τον Οκτώβριο του 2022 εγκαινιάστηκε η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο λιμάνι του Πειραιά, έχοντας λάβει οικονομική στήριξη 470 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σήμα Μετρό Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί καθυστερεί η επέκταση προς την Καλαμαριά

Ως τον Φεβρουάριο του 2026 θα πρέπει να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς για την επέκταση της Καλαμαριάς, που θα ολοκληρώσει ένα δίκτυο 18 σταθμών για την καθημερινή εξυπηρέτηση 313 χιλιάδων επιβατών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετ' εμποδίων το τελευταίο μίλι προς την Καλαμαριά

Ορατή μια νέα καθυστέρηση στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το υπουργείο Υποδομών «άναψε πράσινο» για πληρωμή νέας αποζημίωσης 97,78 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο για προηγούμενες καθυστερήσεις.